Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een mediaspeler zoals de Popcorn a-110 in de auto?

Werkt deze zomaar op een 12 v aansluiting van de auto of moet er een zogenaamde spanningsomvormer tussen en zoja, welke ?

Wie heeft dit werkend met een dubbel dvd scherm installatie in de auto (en welke merk/type)? Deze moet nl. wel een video/audio input hebben en dat hebben ze niet allemaal :(

Zou perfecte oplossing zijn om de mediaplayer / popcorn ook onderweg op vakantie in de auto te kunnen gebruiken :)

Dank voor jullie reactie!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 08:46:
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een mediaspeler zoals de Popcorn a-110 in de auto?

Werkt deze zomaar op een 12 v aansluiting van de auto of moet er een zogenaamde spanningsomvormer tussen en zoja, welke ?

Wie heeft dit werkend met een dubbel dvd scherm installatie in de auto (en welke merk/type)? Deze moet nl. wel een video/audio input hebben en dat hebben ze niet allemaal :(

Zou perfecte oplossing zijn om de mediaplayer / popcorn ook onderweg op vakantie in de auto te kunnen gebruiken :)

Dank voor jullie reactie!
Het zou helpen als je zelf al liet zien wat zoekwerk gedaan te hebben.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de specs van de Popcorn A200:
http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=20
Dan staat daar dat de adapter minimaal 100v input moet hebben en dat het apparaat zelf maar max 36 watt gebruikt. Oftewel: goedkope omvormer van 12 naar 220 zoeken of een kabeltje wat 12v en max 3 ampere levert en achterin je popcorn past.

Dubbel scherm zal niet zomaar gaan werken, aangezien er maar 1 video uitgang gebruikt kan worden op het apparaat.

Leuk idee trouwens!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
jmderonde schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:24:
[...]

Het zou helpen als je zelf al liet zien wat zoekwerk gedaan te hebben.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de specs van de Popcorn A200:
http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=20
Dan staat daar dat de adapter minimaal 100v input moet hebben en dat het apparaat zelf maar max 36 watt gebruikt. Oftewel: goedkope omvormer van 12 naar 220 zoeken of een kabeltje wat 12v en max 3 ampere levert en achterin je popcorn past.

Dubbel scherm zal niet zomaar gaan werken, aangezien er maar 1 video uitgang gebruikt kan worden op het apparaat.

Leuk idee trouwens!
Ts bedoelt denk ik om de adapter ertussenuit te halen. De popcorn heeft namelijk gewoon 12V nodig. Omzetting naar 220 en dan weer terug is zinloos....

Kabeltje direct lijkt me echter geen goed plan. De popcorn verwacht 12V.. en niet 11-14V schommelende spanning met vervuilingen en pieken zoals in een auto. Dat zal je toch eerst moeten stabiliseren als je popcorn langer mee moet.

Videouitgang is niet zo'n probleem, een composite videosplitter (1-naar-4) kost iets van 20 eur ofzo, en dan heb je gewoon genoeg uitgangen voor meerdere schermpjes.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties.

Ik heb inmiddels een zogenaamde omvormer van 12v naar 240 er tussen gezet en aangesloten in de auto.
Werkt helemaal goed :) Echter heb ik nog geen hele film gekeken maar 5 minuten getest en die liep geweldig.

Als dubbel scherm heb ik nu de AKAI besteld, zie http://www.kieskeurig.nl/...er/akai/acvds735t/340854/
Deze zou een aparte video - audioingang hebben naast de video - audioingang om door te lussen naar het andere scherm.

Wordt vervolgd....

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-02 16:31
Heb je al met die Akai kunnen testen of het werkt?
Lijkt me namelijk ook wel leuk om m'n HDX-1000 op deze manier mee op vakantie te nemen!