Secunia Personal Software Inspector (PSI)

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Vandaag zat ik weer een artikel te lezen op Ars over dat met Vista/7 de aanvallen op het OS van 60% getaald zijn naar 25%, en dat dus 75% van de aanvallen nu plaats vinden op de andere 1th en 3th party software.

ISVs to blame for Vista/7 infections; Office updates ignored
Most successful Office document-based attacks could have been thwarted by attempting to update Office any time in the last 46 months.
Hier is waar PSI zijn werk kan doen, het werkt zo een beetje het zelfde als Windows update alleen voor al de andere programma's op je PC.
Het 1.6MB grote programma scans all de versie Nr's van je programma's vergelijkt ze met een white list op servers van Secunia, en waarschuwt als een programma een lek heeft en geeft je meteen een directe link naar de update.

Ik heb de PSI verschijnende malen in de meuktracker que geplaatst maar is nooit geaccepteerd daar in. :?

Ik zou zeggen installeer het eens een keer, weet zeker dat zo een beetje elke Tweaker een minimum van 10 programma's met een lek er in heeft.

Want imho is dit kleine en simpel programma niet alleen een plaatsje in de meuktracker waard maar ook best nog eens een artikel op de frontpagina

Het zou denk ik voor T-net ook een goed plan zijn om eens een serie toeschrijven over hoe tweakers hun computers het beste kan beveiligen, privé en bedrijfsmatig, en een vergelijk van verschillende AV programma's te plaatsen, en hoe het beste virus, rootkit's en Trojaans verwijdert kunnen worden,

Want ik zie onder veel tweakers dat ze denken dat AVG-Free + Windows firewall genoeg zijn om met hun PC's het net op te kunnen.

En ja ik weet dat het veel werk is maar als T-net het niet doet welke site in NL zou het dan wel kunnen doen met zo een gebruikers groep

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad wel vreemd, dat ie niet in de Meuktracker staat, want PSI is echt een stukje meesterlijke software! Ik zet het op elk systeem dat ik privé onder handen neem en gebruik het privé ook altijd.

Ik ben heel benieuwd waarom dit pakket niet in de Mt staat :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

De laatste versie is al weer van augustus vorig jaar: http://secunia.com/vulner...nning/personal/changelog/.

Wel een perfect programma!

Ik moest altijd zeuren bij familie als er updates waren, nu doet PSI dat voor me en een dat scheelt me een hoop stress.

Zelf doe ik alles (met de hulp van Tweakers.net natuurlijk!) alles met de hand.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik ken de tool en verbaas me dat ie niet in de meuktracker voorkomt. Houd het in de gaten, zodra er een nieuwe update komt willen we het weten :)

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:32:
Ik ken de tool en verbaas me dat ie niet in de meuktracker voorkomt. Houd het in de gaten, zodra er een nieuwe update komt willen we het weten :)
Ja Ik vond het ook raar zeker voor zo een simpel maar doeltreffend en gratis product, heb 3 of 4x gemeld toen er nieuwe versies uitkwam, de laatste maal ook nog eens goed omschreven wat het is en wat het doet en werd nog steeds niet geplaatst.

Maar wat denk je over een goed artikel over beveiliging eventuele een voor privé en een voor bedrijfs beveiliging

Verwijderd

@player-x: Ik heb het idee dat de meuktracker wat onderbemand is.

Voor ons is het makkelijk om een submit te doen binnen een paar minuten, maar de crew moet alles uitzoeken en er een leuk artikeltje van maken dat de bezoekers waarderen!

Ik ben aan mijn eigen review met foto's hier ook flink wat uurtjes kwijt geweest, maar dat was ook onhandigheid van me.

Verwijderd

Zeer goede tool, vreemd inderdaad dat je er bijna nooit iets over ziet...

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
http://secunia.com/PSI2SetupBeta.exe

PSI auto update nu alle lekken automatisch waar mogelijk is.

Windows update voor de rest van je systeem :D

En als PSI deze keer niet in de meuk-tracker komt is moet T-net zich diep gaan schamen !

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=220777&format=full&ext=.png

[ Voor 21% gewijzigd door player-x op 16-10-2010 20:26 ]

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-02 18:19
Ik verbaas me er ook over. Ik heb het indertijd ook een aantal keer gesubmit, maar zonder resultaat, dat terwijl van een draak van een programma als EssentialPIM alle x.xx versies heel stipt worden weergegeven...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb het in het verleden (recent, en iets langer geleden) ook een aantal keer gesubmit, maar nooit geplaatst. Ik vermoed dat de redactie iets persoonlijks tegen deze tool, of Secunia in zijn algemeenheid heeft, als dit dit soort toch wel belangrijke tools nooit geplaatst worden? En idd, allerlei minieme versie-updates van marginale programma's worden wél geplaatst....

Ben ook maar gestopt met submitten, heeft toch weinig zin als het toch nooit geplaatst word. Kan ik mijn tijd imho wel beter besteden.

Verrekt handige tool iig.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 17-10-2010 08:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Zoals eerder geconstateerd is de Meuktracker onderbemand. Suggesties dat we iets tegen een tool hebben of tegen een fabrikant verwerp ik dan ook graag.
player-x schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:19:
http://secunia.com/PSI2SetupBeta.exe

PSI auto update nu alle lekken automatisch waar mogelijk is.

Windows update voor de rest van je systeem :D

En als PSI deze keer niet in de meuk-tracker komt is moet T-net zich diep gaan schamen !

[afbeelding]
Van wanneer is die PSI2 beta? Ik kan op de website van Secunia alleen iets vinden over de huidige final. De laatste versie daarvan is van mei dit jaar:
Current version: 1.5.0.2
Latest release: 28th May, 2010
File size: 755,552 bytes
Total users: 2,950,645
New users (24h): 3,677

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De laatste (huidige) beta-versie is van 29 september, zie hun forum: http://secunia.com/commun..._psi_2_0_beta_new_release

Changelogs van elke versie zijn te vinden @ http://secunia.com/vulner...nning/personal/changelog/

Virussen? Scan ze hier!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 08:44:Van wanneer is die PSI2 beta? Ik kan op de website van Secunia alleen iets vinden over de huidige final. De laatste versie daarvan is van mei dit jaar:
Maakt het dan ook maar enigszins iets uit van wanneer de beta van deze tool uit kwam, als hij voor de eerste keer in de meuktracker komt? 0_o

Hij word iig door meer mensen gezien die er misschien zelfs niet bekend mee zijn.

Beter beschermde computers, levert op zijn minst een klein beetje minder junkmail op, en dat is in ieders belang.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-02 18:19
Moeten we deze opnieuw submitten of is dit artikel goed genoeg?

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:20

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik ken het niet, maar ik zal er eens naar kijken en er dan een stukje over schrijven.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Drobanir schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:51:
Ik ken het niet, maar ik zal er eens naar kijken en er dan een stukje over schrijven.
Eindelijk _/-\o_

En het zou me echt verbazen als na het uitproberen van de de tool, het niet een van je standaard installaties word ;)

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:20

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Het is even wachten op een eindredacteur tot het on-line komt.

Dit gaat inderdaad deel uitmaken van mijn toolset. Nog bedankt voor de tip. :>

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Pagina: 1