Toon posts:

Haperende supersnelle PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC hapert soms in een spel, dan is het bijvoorbeeld om de 10 seconden of erger om de 2. Dit is vrij irritant.

Ik zal nog wat meer informatie geven over mijn PC. de rest staat in mijn profiel.

4x AGP is ingeschakeld, maar met 2x doet ie hetzelfde. Detonator 6.50 drivers(10.50 doet hetzelfde).

Enneh, ja dat is het zo ongeveer wel dacht ik.

Ik hoop dat mijn PC er door jullie advies snel weer bovenop komt. Het vreemde is misschien nog wel dat de spellen supervloeiend draaien op max reso en kwaliteit en toch haperen.

Verwijderd

kijk effe wat er allemaal in de system tray staat...sommige proggy's, (virusscan, systeemmonitoren etc.) hebben soms de kut gewoonte controles te gaan doen zonder dat je er om vraagt |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm, er stond bijna niets aan, alleen sygate (delen van Internet).

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Welk besturingssysteem draai je:?
Welke service's draaien er op de achtergron die het 'haperen' kunnnen veroorzaken:?

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Wat voor HDD heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op het moment windows 98 SE en er draaien geen servicen! alleen het geluid icoontje (wat met toch wel handig leek) staat er nog in!

Verwijderd

hmmm ik heb soms ook wel eens dat hij vertraagt door de CD-rom speler...die nieuwe data leest en effe op gang moet komen.

BTW wat voor spellen zijn het...en zijn het online spellen

online games vertragen nogal eens

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 19:10 schreef phemelrijk het volgende:
Wat voor HDD heb je ?
HDD = HARD DISK ?

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
zit je video kaart er wel goed in?
doe die er ff opnieuw in dan...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 19:11 schreef Wannabe_Techie het volgende:
hmmm ik heb soms ook wel eens dat hij vertraagt door de CD-rom speler...die nieuwe data leest en effe op gang moet komen.

BTW wat voor spellen zijn het...en zijn het online spellen

online games vertragen nogal eens
Met halflife CS heb ik het meestal de eerste 30 seconden van de game en dan is het over.

Verder heeft NFS5 er veel last van en doet hard truck 2 ook lastig. verder heb ik nog niet veel games er op staan eigenlijk!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ja, sorrie, HDD = harddisk .
Ik had voorheen een oudere type, deze zorgde voor van die haperingen in games. Nu heb ik een ata100 harddisk en is het haperen weg :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 09 maart 2001 19:11 schreef Ro2 het volgende:

[..]

HDD = HARD DISK ?
yep Hard Disk Drive

Alle proemn in n drek

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op vrijdag 09 maart 2001 19:13 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

yep Hard Disk Drive
uhhh, daaaahhhhh!!!!!!!!!

FDD = Floppy Disk Drive

RTFM!:P

Verwijderd

Topicstarter
Een maxtor diamond 7200 rpm enneeh 2048 cache:?

En iets met 100, ata of udma?

Verwijderd

Zo te horen word de toevoer van data op een of andere manier verstoord...ik betwijfel of het aan de hardware ligt...porbeer het volgende:

maak je systeem kaal, dus lekker formatteren (als het je waard is natuurlijk)
dan installeer Windows 98
update alle drivers van geluidskaart en Videokaart Etc.
Installeer de Laatste Direct X
dan het spel installeren, download e.v. alle nieuwe patches

Speel het spel...als het goed is moet alles nu goed gaan

Verwijderd

Topicstarter
Damn, daar ben ik wel ff mee bezig. Mag ik mijn partities in tact houden???

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Klik eens op je rechtermuidknop bij deze computer, ga dan naar eigenschappen en daarna naar prestaties. Wat staat daar dan ?

Verwijderd

Topicstarter
systeem bronnen 82 % als je dat bedoeld!

Verwijderd

Wat voor versie van Napster draait op je compu?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 19:18 schreef Ro2 het volgende:
Damn, daar ben ik wel ff mee bezig. Mag ik mijn partities in tact houden???
kweenie maar ik zou het er zoiezo niet voor over hebben...maar ik ben tot vorige week een pI 166 gewend dus ik kijk niet op een hapertje meer of minder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Napster 9.x

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Als je systeem niet goed werkt, bijv. door je hdd, dan staat er dat het systeem niet geconfigureerd is voor het optimale gebruik.
Er staat dan vaak ook een reden bij. Het staat in het midden van dat schermpje.
82 % is goed.

Verwijderd

Heb je wel de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 19:23 schreef MoNkToNk het volgende:
Heb je wel de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd?
Ja heb ik gedaan

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Heb je de hdd op het zelfde ide kabel als je cd-rom speler?? Dan werkt je hdd gewoon op de snelheid van je cd-rom speler, namelijk ata33.Aangezien je een ata100 hdd hebt , moet je hem alleen op ide1 zetten met een ata100 kabel, en de cdromspeler op ide2 op een normale kabel.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 19:23 schreef phemelrijk het volgende:
Als je systeem niet goed werkt, bijv. door je hdd, dan staat er dat het systeem niet geconfigureerd is voor het optimale gebruik.
Er staat dan vaak ook een reden bij. Het staat in het midden van dat schermpje.
82 % is goed.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 19:25 schreef O.D.Smolik het volgende:
Heb je de hdd op het zelfde ide kabel als je cd-rom speler?? Dan werkt je hdd gewoon op de snelheid van je cd-rom speler, namelijk ata33.Aangezien je een ata100 hdd hebt , moet je hem alleen op ide1 zetten met een ata100 kabel, en de cdromspeler op ide2 op een normale kabel.
Jep klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Alles gecheckt, maar alles zit goed!

Er is me wel opgevallen dat de problemen zich pas voordoen na een 20 min spelen en na flink uitladen en inladen van spellen.

Kan dit met het ram te maken hebben:??

Nu slechts 128 mb infineon op 133 mhz!

Verwijderd

Van de Seagate site geplukt :

Can I mix Ultra ATA/33 and Ultra ATA/66 drives on the same cable?

Yes, a legacy ATA specification drive can coexist with an Ultra ATA/66 drive, and both devices can attain their maximum performance. However, for the Ultra ATA/66 device to attain Ultra DMA 4 mode, an Ultra ATA/66 capable cable is required.

Dit is van de seagate site : een ata 100 werkt toch ook op een udma 66 kabel ? Dus zou je zeggen als het goed gaat met een udma 66 zou de udma(ata) 100 ook geen probleem geven ?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op vrijdag 09 maart 2001 19:15 schreef rAcEr het volgende:

[..]

uhhh, daaaahhhhh!!!!!!!!!

FDD = Floppy Disk Drive

RTFM!:P
HDD ed ken ik wel, maar wat is nu eigenlijk RTFM?????

.... Ik weet het ook niet

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
heb je DMA aanstaan?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 23:22 schreef MGSNK het volgende:
heb je DMA aanstaan?
[newbe mode]

Wat is DMA?

[/newbe mode]

Verwijderd

Hou ook voor de grap de Temperatuur van de CPU eens in de gaten. Misschien zit de koeler wel niet goed ofzo, en gaatie door de termische beveiliging haperen. :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
DMA aanzetten in je device manager

Verwijderd

Als je een "corrupt" spel of andere software hebt draaien kan inderdaad je geheugen vollopen effe kijken met de resource (bron) meter of dit inderdaad het geval is. sommige ata 100 schijven hebben extra koeling nodig en een schijf die 20 minuten flink bezig geweest is zou wel een "oververhit" kunnen raken.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 23:20 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

HDD ed ken ik wel, maar wat is nu eigenlijk RTFM?????
Read The Fine Manual
(of voor velen onder ons in grove termen: read the fuckin manual)

• imp2001
  • Laatst online: 31-07 17:56
is dit niet gewoon het geheugen :? 128Mb is toch wel een beetje weinig voor flinke spellen van tegenwoordig.. inprincipe kost het niks meer.. en Windows 98 ZUIGT gewoon.. 2k rulez.. je systeem is perfect zet er gewoon 128MB bij en je probleem is opgelost!

duss...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 23:36 schreef imp2001 het volgende:
is dit niet gewoon het geheugen :? 128Mb is toch wel een beetje weinig voor flinke spellen van tegenwoordig.. inprincipe kost het niks meer.. en Windows 98 ZUIGT gewoon.. 2k rulez.. je systeem is perfect zet er gewoon 128MB bij en je probleem is opgelost!
Dat geeft weer hoop :) thnx!
Ik dacht dus ook al dat mn PCtje aardig inorde was. Maareh, waar zit die divice manager? in de bios? kunnen jullie me dat nog ff uitleggen misschien:?!

• imp2001
  • Laatst online: 31-07 17:56
Device manager (apparaat beheer) zit niet in de bios, maar in configuratiescherm, systeem, apparaat beheer. daar moet je de harddisk controller openklikken en dan even de eigenschappen vragen van de primarie controller en secondaire controller... als het goed is heb je daar een tabblad geavanceerde instellingen.. ik wel in ieder geval in win2k. daar kun je de DMA aan of uitzetten.. maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. suc7

duss...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:28
Staat je swapfile vast ingesteld op 1 bepaalde waarde: ongeveer 2x128mb. Gebruik eventueel een RAM-manager om regelmatig ram vrij te maken, ik gebruik zelf RAM-Idle.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Hee, bedankt , ga ik met1 proberen *D!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 01:14 schreef universal creations het volgende:
Staat je swapfile vast ingesteld op 1 bepaalde waarde: ongeveer 2x128mb. Gebruik eventueel een RAM-manager om regelmatig ram vrij te maken, ik gebruik zelf RAM-Idle.
Die ram manager helpt best wel goed eigenlijk, maar maak het uit als mijn swap file niet op een bepaalde waarde staat ingesteld? Hij geeft aan dat er op de swap disk ( C: ) nog 1280 ruimte vrij is!

Verwijderd

Heb ook kt7a en ook bij 3d spellen gehad dat in het begin of na 15min het spel bleef hangen.
In bios AGP driving control aangepast.
Nu staat hij ingesteld op DA bij 4x agp en bij geen 4x agp stond het op EA ingesteld.
Als ik de APG op normaal of 4x zet en laat de waarde onveranderd loopt de pc vast.
Met dat veranderen kun je trouwens behoorlijk wat 3d marks erbij krijgen.
Misschien dat het helpt?

zie ook: http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm bij agp staat het uitgelegd.

• Trigeminus
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

heb probleem zelf ook gehad, heb je maybe een (ouwe isa) netwerkkaart in je pc hangen?
Zoja, schakel em eens uit, en try again.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 14:47 schreef sv650s het volgende:
Heb ook kt7a en ook bij 3d spellen gehad dat in het begin of na 15min het spel bleef hangen.
In bios AGP driving control aangepast.
Nu staat hij ingesteld op DA bij 4x agp en bij geen 4x agp stond het op EA ingesteld.
Als ik de APG op normaal of 4x zet en laat de waarde onveranderd loopt de pc vast.
Met dat veranderen kun je trouwens behoorlijk wat 3d marks erbij krijgen.
Misschien dat het helpt?

zie ook: http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm bij agp staat het uitgelegd.
Hee dat klinkt interessant, kan je het misschien iets precieser uitleggen?
Ben nog niet zo thuis met nieuwe bak!

Verwijderd

Je gaat dus in je bios en dan naar ADVANCED CHIPSET FEATURES SETUP MENU.
Dan zie je AGP driving control staan, dat kun je op automatisch zetten of handmatig.
Waarschijnlijk staat deze al op automatisch en waarde DA.(originele instelling)
Handmatig op EA zetten en dan bios saven en proberen.
Voor meer info hierover kijk je even op de link die ik in mijn vorige post zette bij AGP..daar staat het hele verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 16:22 schreef sv650s het volgende:
Je gaat dus in je bios en dan naar ADVANCED CHIPSET FEATURES SETUP MENU.
Dan zie je AGP driving control staan, dat kun je op automatisch zetten of handmatig.
Waarschijnlijk staat deze al op automatisch en waarde DA.(originele instelling)
Handmatig op EA zetten en dan bios saven en proberen.
Voor meer info hierover kijk je even op de link die ik in mijn vorige post zette bij AGP..daar staat het hele verhaal.
In de bios bij agp driving control, kan ik 2 hexadecimale getallen typen (als ik me niet vergis).

00FF en 0000 ZIjn dat DA & EA?

Verwijderd

Gewoon EA of DA typen ........waarschijnlijk staat er al DA. That's it.....laat ff weten of het werkt.

Verwijderd

Heey Ro2 wat bedoel je met happeren in Counterstike. Ik heb een ernstig probleem in Counterstrike en dat is dat mijn muis en toetsenbord pa's 2 seconden later reageren.

Dus kan ik nu niet niet spelen.
EN DAT IS SNEU VOOR COUNTER_FREEZY!!!!!
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 10 March 2001 21:19 schreef sv650s het volgende:
Gewoon EA of DA typen ........waarschijnlijk staat er al DA. That's it.....laat ff weten of het werkt.
Ik moet het nu nog steeds doen, AGP staat op 4x en DA, maar op die site van je staat dat als het verkeerd wordt ingesteld je geen beeld meer hebt. en een oude PCI kaart heb ik niet meer, dus dat wordt vervelend als het niet goed gaat.

Hoeveel kans geef je mij dat de PC wel beeld geeft?
Pagina: 1