Bekabeld VS Draadloos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Beste Tweakers,

Ik ben onlangs begonnen met het verbouwen van mijn & mijn zusjes slaapkamer (Woon nog bij mijn ouders), En hierbij is het thema opgekomen (bij mijn vader -ik blijf stug bij bekabeld internet-) over wat beter/makkelijker ect is.. Bekabeld of Draadloos?

Bekabeld
+ Stabielere Verbinding
+ Goedkoper (Moeten ~ 20/25m CAT5e (of CAT6) kabel hebben.. en een goedkope switch erbij)
+ Sneller

Draadloos
+ Makkelijker
+ In het gehele huis internet (ook op kamers waar geen kabeltje is/word getrokken)

Zoals ikzelf al vermelde heb ik het liefste bedraad, omdat ik veel game/download & hiebij geen uitvallers en/of lag wil hebben. Maar mijn vader vind draadloos ook een goed idee, onder het motto:
"Iedereen heeft draadloos, waarom wij nog niet?"

Tjah.. wat anderen doen, doe ik nog niet direct. Al helemaal niet als de gemiddelde prestaties ruim 80% lager liggen. Hier komt ook nog eens bij dat het signaal door een plafond heen moet (~Dikte van 2 muren dus) en dat deze verbinding dan word shared tussen 3 (en soms 4) computers, 1 beneden welke direct bekabelt aan de router zou hangen, en de 2 PC's boven (op mijn/zusjes kamer) zo nu en dan ook nog een xbox-360 (welke ik dan via bedraad aan een receiver hang) en een laptop.

Mijn idee is dus gewoon om 1 kabeltjes te trekken, in mijn kamer een switch neer te gooien & hierin een kabel van ~5m te steken welke dan naar mijn zusje's kamer gaat.

Dus voornamelijke bezigheden:
- Gamen (lage ping's hebben)
- Downloaden (geen uitvallers.. uitvallers = verlies van bijv. seeders = verlies van downloadsnelheid)
- Media streamen (Van de PC die beneden -vlak naast de router- staat, naar mijn xbox-360/PC boven)

Een dure Gigabit Draadloos modem is NIET mogelijk, het budget is ~60 euro (Ouders kennende komt hier geen cent bij bovenop.. En aangezien ikzelf wil geen draadloos netwerk dus ben ook niet van plan om hier geld in te gaan steken)

Vertel mij Tweakers.. wat is het beste in dit geval? Voor zowel bekabeld, als draadloos is ~ hetzelfde budget, hieruit moet dan kabels + benodigdheden komen, wat dan het volgende zou zijn:

Bedraad:
+- 25m CAT5e of CAT6 kabel (ik steek er zelf wat extra geld in mocht het CAT6 worden)
4 Poorts Switch
Paar RJ45's

Draadloos:
Draadloos Modem
2 PCI kaarten voor ontvangen
Draadloos Reciever/Bridge voor Xbox-360 (of die dure van MS zelf... 8)7 )

Even een korte Edit:
Het gaat mij niet om wat ik moet kopen.. ik vermelde het Budget alleen even om de Tweakers mee te delen dat ik geen high-end routers/kaarten kan kopen. Ik wil alleen graag weten wat beter is @ dat budget)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2010 01:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Voor gaming schakel ikzelf nooit over naar draadloos. ;)

Zo zijn mijn Game-PC , PSTwo en XboX360 met draad verbonden. Laptops etc kunnen gewoon draadloos; gamen lukt er toch niet op, en die dingen zijn gemaakt voor draadloos internet.

@Xbox360: Je kunt hiervoor ook gewoon de "oude" xbox1-netwerkadapter gebruiken. Bespaart je gelijk een boel geld 2e hands.
-Misschien is een USB adapter ipv PCI-adapter beter; als ie het doet, doet ie het. ;)

[ Voor 92% gewijzigd door SalimRMAF op 02-05-2010 01:28 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
^
Daarom juist.. ik zeg ook al:
Trek gewoon een kabeltje & koop een of ander goedkoop USB WiFi transmittertje voor internet op die Laptop.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste al even, de maximale latency die een draadloze verbinding je oplevert bij goed bereik (als er vier betonnen muren en een aquarium tussen zitten is 't iets anders) is 1ms. Dat merk je niet bij het gamen.

Verder: het hebben van een bedraad netwerk is een voorwaarde voor draadloos. Dus het een sluit het ander niet uit. Doe 't gewoon allebei.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.