Toon posts:

geheugen: 100 beter dan 133???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik kwam daarnet op deze(moet wel ff het laatst geopende window sluiten) site en daar is 100mhz geheugen duurder dan 133mhz:? is dit omdat zij anders te wijnig verdienen aan 100mhz geheugen of is het gewoon beter. ik vind het nogal raar:?

Verwijderd

De prijzen van ram geheugen en CPU's verschillen heel erg vaak!

En je moet niet alleen naar de snelheid van het geheugen kijken, maar ook naar het merk!

Het kan best zijn dat de produktie van de 100 mhz lagert ligt en dat de inkoop prijzen daarom hoger liggen dan bij 133 mhz geheugen!

Verwijderd

Ik heb een p3 550 met een bus van 100 MHz. Ik kan dan daar toch ook gewoon 133 Mhz geheugen inzetten en deze op 100 Mhz laten draaien??

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Humm jah... dat is idd mogelijk... zonder problemen zelfs..

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:55
Kwaliteit maakt volgens mij niet uit en 133 mhz draait ook op 100 mhz (vaak). Dat 100 mhz geheugen is redelijk veel duurder, moet ik zeggen!! Het heeft vast een reden. 8-)

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reden dat PC-100 duurder kan zijn dan PC-133: Er wordt tegenwoordig erg weinig (geen) PC-100 gemaakt, terwijl er (nog) enorme hoeveelheden PC-133 uit de fabrieken rollen. Wet van vraag en aanbod. Er zijn nog heel wat mensen die denken dat ze alleen PC-100 kunnen hebben-> relatief meer vraag dan aanbod-> duurde RAM

Overigens, als je een PIII-550 hebt, kun je best PC-133 erin zetten en kijken of je PIII 5.5x133 (=733:9) trekt!

Een Katmai doet dat helaas zelden, een Coppermine bijna altijd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1