Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb, sinds het in gebruik nemen van onze nieuwe draadloze router, last van een zo nu en dan wegvallende internet verbinding.
Het vreemde is dat ik er uitsluitend last van heb met surfen op mijn laptop. Dat wil zeggen dat ik op mijn iPod Touch wel gewoon kan surfen.
Mijn vriendin heeft exact hetzelfde op haar laptop, en weer niet op haar iPhone.

Ook uTorrent heeft nergens last van, aangezien deze gewoon vrolijk door download.

We gebruiken beide Chrome, maar deze browser doet het net zo min als IE.

Onze vorige router gaf geen enkel probleem. Ik weet niet meer welke type het was, maar het was de voorloper van het type wat we nu gebruiken: een Belkin F6D4230ED4: http://www.bcc.nl/product...4230ed4-wireless-n-router

Onze internet provider is Ziggo, en we gebruiken het standaard Motorola modem.

Zojuist had ik er dus weer last van, toen ik naar Tweakers wilde. Veel op F5 geramd, zonder enig resultaat. Toen gelijk m'n iPod gekeken, geen enkel probleem. Minuutje later deed ie het dus weer.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, of waardoor het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Excuses voor de dubbelpost. Dit komt dus door bovenstaand probleem. Er mag er eentje dicht svp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
En als je mobiel internet expliciet uitzet op je iDinges met uitzondering van wireless, doet hij het dan nog steeds braaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heeft je pc dan nog wel netwerkverbinding of dat niet?
En wat gebeurd er als je dan een ping start naar de router als je het probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Picaroon schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:47:
En als je mobiel internet expliciet uitzet op je iDinges met uitzondering van wireless, doet hij het dan nog steeds braaf?
Op mijn iPod zit geen mobiel internet. De 3G op de iPhone van mijn vriendin staat momenteel aan, maar dat maakt weinig uit.
LuckY schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:48:
Heeft je pc dan nog wel netwerkverbinding of dat niet?
En wat gebeurd er als je dan een ping start naar de router als je het probleem hebt?
Mijn PC heeft netwerkverbinding ja. Zoals ik al zei doen mijn Torrents het wel gewoon. Ook MSN werkt gewoon. Ik kan ook onafgebroken online gamen op mijn PS3 (bedraad aangesloten), zonder dat deze wegvalt.
Een ping starten naar de router zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Ik heb niet zo heel veel verstand van netwerk toestanden. Ik kan het aansluiten en installeren, maar dan houdt het ook echt op. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 01-05-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:00:
[...]

Mijn PC heeft netwerkverbinding ja. Zoals ik al zei doen mijn Torrents het wel gewoon. Ook MSN werkt gewoon. Ik kan ook onafgebroken online gamen op mijn PS3 (bedraad aangesloten), zonder dat deze wegvalt.
Een ping starten naar de router zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Ik heb niet zo heel veel verstand van netwerk toestanden. Ik kan het aansluiten en installeren, maar dan houdt het ook echt op. ;)
Dus alleen HTTP lijkt weg te vallen dat is raar. Staat er een lokale firewall geinstalleerd of antivirus software? Maak eens een scan(kijken of die iets vind) en probeer daarna eens een exclusion voor je browser toe te voegen (TIJDELIJK!), of heeft de antivirussoftware hippe webantivirus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik gebruik Kaspersky Internet Security, laatste versie.

Ik heb zojuist de channel van mijn router gewijzigd. Deze stond op 6, en heb ik op 11 (de standaard in NL volgens de manual) gezet. Ik ga nu even een reboot doen, om te kijken of ik er nog steeds last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28

Grvy

Bot

Gebruik anders eens de DNS servers van openDNS/google. (long shot, but worth a try)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik moet nog even wachten met die reboot, aangezien ik een MKV ben aan het transcoden.

Ik moet overigens zeggen dat ik, sinds het wijzigen van de channel, onafgebroken aan het surfen ben geweest. Nog geen wegtrekkers dus. Hopelijk heb ik het gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
vergelijkbaar probleem hier gehad, zelfs overgegaan tot vervanging van modem.
Ook de laptop die problemen gaf en de Wii en Win mobile gewoon doorgaan.
Toch uiteindelijk Windows 7 die met de drivers voor Wlan niet lekker omging...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik had hetzelfde met ziggo en een router, bij mij hielp het om niet de dns forwarding van mijn router te gebruiken maar de dns servers van ziggo in te vullen. Kan je ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
James_Watt schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:24:
vergelijkbaar probleem hier gehad, zelfs overgegaan tot vervanging van modem.
Ook de laptop die problemen gaf en de Wii en Win mobile gewoon doorgaan.
Toch uiteindelijk Windows 7 die met de drivers voor Wlan niet lekker omging...
Ik gebruik zelf ook W7, maar mijn vriendin heeft Vista, dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Archie_T schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:25:
Ik had hetzelfde met ziggo en een router, bij mij hielp het om niet de dns forwarding van mijn router te gebruiken maar de dns servers van ziggo in te vullen. Kan je ook nog proberen.
Mocht het nog een keer gebeuren, dan zal ik is Googlen op hetgene wat jij hier zegt, ik heb namelijk geen idee wat je bedoeld. ;)

Ik heb inmiddels al een kwartier onafgebroken gesurfd. Normaal was het om de 5 minuten raak. Krijg dus het idee dat het wijzigen van de radiofrequentie van de router heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer 's een ander wireless channel, kijk met inssider wat er in je buurt zit en op welk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Exorcist schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:43:
Probeer 's een ander wireless channel, kijk met inssider wat er in je buurt zit en op welk kanaal.
Lees het topic eerst even door. Dat heb ik dus al gedaan, en ik vermoed ook dat dit de oplossing is, maar ik juich nog niet te vroeg. ;)

edit: Behalve dat Inssider. Ga ik gelijk ff doen. Thanks voor de tip.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 01-05-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pfff channel gewijzigd naar 11, en nu vindt mijn iPod dus gewoon het hele netwerk niet meer.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

bram1984 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:38:
Pfff channel gewijzigd naar 11, en nu vindt mijn iPod dus gewoon het hele netwerk niet meer.. :S
Locatie goed ingesteld? Mogelijk gebruik je de Amerikaanse standaard en die heeft geen channel 11,12,13

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Locatie in de setup van de router? Ja, gewoon NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat probleem heb ik ook wel es gehad met een iPod Touch, maar toen opgelost door... het kanaal te veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Timmert schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:15:
Dat probleem heb ik ook wel es gehad met een iPod Touch, maar toen opgelost door... het kanaal te veranderen :+
Haha serieus? Weet je nog welk kanaal je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

bram1984 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:53:
Locatie in de setup van de router? Ja, gewoon NL.
Nee, in de pod. Als je amerikaanse firmware hebt of ingesteld staat op een amerikaanse locatie laat je ipod dus geen data toe op kanaal 11-13

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n Linksys (waar ook Cisco op staat tegenwoordig) WRT54GC V3. Heb er maar een schakelaar aan gezet, en reset hem gewoon heel vaak. Blijkbaar zijn "ze" nog steeds niet in staat om gewoon stabiele accesspoints te maken die het blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Nee, in de pod. Als je amerikaanse firmware hebt of ingesteld staat op een amerikaanse locatie laat je ipod dus geen data toe op kanaal 11-13
Errm, de standaard in VS omvat toch echt kanaal 11, dus ik neem aan dat het kanalen 12 en 13 zijn die het dan niet doen...

Verder lijkt het erop dat puur HTTP doodgaat op twee verschillende systemen met 2 verschillende OS-en (weliswaar beide van MS). HTTP lijkt wel te blijven werken op de iPhone, dus het lijkt niet in de router dood te gaan... Hebben beide laptops toevallig dezelfde wireless chipset? Dat zou nog enigzins logisch moeten zijn...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Kijk eerst eens met inSSIDer welke kanalen er in de buurt bezet zijn om vervolgens zelf een kanaal te kiezen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Nog even terug naar het begin probleem, om wireless helemaal uit te sluiten, heb je je laptop al met een kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Belgar schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:41:
[...]

De firmware is gewoon hetzelfde als ik daarvoor gebruik (NL als het goed is), en bovendien heb ik kanaal 1, 3 en 6 ook al geprobeerd.
Lenny77 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Errm, de standaard in VS omvat toch echt kanaal 11, dus ik neem aan dat het kanalen 12 en 13 zijn die het dan niet doen...

Verder lijkt het erop dat puur HTTP doodgaat op twee verschillende systemen met 2 verschillende OS-en (weliswaar beide van MS). HTTP lijkt wel te blijven werken op de iPhone, dus het lijkt niet in de router dood te gaan... Hebben beide laptops toevallig dezelfde wireless chipset? Dat zou nog enigzins logisch moeten zijn...
Dat laatste zou ik even na moeten kijken.

De stand van zaken is in ieder geval als volgt:

Laptops: wel verbinding
Apple producten (3 stuks): geen verbinding
SE Aino: wel verbinding

Ik moet zeggen dat de wegvallende verbinding grotendeels verholpen is. Af en toe moet ie nog wel even stotteren, maar dat heb je overal volgens mij.
Archie_T schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:59:
Nog even terug naar het begin probleem, om wireless helemaal uit te sluiten, heb je je laptop al met een kabeltje geprobeerd?
Nee, maar dat gaat gewoon werken, aangezien de PS3 en de TV bedraad zijn aangesloten, en gewoon verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Ik wil dan toch adviseren om de wireless naar kanaal 6 te zetten en de DNS servers goed in te vullen. Het klinkt echt verdacht veel als mijn probleem waar dit de oplossing voor was.
bram1984 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:06:
Nee, maar dat gaat gewoon werken, aangezien de PS3 en de TV bedraad zijn aangesloten, en gewoon verbinding hebben.
Maar je gaf ook aan dat sommige dingen wel door blijven werken, dus ik zou het nog extra testen. De PS3 er even uit en laptop erin. Je bent nu allerlei dingen door elkaar aan het doen en dat maakt het troubleshooting erg lastig. Ook kan je natuurlijk je PS3 op wireless zetten en kijken hoe dat verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Kijk ook voor DNS gerelateerde errors in je eventlog.
Zelf ook gehad. De oplossing was de wireless adapter weg te mikken in apparaatbeheer en de default windows driver proberen.
Ook een interne Intel wireless card?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik neem aan dat jullie beiden al gelezen hebben dat het wegvallende internet probleem zo goed als opgelost is?

Mijn Apple producten zien nu alleen de router niet meer. Ik weet niet wat dit verder met mijn laptop en de wireless kaart in de laptop te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
bram1984 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:35:
Ik neem aan dat jullie beiden al gelezen hebben dat het wegvallende internet probleem zo goed als opgelost is?

Mijn Apple producten zien nu alleen de router niet meer. Ik weet niet wat dit verder met mijn laptop en de wireless kaart in de laptop te maken hebben?
Nou je had een probleem met je wegvallende internet, je past het kanaal aan en vervolgens doen je apple producten het niet. Dan moet je volgens mij het kanaal weer terugzetten en zit je weer bij het begin van het probleem.
En ik las het volgende nog
Ik moet zeggen dat de wegvallende verbinding grotendeels verholpen is. Af en toe moet ie nog wel even stotteren, maar dat heb je overal volgens mij.
Vandaar dat ik de tips gaf hoe je je draadloos kan testen of uitsluiten. en het DNS advies gaf ik omdat ik nooit meer een probleem met mijn verbinding van Ziggo heb sinds ik het aangepast heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Duidelijk.

Ik zie in mijn apparaatbeheer 3 netwerkadapters staan:

Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
Marvell Yukon 88E8059 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Bedraad mijn PC aansluiten gaat prima. Geeft gewoon internet.

Channel al terug op 6 gezet, maar heeft totaal geen effect. Mijn iPod vindt inmiddels ook het netwerk van de buren niet meer.

edit: DNS staat op Automatic from ISP. Is dit goed? Ik kan dit ook uitvinken en handmatig invullen, maar wat moet ik er dan invullen?

DNS event logs etc. zeggen me niet zoveel.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 04-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geen idee waarom, maar het probleem met mijn iPod is opgelost, simpelweg door de naam van de router te veranderen. We hadden een naam met spaties ertussen (die voorheen gewoon werkte), en die heb ik dus verander in één woord, en voilá.

Maarrr (er is altijd een maar), de iPhone van mijn vriendin geeft nu de melding: kan geen verbinding maken met netwerk. Hij ziet 'm wel en vraagt ook netjes om een password, echter geeft ie daarna aan dat ie geen verbinding kan maken (een "omdat" zou handig zijn geweest). Ik heb haar MAC adres al in de router instellingen ingegeven, en verschillende channels geprobeerd.

Brrrr.
Pagina: 1