Toon posts:

Ik heb een telefooncentrale. Hoe sluit ik mijn modem aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik woon in een kantoorpand (anti-kraak) en wil daar graag kunnen internetten middels ADSL (Tele2). Nu heb ik eerder ADSL gehad in een vorig huis, en toen moest ik volgens de gebruiksaanwijzing het modem zo dicht mogelijk bij de hoofdtelefoonaansluiting aansluiten. Nu ik in dit kantoor woon heb ik echter geen idee hoe ik dit moet doen omdat de telefoonkabel vanuit de grond direct in een afgesloten kast gaat (ik heb er geen sleutel van / zie foto). Uit deze kast komen meerdere blauwe en witte draden waar ik verder geen wijs uit kom (zie andere foto).

Mijn vraag aan jullie dus: hoe moet ik mijn modem aansluiten?

Zoals je verder kunt zien op de foto, lopen de draden naar een 2e kastje dat ik wel kan openen, en er gaan er een paar naar boven verder het gebouw in.

alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/lh/photo/HsvNB_Hb7yThcFS9m41zdA?feat=directlink
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/lh/photo/BOGtQBJM6MrUvEt8byBq0g?feat=directlink

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:48
Hier ga je denk ik zelf niet uitkomen als je die kast niet in kan.
KPN zet sluit gewoon het eerste vrije aderpaar wat ze tegenkomen aan. Bij de hoofdaansluiting moeten die er weer uitgevist worden.
Zo heb ik het begrepen van de monteur die dat bij ons kwam uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat vorige bewoners hier zelf internet hebben aangesloten, dus ik denk dat t wel kan zonder monteur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat in die linkerkast zit is hetzelfde als wat in die rechterkast zit. Bij dit soort IS/RA's is een monteur gewenst, aangezien je anders potentieel 100 lijnen moet proberen, terwijl een monteur gewoon het aderpaarnummer kan opvragen. In theorie kan 'ie ook dat kastje open maken, aangezien die van de PTT is.

Die blauw/witte draden zijn zgn. kruisdraden. Die verbinden de aders op de IS/RA met het kastje ernaast. Dat kastje ernaast verbindt alles zo te zien door naar een andere kast. Als er maar 20 lijnen aangesloten zijn zoals ik vermoed adhv de hoeveelheid kruisdraden, dan kun je 't of hier aftappen (in dat rechterkastje dus) of, eigenlijk de bedoeling, in de kast waar die kabel die er boven uitsteekt uitkomt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus wellicht dat ik dan maar 20 lijnen hoeft uit te proberen? Dat is misschien nog te overzien.

Ik wil eigenlijk zeker weten dat ik het aangesloten krijg voordat ik het aanvraag, omdat ik anders bang ben dat ik aan een contract vast zit terwijl ik geen gebruik maak van het produkt. Maar ik bedacht me net: misschien kan ik het binnen een bepaalde tijd retourneren en het contract annuleren(?).