Van het weekend overgestapt van m'n onboard geluidskaart naar een Club3D Theatron Agrippa.
Monteren verliep probleemloos, totdat ik bij het installeren van de software kwam. Vond het maar een beetje wazige software, maar uiteindelijk toch het instellingenmenu gevonden. Na een hoop geklooi kwam er geluid uit, maar bijna geen bass.
Maar als ik nu de tulpskabel uit de Woofer/center-uitgang haal, doet de subwoofer het wel, en goed!
Zelfde geld ook voor de achterspeakers. Deze doen het wel, maar zodra ik de tulpsstekker eruit trek, klinkt het geluid dubbel zo hard.
Als ik de tulpkabel van de frontspeaker er alleen uit haal, heb ik alleen geluid uit de achterspeakers.
En natuurlijk werkt het surround sound niet.
Heb in de Bios, voor zover mogelijk was, de onboard geluidskaart uitgeschakeld.( ook in apparaatbeheer)
Instellingen staan op 6 luidsprekers
-Heb al andere drivers geprobeerd (zowel van Club3d al Auzentech)
-kabels op allerlei manieren geprobeerd. (kabels zelf zijn nog goed)
-Ander PCI-slot geprobeerd.
Systeem:
I7 Proc.
MSI X58 Pro-e mobo
Teufel Concept E 5.1 surround set.
-Club 3D Theatron Agrippa geluidskaart
Windows7 64bits
Ik begin een beetje radoloos te worden, iemand misschien nog tips?
Monteren verliep probleemloos, totdat ik bij het installeren van de software kwam. Vond het maar een beetje wazige software, maar uiteindelijk toch het instellingenmenu gevonden. Na een hoop geklooi kwam er geluid uit, maar bijna geen bass.
Maar als ik nu de tulpskabel uit de Woofer/center-uitgang haal, doet de subwoofer het wel, en goed!
Zelfde geld ook voor de achterspeakers. Deze doen het wel, maar zodra ik de tulpsstekker eruit trek, klinkt het geluid dubbel zo hard.
Als ik de tulpkabel van de frontspeaker er alleen uit haal, heb ik alleen geluid uit de achterspeakers.
En natuurlijk werkt het surround sound niet.
Heb in de Bios, voor zover mogelijk was, de onboard geluidskaart uitgeschakeld.( ook in apparaatbeheer)
Instellingen staan op 6 luidsprekers
-Heb al andere drivers geprobeerd (zowel van Club3d al Auzentech)
-kabels op allerlei manieren geprobeerd. (kabels zelf zijn nog goed)
-Ander PCI-slot geprobeerd.
Systeem:
I7 Proc.
MSI X58 Pro-e mobo
Teufel Concept E 5.1 surround set.
-Club 3D Theatron Agrippa geluidskaart
Windows7 64bits
Ik begin een beetje radoloos te worden, iemand misschien nog tips?