OPGELOST, zie hieronder
k ben nu zo'n 8 uur bezig geweest dit probleem op te lossen en weet het niet meer, dus tijd voor Tweakers!
Vanochtend heb ik bij de Aldi gekocht:
MEDION® AKOYA® P8614 (MD 98310)
Intel® Core i3-350M processor (2.26 GHz, 3 MB Cache)
gigabit LAN aansluiting
Wlan b/g/n: Realtek RTL8191SE wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Na controle op dode pixels gelijk geformatteerd, partities samengevoegd en bijgeleverde Windows 7 Home Premium 64-bits erop gezet. Na de Windows-installatie was er alleen een geel icoontje voor de netwerk controller in Apparaatbeheer en van de bijgeleverde drivers-DVD heb ik de netwerk adapter drivers erop gezet.
Alles lijkt goed te werken, alleen krijg ik geen draadloze internetverbinding. Het netwerk wordt netjes gevonden maar als ik de netwerkbeveiligingssleutel ingetypt heb, zie je heel even een laadlijntje en vervolgens zegt hij: Er kan geen verbinding gemaakt worden met isabella (zo heet m'n netwerk).
Als ik hem aan de draad leg, werkt alles wel normaal.
De situatie, zoals die al jaren goed gaat:
Thompson Speedtouch 510 modem
Linksys WRT54GC model 2.0 router
bedrade desktop Dell Studio met Vista 64-bit
laptop Compaq met XP
laptop Vostro met Windows 7, 64-bit, sorry: 32-bit
en nu dus
laptop Medion met Windows 7, 64-bit
Alle instellingen staan normaal: automatisch IP-adres/DNS etc. laten toewijzen.
Ik zocht de fout allereerst in de drivers van de wireless Realtek RTL8191SE en heb verschillende versies gedownload en uitgeprobeerd (ook die voor XP en Vista, maar die kon ik niet installeren). Bij 't Googlen kwam ik wel veel tegen over dat die RTL8191Se niet zou werken maar dat was vaak in Linux en Ubuntu forums, dus misschien niet van toepassing op Windows?
Kan iemand me helpen? Ik weet zelf geen oplossingen meer en als ik er niet uitkom dan breng ik hem maandag gelijk weer terug naar de Aldi.
k ben nu zo'n 8 uur bezig geweest dit probleem op te lossen en weet het niet meer, dus tijd voor Tweakers!

Vanochtend heb ik bij de Aldi gekocht:
MEDION® AKOYA® P8614 (MD 98310)
Intel® Core i3-350M processor (2.26 GHz, 3 MB Cache)
gigabit LAN aansluiting
Wlan b/g/n: Realtek RTL8191SE wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Na controle op dode pixels gelijk geformatteerd, partities samengevoegd en bijgeleverde Windows 7 Home Premium 64-bits erop gezet. Na de Windows-installatie was er alleen een geel icoontje voor de netwerk controller in Apparaatbeheer en van de bijgeleverde drivers-DVD heb ik de netwerk adapter drivers erop gezet.
Alles lijkt goed te werken, alleen krijg ik geen draadloze internetverbinding. Het netwerk wordt netjes gevonden maar als ik de netwerkbeveiligingssleutel ingetypt heb, zie je heel even een laadlijntje en vervolgens zegt hij: Er kan geen verbinding gemaakt worden met isabella (zo heet m'n netwerk).
Als ik hem aan de draad leg, werkt alles wel normaal.
De situatie, zoals die al jaren goed gaat:
Thompson Speedtouch 510 modem
Linksys WRT54GC model 2.0 router
bedrade desktop Dell Studio met Vista 64-bit
laptop Compaq met XP
laptop Vostro met Windows 7, 64-bit, sorry: 32-bit
en nu dus
laptop Medion met Windows 7, 64-bit
Alle instellingen staan normaal: automatisch IP-adres/DNS etc. laten toewijzen.
Ik zocht de fout allereerst in de drivers van de wireless Realtek RTL8191SE en heb verschillende versies gedownload en uitgeprobeerd (ook die voor XP en Vista, maar die kon ik niet installeren). Bij 't Googlen kwam ik wel veel tegen over dat die RTL8191Se niet zou werken maar dat was vaak in Linux en Ubuntu forums, dus misschien niet van toepassing op Windows?
Kan iemand me helpen? Ik weet zelf geen oplossingen meer en als ik er niet uitkom dan breng ik hem maandag gelijk weer terug naar de Aldi.