Acties:
  • 0Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 09:52
OPGELOST, zie hieronder

k ben nu zo'n 8 uur bezig geweest dit probleem op te lossen en weet het niet meer, dus tijd voor Tweakers! :)

Vanochtend heb ik bij de Aldi gekocht:
MEDION® AKOYA® P8614 (MD 98310)
Intel® Core i3-350M processor (2.26 GHz, 3 MB Cache)
gigabit LAN aansluiting
Wlan b/g/n: Realtek RTL8191SE wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Na controle op dode pixels gelijk geformatteerd, partities samengevoegd en bijgeleverde Windows 7 Home Premium 64-bits erop gezet. Na de Windows-installatie was er alleen een geel icoontje voor de netwerk controller in Apparaatbeheer en van de bijgeleverde drivers-DVD heb ik de netwerk adapter drivers erop gezet.

Alles lijkt goed te werken, alleen krijg ik geen draadloze internetverbinding. Het netwerk wordt netjes gevonden maar als ik de netwerkbeveiligingssleutel ingetypt heb, zie je heel even een laadlijntje en vervolgens zegt hij: Er kan geen verbinding gemaakt worden met isabella (zo heet m'n netwerk).
Als ik hem aan de draad leg, werkt alles wel normaal.

De situatie, zoals die al jaren goed gaat:
Thompson Speedtouch 510 modem
Linksys WRT54GC model 2.0 router
bedrade desktop Dell Studio met Vista 64-bit
laptop Compaq met XP
laptop Vostro met Windows 7, 64-bit, sorry: 32-bit

en nu dus
laptop Medion met Windows 7, 64-bit

Alle instellingen staan normaal: automatisch IP-adres/DNS etc. laten toewijzen.

Ik zocht de fout allereerst in de drivers van de wireless Realtek RTL8191SE en heb verschillende versies gedownload en uitgeprobeerd (ook die voor XP en Vista, maar die kon ik niet installeren). Bij 't Googlen kwam ik wel veel tegen over dat die RTL8191Se niet zou werken maar dat was vaak in Linux en Ubuntu forums, dus misschien niet van toepassing op Windows?

Kan iemand me helpen? Ik weet zelf geen oplossingen meer en als ik er niet uitkom dan breng ik hem maandag gelijk weer terug naar de Aldi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Probeer eens wat nieuwere drivers vanuit microsoft zelf: http://catalog.update.microsoft.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zit er geen schakelaartje op de laptop waarmee je de adapter kunt in en uitschakelen? Dat zou je nog even kunnen proberen.

En het is niet zo slim dat je niet eerst even alle hardware hebt getest met de standaard install eerlijk gezegd :X

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DHerbig
Ik heb de nieuwste drivers van de Windows site zojuist geprobeerd, maar dan zegt hij "Er is geen beter of nieuwe stuurprogramma voor het apparaat gevonden".

Het aanzetten (FN-F1) van de netwerkverbinding had ik al gevonden; anders had hij de netwerken ook niet kunnen zien.

En ja, achteraf had ik dat beter gelijk kunnen uitproberen, maar het mag toch feitelijk niet uitmaken of Windows door de mensen bij Medion Akoya geïnstalleerd wordt of door de gebruiker zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Hoe vreemd het ook klinkt, laatst bij mijn ouders ook gehad met een nieuwe hp laptop en linksys wrt54g v7.0

Kwam er niet uit, naderhand de linksys opnieuw geconfigureerd, wat gespeeld met de verschillende kanalen en mixed modes, beveiliging opnieuw ingesteld en opeens werkte het.

Kans is groot door met de kanaalkeuze te spelen je een oplossing vindt.
Kan zijn dat je tussendoor af en toe een x moet rebooten om zeker te zijn dat je laptop de wijzigingen snapt.
Zou officieel niet nodig moeten zijn maar ik heb het vaker gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Me ma heeft deze laptop ook aangeschaft en ik heb ook steeds problemen met me wireless.
Soms hangt ie gewoon en zegt IE dat er geen verbinding is en die is er in het systeemvak dan wel.
Als ik me adapter dan uitschakel en dan weer inschakel dan doet ie t weer even een tijdje.
Nieuwste drivers geinstalleerd maar de problemen zijn er nogsteeds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357717

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb een Linksys WRT320n, met kabel lukt de verbinding, draadloos niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357717

OPGELOST:

Ik heb een nieuwe firmware versie van mij router Linksys WRT320n geïnstalleerd en HOP ik krijg draadloze verbinding. Ik hoop dat het bij jullie op op zo'n manier kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DHerbig
Ook opgelost :X

Had ik verteld dat ik blond was. :|

Heel simpel: ik had in de Linksys instellingen ooit gezegd dat alleen bepaalde MAC adressen toegelaten konden worden en de nieuwe Medion stond daar natuurlijk niet bij.

Sorry! O+

Iedereen bedankt voor de hulp en misschien heeft een ander blond persoon iets aan deze "oplossing"! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 14:08
Leuk, 2 anderen waarbij het ook aan de router lag, al dan niet met een iets andere oorzaak. De router wordt zo vaak onderschat terwijl het toch echt het hart van je netwerk is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee