Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk via een linksys WAG200G Gatewey en gebruik Windows 7

Sinds kort krijg ik bij mijn netwerkinfrastructuur de voor mij onbekende Linksys WRT110 te zien.
Als ik op configureren klik dan moet ik alles nog instellen te beginnen met het invoeren van de pincode (die trouwens doodleuk 1234 is)
Ik ben maar niet verder gegaan, want eigenlijk wil ik dit apparaat niet meer weergegeven hebben.
Ik vermoed dat het een router van iemand in de buurt is en dat mijn netwerk het op de één of andere manier oppikt.

Mijn eigen router is volgens mij verder goed bescherm met WPA2 en slechts twee toegstane mac adressen (die van mijn twee laptops).

Het vreemde is ook dat de linsys WRT110 na een tijdje weer verdwijnt, maar bij een verversing met F5 van het netwerkscherm doodleuk weer tevoorschijn komt.

Ik vroeg me nu af of er toch niets vervelenders aan de hand is, en of ik (mocht alles verder in orde zijn) dit apparaat op de één of andere manier uit mijn netwerkinfrastructuur kan bannen, b.v. via het MAC-adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een macadress is zo te spoofen en dus geen echte beveiliging.
Heb je een standaard WPA2 wachtwoord? of een eigen verzinsel? Is deze sterk of niet?
Kan je ook eens met een tooltje je netwerk range scannen dit kan bijvoorbeeld met Softperfect network scanner (freeware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MAC adres filter is sowieso geen beveiliging, je kunt zo de goede mac adressen sniffen en vervolgens spoofen. WPA2 (vooral AES) met een goed wachtwoord is echter prima als beveiliging dus normaal gezien zou er dan niet zomaar iemand op je netwerk kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Waarom connect je met die WRT110 ? Die is overduidelijk van iemand anders en is niet in jouw netwerk opgenomen. Geef anders is een screenshot van je netwerkinfra :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De beveiliging zit verder wel goed vermoed ik.
Ik heb een sterk WPA2 wachtwoord bestaande uit een zeer lange rij willekeurige karakters.

Ik heb trouwens verder geen verbinding gemaakt, maar alleen gekeken of ik de pincode in kon voeren. Ik heb verder geen behoefte om op iemand anders onbeveiligd netwerk te gaan rondhangen.
Het apparaat verdwijnt ook regelmatig uit mijn netwerkinfrastructuur en ik heb gemerkt dat bij de aanwezigheid van het apparaat er ook een onbeveiligd linksys netwerk tussen de draadloze netwerkverbindingen te zien is met een zwak signaal. Dat zal ook wel verklaren waarom het regelmatig weer verdwijnt uit mijn infrastructuur (signaal te zwak).

Hoewel de veiligheid van mijn systeem (hopelijk) niet in het geding is, blijf ik het hinderlijk vinden dat dit apparaat steeeds weer opduikt en zou ik het graag op de één of andere manier blokkeren.
Voor de duidelijkheid heb ik ook nog even een screenshot toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5ysz81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ooh jou pc maakt dus gewoon verbinding met dat onbeveiligde netwerk, in dat geval zit er dus helemaal niemand op je netwerk.

Ik dacht dat je in de router kon zien dat die WRT110 zich met jou netwerk had verbonden maar er is dus helemaal niets aan de hand buiten het feit dat iemand in de buurt zijn netwerk niet heeft beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar hoe komt het dan dat dit apparaat verschijnt binnen mijn netwerkinfrastructuur en andere onbeveiligde verbindingen die ik zie tussen mijn lijst met draadloze netwerkverbindingen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

even compleet offtopic, maar ik moet het weten ;p

waarom heb je op dat screenshotje je computernaam weggeblacked?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een rondje Googlen levert op dat het een beetje onbekend is wanneer routers al dan niet in 'Infrastructure' / 'Netwerkinfrastructuur' verschijnen. Bijvoorbeeld:
The question remains, why does one particular router show up in/as network infrastructure while 20-some-odd others nearby do not. IMO the answer has to be some setting in that router itself. I'm guessing that the router is advertising its availability for connection via WiFi Protected Setup and that's why it is showing up.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 02-05-2010 18:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mvz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:09:
even compleet offtopic, maar ik moet het weten ;p

waarom heb je op dat screenshotje je computernaam weggeblacked?
Je wilt niet weten wat voor naam ik verzonnen heb, of juist wel en wil ik het dus daarom niet bekend maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zit niemand op jouw netwerk, maar jij zit op het netwerkapparaat van iemand anders. Dat is strafbaar trouwens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:07:
Er zit niemand op jouw netwerk, maar jij zit op het netwerkapparaat van iemand anders. Dat is strafbaar trouwens.
Maar niet als dat onbewust is gebeurd, het wordt pas strafbaar als de ts er bewust gebruik of misbruik van zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ik222 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Maar niet als dat onbewust is gebeurd, het wordt pas strafbaar als de ts er bewust gebruik of misbruik van zou maken.
Misschien dat hij inderdaad per ongeluk als wachtwoord 1234 heeft ingevuld :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:42:
[...]

Misschien dat hij inderdaad per ongeluk als wachtwoord 1234 heeft ingevuld :p
Oke daar had ik overheen gelezen :P

Maar goed dan nog geeft de zin daarna aan dat er weinig kwaads in de zin is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Daarbij zit ik nog helemaal niet op het netwerk van deze figuur, maar verschijnt bij mij slechts de aanwezigheid van het netwerkapparaat. Het zou inderdaad wat anders gaan worden als ik er mee aan de slag zou gaan.

Zou het misschien verholpen kunnen worden door een andere naam aan mijn netwerkgroep te geven.
Ik weet dat het makkelijk in te stellen is in XP, maar ik zie in windows 7 de mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:45:
[...]

Daarbij zit ik nog helemaal niet op het netwerk van deze figuur, maar verschijnt bij mij slechts de aanwezigheid van het netwerkapparaat. Het zou inderdaad wat anders gaan worden als ik er mee aan de slag zou gaan.

Zou het misschien verholpen kunnen worden door een andere naam aan mijn netwerkgroep te geven.
Ik weet dat het makkelijk in te stellen is in XP, maar ik zie in windows 7 de mogelijkheid niet.
Ik denk dat het niet veel zal verschillen van Vista: http://windows.microsoft....oin-or-create-a-workgroup

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad.
Helaas had het aanpassen van de naam van de werkgroep en de computer verder geen resultaat.
Het onding staat er nog steeds tussen en we zullen er maar mee moeten leren leven zoals de quote van CodeCaster al een beetje voorspelde
Pagina: 1