Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ervaringen met namaak accu's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Omdat de echte Canon accu's zo ontzettend duur zijn, ben ik gaan kijken naar namaak accu's. Deze zijn veel goedkoper. Echter zit er wel een "maar" aan deze accu's. In veel gevallen zit er geen chip op of zijn ze "decoded", wat inhoud dat de camera niet uit de batterij kan lezen hoe vol hij nog is.

De goedkoopste accu's zijn al voor onder de 10 euro te vinden (BP-827). Wil je met een chipje erop, dan ben je ongeveer 40 euro kwijt.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze namaak accu's? Zijn ze betrouwbaar, of kan je er beter niet aan beginnen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-08 13:55
voor mijn canon hfs10 gebruik ik volgende batterijen
2x jupio can bp-827 2400mAH prijs 40¤ (geen canonchip) batteryking.eu
1x replace bp-827 3400mAH met chip tegen overladen prijs (geen canonchip) $53 shopXtreme.com
1 originele canon bp-807 890mAH

Buiten het feit dat ik geen aanduiding van resterende lading zichtbaar hebt op mijn lcd van camera (bij niet originele canonbatterijen) werken deze batterijen perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Ik gebruik zoals zovelen mijn camera om huiselijk taferelen zoals mijn kleinkind en de familiefestiviteiten te filmen en dus zeker niet-professioneel. Hierbij lijken mij deze batterijen meer dan voldoende.
Als ik aanduiding wil kan ik altijd mijn originele batterij bij de hand houden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb bij wijze van test 1 nepaccu besteld. Deze is "decoded" en zou exact hetzelfde moeten werken als de echte. Ik zal een update plaatsen als ik de accu heb. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor mijn EOS 450D heb ik bij Dealextreme een batterij gekocht een aantal maanden geleden, voor iets van ¤6 in totaal (dus incl verzendkosten). Wat me opvalt is dat die het beter doet dan de originele accu. De neppert gaat een stuk langer mee dan de dure, terwijl die letterlijk 10 keer zo goedkoop is (in NL kost me een Canonaccu 60 euro).
Ik ben er dik tevreden over, overigens heb ik wel gewoon een aanduiding hoe vol m'n accu zit, geen idee of dat aan het type camera en/of batterij ligt, maar het enige verschil is dat de neppert geen opdruk heeft en de Canonaccu dat wel heeft.

Mijn BGG-list

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 11:10
Dit is een interessant topic. Ik vraag me vooral af of deze 'nep' accu's niet gevaarlijk zijn (ontploffen, heet worden, onstabiele spanningen, ed.).
In mijn geval ben ik dan meer geïnteresseerd in laptop accu's.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb inmiddels mijn "nep" accu binnen. Deze werkt net als het origineel en is dus ge'decodeerd. Hij geeft netjes de accuduur op het scherm weer (290 minuten! :) ).

Tot nu toe nog geen problemen gehad, en dat voor 40 euro ipv 140 euro!

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:31
quote:
Reb87 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:29:
Ik heb inmiddels mijn "nep" accu binnen. Deze werkt net als het origineel en is dus ge'decodeerd. Hij geeft netjes de accuduur op het scherm weer (290 minuten! :) ).

Tot nu toe nog geen problemen gehad, en dat voor 40 euro ipv 140 euro!
En waar heb je deze besteld?

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

quote:
CasGas schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:36:
[...]

En waar heb je deze besteld?
Ik heb de accu via ebay UK besteld, http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=360264318412

Als iemand van plan is daar nog een accu te bestellen, dan zou ik dat graag weten. Ik wil er namelijk nog wel één hebben en een autoladder, voor als ik straks op reis ga! :)

• eyebeekaii
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-04-2015
(jarig!)
Ik heb onlangs een neppe NP-F970 accu gekocht voor mijn sony camera. Ik heb geen Sony NP-F970 om het mee te vergelijken, maar hij doet het prima. Houd het volgens het infolitihium systeem in film mode 430 minuten vol, of 660 als je de filmpjes terug kijkt. Best aardig, kostte 39,95 in tegenstelling tot de 169,95 voor de orginele sony !

Voor mijn Canon EOS400D eens een batterij bij de saake shop gekocht voor een paar euro, maar de eerste die ik binnen kreeg deed helemaal niets, en de vervanger daarvoor die ik later kreeg stelde ook niet veel voor. Ik prefereer zelf mijn Canon batterij. Bedankt voor de DX tip, ik neem me er denk ik eens eentje mee bij de volgende bestelling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-08 13:55
quote:
jefken153 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:55:
voor mijn canon hfs10 gebruik ik volgende batterijen
2x jupio can bp-827 2400mAH prijs 40¤ (geen canonchip) batteryking.eu
1x replace bp-827 3400mAH met chip tegen overladen prijs (geen canonchip) $53 shopXtreme.com
1 originele canon bp-807 890mAH

Buiten het feit dat ik geen aanduiding van resterende lading zichtbaar hebt op mijn lcd van camera (bij niet originele canonbatterijen) werken deze batterijen perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Ik gebruik zoals zovelen mijn camera om huiselijk taferelen zoals mijn kleinkind en de familiefestiviteiten te filmen en dus zeker niet-professioneel. Hierbij lijken mij deze batterijen meer dan voldoende.
Als ik aanduiding wil kan ik altijd mijn originele batterij bij de hand houden ;)
heb ondertussen gebruik gemaakt van de vervangbatterijen en heb er wel wat bemerkingen bij:
1) 1 jupio heeft ondertussen de geest gegeven gezien er iets mis is gegaan met de aansluitpunten (grote voorzichtigheid is geboden bij het in de lader plaatsen of op de camcorder plaatsen. Eens er iets gebeurt met deze aansluitpinnetjes is de batterij verloren.
2) bij gebruik van batterijen in capaciteit groter dan de originele bijgeleverde canonbatterij steekt deze naargelang de capaciteit verder uit de camera dan de originele die gelijk komt met de achterkant.
Dit noodzaakt een voorzichtiger gebruik van de camera!
De niet originele batterijen zonder chip vragen bij aanschakelen steeds de bevestiging of ge verder wil gaan met het gebruik ervan, dit kan soms vervelend lijken.
Belangrijke opmerking bij gebruik van eender welke batterij is dat je zeer voorzichtig moet omspringen met het inbrengen van de batterijen in afzonderlijke laders of de camcorder want tenslotte blijven ze steeds fragiel.
De oorspronkelijke batterij van 800 mAh laat een normaal gebruik toe voor een dagelijkse opname
(heb gedurende 3 dagen gefilmd op de Formule1 races te Monaco)
Bij het gebruik van de 3sec vooropnamestand en het in standby houden van de camera is één of meerdere zwaardere reserve batterijen aangewezen.

• wippermann
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-10-2013
Weet iemand of er imitatie accu's zijn voor de JVC everio GZ-HM335 met een JVC BN-VG121 accu?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zo, weer even een update. Ik gebruik de accu nu een tijdje en ben blij verrast door de capaciteit. De accu gaat echt heel lang mee! De indicatie op het scherm klopt, en laden gaat ook zonder problemen.

Binnenkort ga ik nog een zelfde accu bestellen. Voor die prijs kan ik ze niet laten liggen! :)

• Capellma
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18-04 21:49
Heb bij aanschaf van mijn camera panasonic HC-VXF1 een Julio vbt380 meegeleverd gekregen in een voordeelpakket als extra accu. Altijd handig.

Weet niet of het aan dIt specifieke product ligt, maar krijg de melding na enige handelingen verricht te hebben met de camera "geen bruikbare acccu". Deze melding krijg ik niet bij de Panasonic accu. Ik vermoed dus dat mijn camera moeite heeft met deze accu.

Overigens zie ik nu dat het prijsverschil 2 tientjes is en heb zoiets van waarom zou ik klooien met een accu die 2 tientjes goedkoper is op een camera van 1000 Euro?.

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:07
...omdat door de aankoop van die camera het geld op is en je nu 2 tientjes tekort komt. :+

Ik heb overigens een accu van Lenmar bij mijn 70D.
Merk weinig verschil met de originele accu.

wappiewappie wijzigde deze reactie 18-03-2018 12:23 (35%)

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-08 11:53
Ik koop altijd namaak... Voor hetzelfde geld drie namaak ipv 1 originele. Boeiend dat ie dan wat sneller op is

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Capellma schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:01:
Heb bij aanschaf van mijn camera panasonic HC-VXF1 een Julio vbt380 meegeleverd gekregen in een voordeelpakket als extra accu. Altijd handig.
Julio of bedoel je Jupio? ;)
quote:
Capellma schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:01:
Overigens zie ik nu dat het prijsverschil 2 tientjes is en heb zoiets van waarom zou ik klooien met een accu die 2 tientjes goedkoper is op een camera van 1000 Euro?.
Ongeacht het prijsverschil, wat imho fors is; je moet kijken naar de prijs van het ene merk (plak)accu versus het andere (plak)merk accu.
Beetje bizarre vergelijking; de prijs van de camera versus een accu. Net alsof je in een dure auto alleen maar de allerduurste brandstof zou mogen tanken. Of nog erger, in een huis van een kwart miljoen, mag je alleen ingestraald elfjeswater en handopgewekte fietsstroom gebruiken. 8)7

Meegeleverde/bestelde spullen moeten gewoon werken, zeker als ze nieuw zijn. Dus gewoon reclameren.
En vragen naar een goedwerkende accu. Simpel. :|

Maar, je maakt een account alhier aan, om slechts deze melding hier te plaatsen? Hmmmm... :X

ehtweak wijzigde deze reactie 18-03-2018 12:30 (4%)

Mooie Plaatjes   

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen jaren met Phottix Titans LP-E6 gewerkt en word er de jaren minder positief over 3rd part accu's.

Vroegâh BP511(a)'s werden die dingen al veel sneller slecht dan de originele maar kosten dan ook geen h*l. Later met de LP-E6 waren de 3rd party's ook wat duurder maar bleven beduidend minder. Een afgelopen jaren een stapel Phottixen'en versleten en ondertussen werd de originele Canon accu ook minder maar vaak nog beter dan neppers :)

Leuk dat je voor één originele wel 3/4/5 neppers kan kopen maar daar heb ik niks aan als ik midden op de Middellandse zee vaar en er kapt er opeens één mee of als ik niet een opdracht aan het doen ben. Dan liever die dure originele krengen die altijd werken :)

Overigens heb je echt wel goede 3rd party's alleen komt dat pas naar voren bij uitgebreide reviews..

Gabriël Ryzen

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn namaak voor olympus geeft wel het niveau door. Echter, specificatie dat voltage gelijk is aan origineel is niet waar en ik denk ook dat de genoemde capaciteit niet gehaald wordt. Dit is volgens mij wel een beetje het ding met namaaks.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:30

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
sapphire schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:02:
Afgelopen jaren met Phottix Titans LP-E6 gewerkt en word er de jaren minder positief over 3rd part accu's.

Vroegâh BP511(a)'s werden die dingen al veel sneller slecht dan de originele maar kosten dan ook geen h*l. Later met de LP-E6 waren de 3rd party's ook wat duurder maar bleven beduidend minder. Een afgelopen jaren een stapel Phottixen'en versleten en ondertussen werd de originele Canon accu ook minder maar vaak nog beter dan neppers :)

Leuk dat je voor één originele wel 3/4/5 neppers kan kopen maar daar heb ik niks aan als ik midden op de Middellandse zee vaar en er kapt er opeens één mee of als ik net een opdracht aan het doen ben. Dan liever die dure originele krengen die altijd werken :)

Overigens heb je echt wel goede 3rd party's alleen komt dat pas naar voren bij uitgebreide reviews..

Gabriël Ryzen

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True