jefken153 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:55:
voor mijn canon hfs10 gebruik ik volgende batterijen
2x jupio can bp-827 2400mAH prijs 40€ (geen canonchip) batteryking.eu
1x replace bp-827 3400mAH met chip tegen overladen prijs (geen canonchip) $53 shopXtreme.com
1 originele canon bp-807 890mAH
Buiten het feit dat ik geen aanduiding van resterende lading zichtbaar hebt op mijn lcd van camera (bij niet originele canonbatterijen) werken deze batterijen perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Ik gebruik zoals zovelen mijn camera om huiselijk taferelen zoals mijn kleinkind en de familiefestiviteiten te filmen en dus zeker niet-professioneel. Hierbij lijken mij deze batterijen meer dan voldoende.
Als ik aanduiding wil kan ik altijd mijn originele batterij bij de hand houden

heb ondertussen gebruik gemaakt van de vervangbatterijen en heb er wel wat bemerkingen bij:
1) 1 jupio heeft ondertussen de geest gegeven gezien er iets mis is gegaan met de aansluitpunten (grote voorzichtigheid is geboden bij het in de lader plaatsen of op de camcorder plaatsen. Eens er iets gebeurt met deze aansluitpinnetjes is de batterij verloren.
2) bij gebruik van batterijen in capaciteit groter dan de originele bijgeleverde canonbatterij steekt deze naargelang de capaciteit verder uit de camera dan de originele die gelijk komt met de achterkant.
Dit noodzaakt een voorzichtiger gebruik van de camera!
De niet originele batterijen zonder chip vragen bij aanschakelen steeds de bevestiging of ge verder wil gaan met het gebruik ervan, dit kan soms vervelend lijken.
Belangrijke opmerking bij gebruik van eender welke batterij is dat je zeer voorzichtig moet omspringen met het inbrengen van de batterijen in afzonderlijke laders of de camcorder want tenslotte blijven ze steeds fragiel.
De oorspronkelijke batterij van 800 mAh laat een normaal gebruik toe voor een dagelijkse opname
(heb gedurende 3 dagen gefilmd op de Formule1 races te Monaco)
Bij het gebruik van de 3sec vooropnamestand en het in standby houden van de camera is één of meerdere zwaardere reserve batterijen aangewezen.