Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 15:20
Beste medetweakers,

een hele tijd terug heb ik een nieuwe router gekocht. De Linksys WRT160Nv3. Deze router ondersteunt ook WiFi en WLAN, maar daar is weinig van te merken! Toen ik de laptop een draadloze verbinding wilde maken met deze router, lukte dat helemaal niet! Ik probeerde om verbinding te maken met het de software van de router, maar dat lukte niet. Elke keer krijg ik de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33jkdo4.png
Ook via het verbinden met een draadloos netwerk van windows lukt het ook niet. Elke keer krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt, terwijl het signaal goed is!

Maar het rare komt nog:
Soms heeft de laptop wel verbinding met WiFi terwijl er niet opzettelijk verbinding met een draadloos netwerk is gemaakt!

Ook met een computer met een usb wifi connector lukt het ook niet.
LINK
Ik krijg steeds dezelfde foutmeldingen. Het enige apparaat dat verbinding kan maken is mijn psp...

Mijn vraag is nu natuurlijk: Waar ligt het aan? Wat zou ik er tegen kunnen doen? Komt deze fout vaker voor?
Alvast bedankt!

Ps. De draadloze verbinding is goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je de router überhaupt ingesteld, om heb je hem neergezet en dacht je dat alles direct zou werken?
Hoe heb je je draadloze instellingen staan in de router? Welke beveiliging? Heb je een wachtwoord ingesteld? Kun je je router bedraad benaderen? Welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervMeijgaard
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 15:20
Mn vader heeft als het goed is de router ingesteld (moet ik toch nog even vragen :P). Wat wil je weten qua draadloze instellingen?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15nnoe0.png
De beveiliging is WPA2-Personal met de versleuteling TKIP of AES. Het wachtwoord is ingesteld en de router kan bedraad worden benaderd. Als ik het IP invoer, krijg ik de homepage van de router. Zelf gebruik ik Windows Seven Ultimate 64x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat als je de beveiliging uitschakelt, ter test?