overlaatst heeft m'n vader een pc gekocht in de Aldi. Wij hadden nooit problemen met medion, vorige P3 heeft 10 jaar gedraaid. Anyway, deze is via een schakelaar verbonden met het net, en die schakelaar gaat uit wanneer hij de computer niet gebruikt (omdat er nog andere apparaten op dezelfde stekkerdoos zitten ivm sluipverbruik).
Nu hebben we het probleem dat iedere keer wanneer de schakelaar aan gezet wordt, na een seconde of 3 de computer start (fans draaien) er volgt geen post en na een seconde of 5 valt hij weer uit. Daarna kan pas op de knop gedrukt worden om de pc op te starten. Ik vroeg me af wat het probleem hier zou kunnen zijn. Heb al in het bios zitten neuzen en opties zoals "restore powerstate after powerloss" zowel op "aan" "uit" als "last state" uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Mijn vader heeft toen de computer nieuw was hem ook een paar dagen gebruikt met een niet geaard stopcontact (zelf snel een nieuwe stekkerdoos in elkaar geknutseld), zou dat iets met de voeding kunnen gedaan hebben? Ik kreeg in ieder geval een schok van de USB poort
Verder is het probleem niet echt irritant, maar ik vroeg me af of dit niet tot vervroegd falen kan leiden omwille van de vele spin-ups van de hdd of fans etc..
specs zijn:
* Intel® Core™ i5 processor (DDR3-controller, 8 MB smart cache)
* Intel® P55 chipset
* 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen (1)
* 1000 GB harde schijf
* grafische kaart NVIDIA GEFORCE® GT 240 DirectX10 met 512 MB geheugen
* multistandaard cd/dvd-brander (2) met dvd-ram- en dual layer-ondersteuning
* geïntegreerde WLAN (3) 802.11 n-Draft tot 300 Mbit/sec. (4)
* geïntegreerde netwerk controller (Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s)
* Flash-kaartlezer USB 2.0
* SATA Docking port voor externe harde schijf HDDrive 2 Go ultra speed
* vele aansluitmogelijkheden (5) zoals HDMI, Fireware, SATA, enz.
* 8-kanaals High Definition audio (6)
* incl. draadloos toetsenbord en muis
* compleet softwarepakket (7) met Windows® 7 Home Premium
bedankt !
Nu hebben we het probleem dat iedere keer wanneer de schakelaar aan gezet wordt, na een seconde of 3 de computer start (fans draaien) er volgt geen post en na een seconde of 5 valt hij weer uit. Daarna kan pas op de knop gedrukt worden om de pc op te starten. Ik vroeg me af wat het probleem hier zou kunnen zijn. Heb al in het bios zitten neuzen en opties zoals "restore powerstate after powerloss" zowel op "aan" "uit" als "last state" uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Mijn vader heeft toen de computer nieuw was hem ook een paar dagen gebruikt met een niet geaard stopcontact (zelf snel een nieuwe stekkerdoos in elkaar geknutseld), zou dat iets met de voeding kunnen gedaan hebben? Ik kreeg in ieder geval een schok van de USB poort
Verder is het probleem niet echt irritant, maar ik vroeg me af of dit niet tot vervroegd falen kan leiden omwille van de vele spin-ups van de hdd of fans etc..
specs zijn:
* Intel® Core™ i5 processor (DDR3-controller, 8 MB smart cache)
* Intel® P55 chipset
* 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen (1)
* 1000 GB harde schijf
* grafische kaart NVIDIA GEFORCE® GT 240 DirectX10 met 512 MB geheugen
* multistandaard cd/dvd-brander (2) met dvd-ram- en dual layer-ondersteuning
* geïntegreerde WLAN (3) 802.11 n-Draft tot 300 Mbit/sec. (4)
* geïntegreerde netwerk controller (Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s)
* Flash-kaartlezer USB 2.0
* SATA Docking port voor externe harde schijf HDDrive 2 Go ultra speed
* vele aansluitmogelijkheden (5) zoals HDMI, Fireware, SATA, enz.
* 8-kanaals High Definition audio (6)
* incl. draadloos toetsenbord en muis
* compleet softwarepakket (7) met Windows® 7 Home Premium
bedankt !