Toon posts:

DNS niet op orde dedicated server.

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen ik heb een domein en een dedicated server bij godaddy.
Maar ik vroeg me dus af hoe dat werkt met de DNS en alles want ik snap er helemaal niks van.
En bij godaddy willen ze ook niet helpen omdat je dan geld moet betalen voor extra service maar dat is toch in het engels dus daar snap ik ook niks van.
Het ziet er bij mij nu ongeveer zo uit.

Godaddy domain manager:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5191/65130343.png
Webhost Manager:
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/9718/53580195.png

Ik had dus eerst shared webhosting maar nu heb ik een server gekocht maar het lukt me niet om die in te stellen. Ik ben dus een complete noob als het hierop aankomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien moet je even vertellen wat je wil bereiken of wat het probleem is, slecht leesbare screenshots vertellen niet zo heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Mijn eerste vraag is: wat wil je precies met je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had het verkeerd gezecht. Mijn domein sellz.nl is dus shared hosting. Maar die wil ik veranderen naar een dedicated server die ik heb gekocht maar dat lukt me niet.

Dat domein heb ik dus gekocht bij godaddy en is van mij maar ik wil de host veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:42:
Sorry ik had het verkeerd gezecht. Mijn domein sellz.nl is dus shared hosting. Maar die wil ik veranderen naar een dedicated server die ik heb gekocht maar dat lukt me niet.
Dan pas je toch gewoon het IP aan naar die van de nieuwe server? Let wel op je TTL, dat duurt meestal wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan. Dat kan niet alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat op zijn minst interessant is, is dat de titel van die DNS beheerpagina "sellz.nl" is, terwijl even verderop staat dat ip adres 72.167.48.198 verwijst naar "isellz.nl". Heb je ergens een typo gemaakt?

Verder is het "ik snap het niet" en "ik kan geen engels" een lam excuus. Dan zorg je maar dat je er iets van gaat snappen. Jij bent toch degene die goedkoop dit geregeld wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
je kan 2 dingend oen..

1) je gebruikt iemands dns server (zoals die van godaddy) en zegt ip xx.xx.xx.xx --> sellz.nl
2) je gebruik je eigen dns server (heb je er wel 2 van nodig), en je doet alles zelf, optie 1 lijkt me handigste

kan hooguit nog een config fout op je server zijn, dat deze nog niet configed is om de juiste page the laten zien aan de hand van de HTTP header

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De server kost 180eu p/m :(. En ja dat is een typfout.

1) je gebruikt iemands dns server (zoals die van godaddy) en zegt ip xx.xx.xx.xx --> sellz.nl

Hoe doe ik dit precies? En hoe weet ik of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:05
Waarom huur je in godsnaam een server als je niet weet hoe je hem moet beheren?! Het lijkt mij veel verstandiger om wat shared hosting te huren als zelf aanklooien op een gehuurde server in het buitenland. Daarnaast vraag ik me ook af waarom je niet gewoon in Nederland iets huurt, zo groot zijn die prijsverschillen niet. Als je je met hosting bezig wilt houden zal je je er echt wel in moeten gaan verdiepen anders gaan sites niet lang online zijn vrees ik :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luister ik wil gewoon oscommerce draaien en dit lijkt me geschikt, de server is in Nederland geplaatst door godaddy. Open je eigen topic als je niet gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:41
Je hebt al wel de nameservers van je domeinnaam gewijzigd?

Daarnaast, OsCommerce draaien kan ook voor minder dan 180eu p/m, inclusief (Nederlandstalige) support ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freakingme schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:21:
Je hebt al wel de nameservers van je domeinnaam gewijzigd?

Daarnaast, OsCommerce draaien kan ook voor minder dan 180eu p/m, inclusief (Nederlandstalige) support ;)
Ik heb het geprobeert maar ik ben er nog niet uitgekomen.

Is dat met deze specs?

* CPU: Intel Core 2 Quad - 2.83 GHz
* RAM: 4 GB
* Storage: 2 x 300 GB hard drives
* Bandwidth: 1,500 GB per month
* Cpanel Unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:17:
Luister ik wil gewoon oscommerce draaien en dit lijkt me geschikt, de server is in Nederland geplaatst door godaddy. Open je eigen topic als je niet gaat helpen.
Er wordt hier op tweakers van je verwacht dat je zelf enige inspanning verricht. Begin gewoon bij het begin en kijk bijvoorbeeld op wikipedia hoe DNS nu eigenlijk werkt en ga van daaruit verder de diepte in. Probeer je eerst te verdiepen in de materie, voordat je vragen gaat stellen. Daarnaast had je dit topic misschien beter kunnen plaatsen in Internetproviders en Hosting.

offtopic:
Ik wil niet vervelend doen tegen jou, maar dit soort vragen kun je anders aan de lopende band beantwoorden.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
Sorry dat ik het zeg, maar als je geen idee hebt van wat je aan het doen bent, begin ajb gewoon NIET aan een dedicated server. Dit soort dingen zijn zulke standaard vragen, dat ik ernstig betwijfel of het wel verstandig is om er een te huren.
Als je OSCommerce wilt draaien, zoek gewoon een fatsoenlijke shared hoster uit, en laat hem dit soort zaken regelen.
Juist omdat mensen niet weten hoe een server beheert moet worden, krijg je servers die gehacked worden, ingezet worden bij botnet aanvallen, etc.
Een server voor OSCommerce is zwaar overkill, tenzij je miljoenen hits per dag hebt (en zelfs een paar miljoen hits moet bij een fatsoenlijke hoster geen probleem zijn).
De server staat overigens in Amerika en niet in Nederland (specifiek: in Phoenix, Arizona).

Overigens lijkt het me dat die DNS gewoon in orde is (sellz.nl verwijst naar de server, en ik krijg gewoon de inhoud van de www map te zien). Je moet nu gewoon OSCommerce daar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel maar je hoeft echt geen goedkope server aan me te verkopen ik weet zelf wel wat verstandig is hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het zo goed weet en geen hulp wil, waarom kom je het dan hier vragen? Dit heeft voor de rest ook weinig met Non-Windows Operating Systems te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.