Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik van KPN het modem (als vervanging van mijn oude) de TG789vn heb ontvangen krijg ik mijn VOIP (Voipbuster) verbinding via Siemens gigaset S450IP niet meer aan de praat. Naar wat ik op diverse forums heb gelezen ligt dit aan de "dichtgetimmerde" poort 5060. Ik heb diverse malen met KPN medewerkers gesproken en het enige zinnige advies wat zij mij gaven was om het modem terug te flashen naar de originele Thomson instellingen.
ik kan echter nergens de firmware vinden om te downloaden, ook niet op de Thomson( Technicolor) site. Kan iemand mij een hint geven waar ik die zou kunnen vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Dan moet ik je helaas teleurstellen. Thomson heeft de fimware nog niet publiekelijk vrijgegeven van de 789vn. Op onderstaande link staan alle firmwares van Thomson, maar de 789 nog niet. Hou deze in de gaten tot hij er wel op staat:

http://www.speedtouch.nl/software.html

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Ik heb ook problemen met de TG789vn. Online gamen geeft veel problemen door dichtgetimmerde poorten. Hopelijk komt die open firmware snel uit. Ik gebruik nu nog gewoon mijn oude modem.

Ik weet wel dat ze voor zakelijke klanten een andere firmware hebben die wel open is. Alleen willen ze die firmware niet geven aan particulieren.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnspoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 22:47
Ter info;

Heb de de Sweex lw050v2 router met wifi achter de tg789vn staan.
Via mijn smartphone werkt voipbuster iig (via fring).

Helaas krijg ik de Siemens Gigaset A580 IP nog niet werkend.
Iemand een idee waar poort 3830 ipv 5060 voor voip is te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
kramerty88 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:21:
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Thomson heeft de fimware nog niet publiekelijk vrijgegeven van de 789vn. Op onderstaande link staan alle firmwares van Thomson, maar de 789 nog niet. Hou deze in de gaten tot hij er wel op staat:

http://www.speedtouch.nl/software.html
Nu staat er
Download Configuratie Wizard voor firmware R8.x voor Windows (5.0 MB)
Is dit wel een originele firmware met alles wat de KPN er uit heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de tekst op de site goed lees is dit geen firmware maar een configuratiewizard voor een bepaalde firmwarereeks... Helaas... Of bedoelde je puur de R8.x firmware an sich?

>>>>tekst website<<<<
Thomson TG789vn en TG789ivn
Configuratie wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties
Download Configuratie Wizard voor firmware R8.x voor Windows (5.0 MB)
Deze wizard configureert de Thomson TG789vn of TG789ivn voor vele Nederlandse netwerk configuraties en voor een aantal VOIP providers. Te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de TG789.
Toepassing bij Windows Vista/7 vereist een gebruiker met Administrator rechten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

wrcveen schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:55:

Is dit wel een originele firmware met alles wat de KPN er uit heeft gehaald?
Nee. Het is alleen de configuratie wizzard en geen nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort internet van KPN. Helaas kreeg ik Voipbuster ook niet aan de praat icm een sip client.
Hierover heb ik gemaild met de KPN helpdesk en deze vertelde mij dat met het laatste modem van KPN de TG789 met softwareversie 8.3.H.4 zou dit moeten werken.

Ik heb bij mijn werk ook een SIP account, welke ik wél aangemeld krijg!! Dit betekent dat het verkeer wordt geblokkeerd naar Voipbuster!!! Ik heb alle IP adressen van Voipbuster geprobeerd, maar geen werkend gekregen.

Ik heb hierover wederom gemaild naar KPN en de vraag zou doorgestuurd worden naar een andere afdeling. Ik houd jullie hiervan op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:46:
Ik heb ook sinds kort internet van KPN. Helaas kreeg ik Voipbuster ook niet aan de praat icm een sip client.
Hierover heb ik gemaild met de KPN helpdesk en deze vertelde mij dat met het laatste modem van KPN de TG789 met softwareversie 8.3.H.4 zou dit moeten werken.

Ik heb bij mijn werk ook een SIP account, welke ik wél aangemeld krijg!! Dit betekent dat het verkeer wordt geblokkeerd naar Voipbuster!!! Ik heb alle IP adressen van Voipbuster geprobeerd, maar geen werkend gekregen.

Ik heb hierover wederom gemaild naar KPN en de vraag zou doorgestuurd worden naar een andere afdeling. Ik houd jullie hiervan op de hoogte!
Voipbuster wordt gewoon geblokkeerd in het modem. Zal dus een firmware update voor moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
En die komt ook, naar het schijnt snel, deze maand nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

juli is inmiddels voorbij en nog steeds geen firmware update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:35
Dit probleem met thomson modems bij de KPN speelt al jaren. Poort 5060 wordt geblokkeerd omdat deze als het ware al in gebruik is door de interne SIP account in het modem. Telefonie van de KPN is eigenlijk onder de motorkap ook SIP. Wat verrassend.

Als je deze lijn van de KPN niet gebruikt en alleen je eigen SIP account wilt gebruiken kun je de SIP applicatie in het modem uitzetten door middel van telnet.

Alle SpeedTouch modems (m.u.v. SpeedTouch Home en USB330) met nieuwere firmware (5.3 en hoger):

telnet 10.0.0.138

Username: uw gebruikersnaam van het modem

Password: uw wachtwoord van het modem

connection unbind application = SIP port = 5060

saveall

system reboot

Alle SpeedTouch modems (m.u.v. SpeedTouch Home en USB330) met oudere firmware (5.2 en lager):

telnet 10.0.0.138

Username: uw gebruikersnaam van het modem

Password: uw wachtwoord van het modem

nat unbind application = SIP port = 5060 port_end = 5060

config save

system reboot

Let wel op. Als je dit doet kun je de telefoonnummer die bij het KPN abonnement geleverd wordt niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

inmiddels september en nog geen spoor van nieuwe drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voor meer informatie over de update: http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3687&p=30415#p30415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Hoe kan ik deze versie bemachtigen? Wil het nou wel eens testen, geen zin btw om aan de lijn te hangen met die klanten ''*kuchkuch*service''

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 12:02
Ik kreeg bij de klantenservice te horen dat ze geen ondersteuning gaven voor portforwarding...
De TG789VN(vooral de vn versie) geeft bij mij veel problemen met gamen. Je kunt de poorten wel forwarden, maar uiteindelijk staan ze nog niet open.
Er is belooft in het 4de kwartaal van 2010 een update uit te brengen, maar ik heb er nu eigenlijk wel genoeg van. Als het aan het eind van dit jaar nog niet is opgelost sluit ik mijn contract zo snel mogelijk af...En helaas is er ook geen customfirmware uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De pilot is momenteel dus in gang. Enkele testers hebben nu een nieuwe firmware update gekregen die de problemen oplost. Wanneer de officiele update uitgerold wordt is mij niet bekend, maar een oplossing is dus dichtbij. Ik heb zelf de pilot firmware update en kan vertellen dat de NAT problemen met de PS3 zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel andere vraag dan. Is er een vervanger voor deze TG789vn. Ik heb een voorinschrijving gedaan voor glasvezel bij KPN en dan krijg je zo'n TG789vn. Helaas heeft dit ding maar 100Mbit netwerk ansluitingen in je eigen netwerk. Ik wil eigenlijk door naar gigabit. Of moet ik dan een extra router plaatsen en dan de wireless van de TG789 uitschakelen. Iemand suggesties?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:10:
Even een heel andere vraag dan. Is er een vervanger voor deze TG789vn. Ik heb een voorinschrijving gedaan voor glasvezel bij KPN en dan krijg je zo'n TG789vn. Helaas heeft dit ding maar 100Mbit netwerk ansluitingen in je eigen netwerk. Ik wil eigenlijk door naar gigabit. Of moet ik dan een extra router plaatsen en dan de wireless van de TG789 uitschakelen. Iemand suggesties?? :?
Volgend jaar komt KPN met een nieuw modem en dat is inderdaad een gigabit. Het modem wordt op dit moment getest de exacte datum weet ik. Bij een voorinschrijving duurt de werkelijke aansluiting nog wel even en tegen die tijd wordt waarschijnlijk de TG789vn al lang meer geleverd.
Pagina: 1