Toon posts:

Powerswitch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met mijn eerste case mod. Vanaf scratch uit MDF een case aan het maken voor mijn media-server (zal nog eens kijken of foto's een bijdrage leveren :) )

Anyway, ik ben opzoek naar een power switch. Ik heb tot nu toe alleen de switches van Bulgin kunnen vinden. Heel mooi spul maar ook erg prijzig voor een powerknop....die als het goed is niet vaak ingedrukt gaat worden (server).

Weet iemand alternatieven?

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
de enige eis is dat je een terugverend maakcontact schakelaar hebt, oftewel een drukknop, voor de rest kan je alles gebruiken wat je wilt.

als je een vandaalbestendige schakelaar wil hebben, kan je sowieso bij conrad kijken, die zijn mogelijk alweer iets goedkoper (ik zie ze vanaf 13 euro ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dralix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
je kan een power switch van een ander behuizing afslopen
of koop gewoon de meest kale switch die er is en verstop hem ergens.
zoals deze:
http://www.coolermaster.n..._info.php?products_id=147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Of bij de locale bouwmarkt, elektronicaboer, misschien pc winkel vragen om een tuimel schakelaar?
Draadjes er tussen solderen en je hebt een powerswitch.

Of gewoon als hierboven kan natuurlijk ook, maar dan zit je weer met verzendkosten om niks....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

In feite kan je van 2 paperclips nog een schakelaar maken :P
Het gaat er om dat de schakelaar even contact maakt. Als je voor een langere tijd contact maakt gaat je pc uit. Denk maar aan als je je aan/uit knop lang ingedrukt houd. Terw Dan heeft in zijn tombraider mod ook een leuke variant gemaakt d.m.v. een pen, ijzerdraad, ringetje, en nog wat troep. Als je aan een touwtje trok ging de pc aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Mijn pc gaat op dit moment aan met een schroevendraaier bij gebrek aan een kast :9

Handig is anders maar het werkt wel...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZHpl0kkBUvGKHhEgY0geRTSB/full.jpg
te vinden in het volgende topic:
DP Kunst in "[CiP] Mini Carbon Mediacenter"

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ah leuk, zo vind je je eigen mod nog eens ergens terug :p. Die switch heb ik gekocht bij de samenkopen actie van Niels. Geloof dat er op het moment alleen geen actie is. Koste daar maar 3,75€ + verzendkosten. Scheelt dus best veel!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn indd zat switches te vinden, ik heb op mijn aqua project aan de achterzijde een 2 mm inbouw switch gebruikt.

Zo groot als een speldeknop ;) en werkt gewoon perfect.

Je kan ook een beldrukker gebruiken,
als je nog een oude muis heb, neem je de switch van de linker/rechtermuisknop. werkt ook...

affijn bijna alles wat klik doet werkt ;) zolang het maar een ``no`` switch is, < normally open >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Je kan toch ook een tuimel schakelaar even 1 seconden omhoog halen voor het opstarten?
Scheelt verzendkosten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind die oude schakelaars zo mooi

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/2005/20050330_7235.JPG

lijk me een mooie voor een beetje electric horror casmod :P
straks zonder werk, wie weet als ik tijd over heb ..

@hieronder .. jup

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 03-05-2010 00:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Is dat niet in het spoorweg museum? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks...zou relaxed zijn als er weer zo'n inkoop aktie is... 3.75 is wel even wat minder dan 20E.

BTW mijn boardje start nu op met een stukje elektriciteitdraad. :)

@dralix; bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
Conrad heeft ook verschillende switches in verschillende prijsklasses.
Hier bijvoorbeeld een van 8,73.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu deze: switch aanschaf. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze precies moet aansluiten? Via google kan je wel het e.e.a vinden maar precies voor een switch met 24v/50ma krijg ik niet boven tafel.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07

kronolith

[EDIT]

Post eerst eens een goede link ;) Bij Conrad kun je niet zomaar 1.2.3 de link kopieren/plakken ;)

[ Voor 56% gewijzigd door kronolith op 10-05-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:$
Link

Hopeljk nu beter...

Edit: Misschien nog even een aanvulling. Ik ben opzoek naar info of er nog een weerstand tussen moet oid. Daarnaast, als iemand weet of er ook jumpertjes te koop zijn om netjes op de moederbord pinnen aan te sluiten hoor ik dat ook graag. Wil liever niet direct op mijn motherboard solderen. Gisteren even gezocht bij Conrad maar niet direct een hit. Tja...eerste case mod :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19

epic_gram

undercover moderator

je hoeft er geen weerstand tussen te zetten. Voor die jumpertjes heb ik ook heel lang gezocht maar dat schijnt niet echt te bestaan. :? Ik heb toen een oude ide kabel gepakt. Werkt ook prima maar het is wel lelijk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:31:
:$
Link

Hopeljk nu beter...

Edit: Misschien nog even een aanvulling. Ik ben opzoek naar info of er nog een weerstand tussen moet oid. Daarnaast, als iemand weet of er ook jumpertjes te koop zijn om netjes op de moederbord pinnen aan te sluiten hoor ik dat ook graag. Wil liever niet direct op mijn motherboard solderen. Gisteren even gezocht bij Conrad maar niet direct een hit. Tja...eerste case mod :P
ergens nog een oude kast? knip daar de kabeltjes vanaf, aanstrippen, die dan solderen aan de knop ( of aan een langere draad)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 13:22
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1064
Daar kun je ook kabeltjes krijgen...

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb toevallig gisteren dezelfde switch die Hexos post besteld bij okaphone.nl, was de goedkoopste echte webshop die ik kon vinden. Daar kosten ze 5,95. Bij het bestellen moet je wel voor pakketpost kiezen (6,90), maar als wat je besteld niet zo zwaar is komt er een lagere verzendprijs bij je uiteindelijke te betalen bedrag (2,90). Heb er zelf twee besteld.
Blijft lastig, van die componenten die ze niet overal hebben, en waar je dan relatief veel verzondkosten moet bij betalen. Had het erg prettig gevonden als er een goede elektronicawinkel bij me in de buurt zat..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1