WD Elements 1TB zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357509

Topicstarter
Omdat mijn externe WD Elements 1TB zwart het niet meer doet, heb ik de volgende vragen en hoop dat iemand de antwoorden heeft:-)
Mijn WD reageert ineens nergens op, lampje brandt niet en WD wordt ook niet warm. De voedingsadapter lijkt OK te zijn, daar die het doet op een andere externe hd. De dag er voor heb ik zonder problemen mijn backups er op gezet.

Daarom de vragen :

Zit er een zekering voor de voeding in deze WD die er voor zorgt dat mijn WD het niet doet?

Is de WD open te maken, hd er uit te halen en te plaatsen in een andere externe behuizing of notebook?

Ik heb gezocht op Internet naar foto's van een opengemaakte WD Eelements, maar niet kunnen vinden. Iemand die ze wel weet te vinden?:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Ja hd is er gewoon uit te halen.
Waarschijnlijk is de voeding die in de behuizing zit defect. Een nieuwe behuizing lost dit vast wel op.
Of gewoon bij een pc in draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 154180 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:55:
Ja hd is er gewoon uit te halen.
Waarschijnlijk is de voeding die in de behuizing zit defect. Een nieuwe behuizing lost dit vast wel op.
Of gewoon bij een pc in draaien.
Is dat zo simpel te doen?

Ik ben namelijk ff alle opties op een rij aan het zetten, en weet ff niet wat te doen.
Die WD Elements is net een jaar oud, dus garantie zit er denk ik niet meer op.
Inmiddels een mailtje gestuurd naar Informatique met de vraag hoe en wat.
Maar als ik geen garantie meer heb, dan is dat overplaatsen in de notebook misschien wel de beste optie.

Mijn notebook de Asus m70sa, is bij Asus momenteel. Maar daar zou ik ook zonder problemen dan die hd van de WD in kunnen stoppen?

En een andere behuizing voor die hd van de WD, welke opties heb ik dan? Wat kosten die dingen en waar moet ik opletten?

Thnx voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 22:06
garantie via WD is 2 of 3 jaar, maar dan mag je er wel van uit gaan dat je je data kwijt bent

[ Voor 51% gewijzigd door webinn op 01-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 12:50

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je moet er rekening mee houden als je hem ter reparatie stuurt je waarschijnlijk een nieuwe krijgt en je al je data kwijt bent.

De hardeschijf kan je inderdaad gewoon nog testen in een PC. Moet je die behuizing even open maken.

Een nieuwe behuizing kost ongeveer 20-25 euro: pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" eSATA Black

Let er op dat je waarschijnlijk een SATA hardeschijf hebt. Dus niet elke hardeschijfbehuizing kan je gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
webinn schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:16:
garantie via WD is 2 of 3 jaar, maar dan mag je er wel van uit gaan dat je je data kwijt bent
Zo dan, op zich wel lekker zo lang garantie, maar als ik dan de data evengoed kwijt ben...is dit dus geen optie.
Want ik ga gek als ik die data echt kwijt ben!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bolletje92 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:25:
Je moet er rekening mee houden als je hem ter reparatie stuurt je waarschijnlijk een nieuwe krijgt en je al je data kwijt bent.

De hardeschijf kan je inderdaad gewoon nog testen in een PC. Moet je die behuizing even open maken.

Een nieuwe behuizing kost ongeveer 20-25 euro: pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" eSATA Black

Let er op dat je waarschijnlijk een SATA hardeschijf hebt. Dus niet elke hardeschijfbehuizing kan je gebruiken.
Thnx....dat lijkt nog niet eens zo'n dure optie dus. Maar om te weten of ik een SATA schijf er in heb, moet ik hem dus eerst openmaken.?! Staat dat er op aangegeven, of heeft dat net zo'n SATA aansluiting als die in pc's zit?

Wat me net te binnenschiet: ik heb nog een goeie Maxtor One Touch II 300gb externe hd. Zou daar die hd van de WD in kunnen en werken?
Of is dit weer teveel gevraagd en te veel hoop?:-))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Volgens google bevat die Maxtor een p-ata schijf, dus daar past je huidige niet in (als dat inderdaad s-ata is). Van je WD zal de eventuele garantie trouwens vervallen indien je 'm openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:08:
Volgens google bevat die Maxtor een p-ata schijf, dus daar past je huidige niet in (als dat inderdaad s-ata is). Van je WD zal de eventuele garantie trouwens vervallen indien je 'm openmaakt.
Ok, dan zou dat feest dus niet door kunnen gaan...jammer:p

Ja, ik heb die zegel wel gezien en daarom ook mede al deze vragen.
Prio 1 bij mij is mijn data (fotografie is mijn passie en er staan ruim 30.000 foto's op, plus al mijn persoonlijke documenten enz enz.) en dat wil ik voor geen goud kwijt.
Als ik aanspraak op garantie kan maken, is dus dit het doel, niet het verkrijgen van een nieuwe hd.Maar loop ik dan evengoed kans op het verlies van mijn data, dan pas ik en kies dan liever voor de optie om die hd er van ergens anders in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Hoop voor je het defect dan in de externe behuizing zit en niet in de schijf zelf. Is trouwens niet zo handig om belangrijke data maar op één plek te hebben staan, je moet er vanuit gaan dat harde schijven kapot gaan, de één doet dat alleen wat sneller dan de ander. Heb je geen pc met een s-ata aansluiting waar je de schijf rechtstreeks aan kan hangen (in een laptop gaat qua formaat niet passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:24:
Hoop voor je het defect dan in de externe behuizing zit en niet in de schijf zelf. Is trouwens niet zo handig om belangrijke data maar op één plek te hebben staan, je moet er vanuit gaan dat harde schijven kapot gaan, de één doet dat alleen wat sneller dan de ander. Heb je geen pc met een s-ata aansluiting waar je de schijf rechtstreeks aan kan hangen (in een laptop gaat qua formaat niet passen).
Ook ik hoop dat het niet de schijf zelf is, daar hou ik me eerst nog aan vast.
Ik dacht het goed voor elkaar te hebben, een notebook met 2 hd's van elk 500 gb er in. 1 had ik als backup in gebruik, naast dus de backup op die externe. Dat zou genoeg moeten zijn.
Doch ik moest snel mijn notebook opsturen naar Asus, heb die ontdaan van al mijn zaken...nadat ik dus probleemloos een backup op die externe hd had gezet.
Foutje dus door samenloop van omstandigheden.:-((

Nee, ik heb geen pc meer ...jammer genoeg, anders had ik hem daar al lang in uitgeprobeerd. Dus die schijf van die WD past niet in de notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan dit eventueel ook voor mij, met die schijf uit die externe wd?
http://www.hardware.info/...g_met_eSata_van_Sharkoon/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 357509 op 01-05-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:14
Dat is vooreen Sata HD, enkeleposts hierboven werd gezegd dat je Pata had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
stijnovinchi schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:56:
Dat is vooreen Sata HD, enkeleposts hierboven werd gezegd dat je Pata had?
Nee, in de WD zal een s-ata schijf zitten omdat er vziw geen 1TB p-ata schijven zijn. Hij wilde echter deze in zijn oude Maxtor behuizing stoppen, maar daar zit een p-ata schijf in.
Anoniem: 357509 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:50:
[...]
Nee, ik heb geen pc meer ...jammer genoeg, anders had ik hem daar al lang in uitgeprobeerd. Dus die schijf van die WD past niet in de notebook?
In notebooks passen in de regel alleen 2.5" schijven, geen 3.5" zoals in je WD zal zitten. Externe behuizingen zijn er in soorten en maten, zie de pricewatch. De goedkopere hebben alleen een usb aansluiting, eSata is echter een stuk sneller dus als je die aansluiting op je notebook hebt zitten is dat misschien aan te raden.

[ Voor 53% gewijzigd door Nielson op 01-05-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In notebooks passen in de regel alleen 2.5" schijven, geen 3.5" zoals in je WD zal zitten. Externe behuizingen zijn er in soorten en maten,

De goedkopere hebben alleen een usb aansluiting, eSata is echter een stuk sneller dus als je die aansluiting op je notebook hebt zitten is dat misschien aan te raden.
OK, dan zal dus een andere behuizing de enige optie zijn. Mijn Asus M70sa heeft vele aansluitingen, kan alleen nu ff niet in mijn handleiding kijken die ik op de externe heb staan.
Dat zal ik dus ook nog eens uitzoeken!!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357604

Een optie is om een email naar Asus te sturen en naar de leverancier en om de reparatieafdeling van Asus op te bellen om te vertellen, dat de data op de ingeleverde laptop en de harde schijven niet verloren mogen gaan. Ook als de gegevens er afgehaald zijn voordat de laptop ingeleverd is bestaat er een kansje, dat de originele data nog van de harde schijven van de laptop te halen zijn met dataherstelprogramma's. Deze optie is afhankelijk van de reden voor de retournering.

Een andere optie is om een nieuwe WD Elements 1 TB te kopen en de externe harde schijf daar in te stoppen.

Volgens de Pricewatch zit er een esata-aansluiting op de Asus M70SA-7U011C.

Als de data erg belangrijk zijn is de inschakeling van een datarecoverybedrijf voor honderden tot duizenden euro's te overwegen. Misschien is wel duidelijk, dat opslag op 1 harde schijf geen backup is.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 357604 op 01-05-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 357604 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:38:
Een optie is om een email naar Asus te sturen en naar de leverancier en om de reparatieafdeling van Asus op te bellen om te vertellen, dat de data op de ingeleverde laptop en de harde schijven niet verloren mogen gaan. Ook als de gegevens er afgehaald zijn voordat de laptop ingeleverd is bestaat er een kansje, dat de originele data nog van de harde schijven van de laptop te halen zijn met dataherstelprogramma's. Deze optie is afhankelijk van de reden voor de retournering.

Een andere optie is om een nieuwe WD Elements 1 TB te kopen en de externe harde schijf daar in te stoppen.

Volgens de Pricewatch zit er een esata-aansluiting op de Asus M70SA-7U011C.

Als de data erg belangrijk zijn is de inschakeling van een datarecoverybedrijf voor honderden tot duizenden euro's te overwegen. Misschien is wel duidelijk, dat opslag op 1 harde schijf geen backup is.
Misschien dat ik niet volledig of duidelijk was.
Mijn Asus M70sa is weg vanwege geluids en branderproblemen ...ik heb nog een maand garantie, dus vandaar dat die weg moest. En daarom ook de backups gemaakt, waar ik dus nu niet bij kan vanwege de weigerende externe.

De externe drive waar problemen mee zijn, is de Western Digital Elements 1tb. Tot zover dus wat meer duidelijkheid hoop ik:-)

De data is zeer belangrijk voor me, maar heb geen geld om te laten recoveren door een bedrijf voor vele euro's ...jammer genoeg.
Die optie wat je zegt, om een nieuwe WD te kopen is zo gek nog niet!! Een behuizing kopen, is een paar tientjes goedkoper dan de WD Elements bij Pixmania. Zag ik ff snel.
http://www.pixmania.nl/nl...re=tweakers&CodePromo=oui

Nadeel daarvan is wel, zo ver als dat een echt nadeel is...dat ik ook de garantie om zeep help van die nieuwe externe, als ik daar de schijf van verruil voor die andere waar mijn data op staat.
Maar daar geef ik niet om, wil me data terug...dat is de eerste vereiste!!!

Ik wacht het mailtje af van Informatique, waar ik die externe gekocht heb. Aan de hand daarvan beslis ik wat ik ga doen. Tot dan maak ik ook de huidige externe nog niet open.
Ondertussen wel blij met jullie info hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog 1 laatste vraag ... misschien wel uit wanhoop:-)

Het ledje van die WD Elemenst 1TB wanneer gaat die branden? Wanneer de voedingsadapter aangesloten wordt en er dus stroom op komt? Of ... wanneer de computer de HD ziet en gebruik van maken wil/moet?

Waarom deze vraag is ...ik heb tijdelijk van een vriend zijn Asus EeePC te leen, zo lang mijn eigen notebook weg is.
Op deze netbook zit windows xp sp3. Kan deze netbook met windows xp deze 1TB wel herkennen? En dat dit de redenen is waarom die WD geen kick geeft?

Misschien een nutteloze gedachte uit wanhoop:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mijn WD elements 1TB gaat de harde schijf pas draaien en het ledje branden als de PC/wii ook goed aan staat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Als hij gebruikt wordt en is aangesloten op de PC.
Mijne staat constant op de stroom maar t lampje gaat pas branden als ik m daadwerkelijk aan de PC hang. (is trouwens een 500GB Elements, maar tzal qua LEDje niet veel verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb deze schijf ook en hangt permanent aan de adapter, maar niet aan de pc. Alles is dan uit, pas als ik de USB stekker inplug komt de boel tot leven. Dit onder Windows 7, geen idee hoe XP hier mee omgaat...

Ik vraag me trouwens wel af hoe je hem open wil krijgen, bij die van mij is geen naad of schroef te zien?

Edit: spuit 11 :o

[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 02-05-2010 12:16 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de snelle reacties.:-)

Na het lezen van jullie reacties, had ik ff de hoop, dat er geen probleem met mijn WD Elements is, en dat hij gewoonweg niet herkend kan worden door die netbook met windows xp sp3.
Daarom ook de vraag betreffende die led van die WD.

Maar, ik had ff een helder moment, sloot mijn andere externe HD(die wel herkend wordt ... 300gb) aan op mijn Sony PS3. Die PS3 zag die externe gelijk. Dan maar het probleemgeval er op aansluiten, maar die werd niet herkend of leek te gaan werken.
Tenzij die PS3 ook geen 1TB schijven kan herkenen, ga ik er dus nu vanuit dat die WD echt een probleem heeft.

Oh ja, wat de vraag betreft van het openmaken van die WD Elements: er zitten aan 1 kant 4 schroeven...ik neem dus aan dat ie daarmee te open is:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Informatique had ik gevraagd naar de opties inzake mijn weigerende WD Elements 1TB Black. Zij konden hem proberen te koppelen aan andere pc, om te kijken of die hd nog aan te spreken was. Maar daarbij zou mijn garantie vervallen.
Na lang wikken en wegen, heb ik ...nadat een vriend te hulp schoot met een dockingstation ...zelf de schijf er uit gehaald en getest op de Asus Netbook met windows xp sp3. Juist omdat de data zo belangrijk is voor mij.
Maar ook nu, gebeurde er niets...de schijf deed niets...en werd ook niet warm. Windows xp sp3 zag wel de dockingstation.
Via de dockingstation ook ff op de PS3 geprobeerd, maar ook daar niets. (kan een ps3 wel 1TB aan? ).

Nu de schijf ff uit die externe was, ook weer ff zo aangesloten op de netbook. Daarbij was het maf om te zien, dat het blauwe ledje van de schijf(printplaatje) uit was...als alles aangesloten was. Zodra dit printplaatje losgekoppeld werd van de schijf, brande het led ineens wel weer.

Nu de vragen:

- kan het zijn, daar die schijf gewoon niets doet, dat het printplaatje wat vastgeschroefd zit op die schijf, dat die stuk is? is deze te vervangen?

- welke opties heb ik nu nog? Dikke kosten aan dit, kan ik domweg niet betalen.

UPDATE: de foto's van het binnenwerk:

[img=http://img232.imageshack.us/img232/6066/img1346u.th.jpg]
[img=http://img249.imageshack.us/img249/3533/img1356k.th.jpg]
[img=http://img248.imageshack.us/img248/9641/img1358d.th.jpg]

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 357509 op 06-05-2010 20:12 ]

Pagina: 1