Toon posts:

Mijn ssd INTEL pavillion 80GB is 40 GB kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaatste in mijn netbook SAMSUNG N120 een (al eerder gebruikte) intel ssd pavillon ter grootte van 80 GB, Echter Windows vertelt me dat er maar 40 GB aanwezig is.
De ssd werkt prima maar op deze wijze is het wel een erg dure hobby!
Ik meen dat ik eens gelezen heb dat dit komt omdat de N120 sata-1 is en de Postville aangesloten moet worden op sata-2.
Is er onder de vele deskundigen hier iemand die mij kan zeggen of mijn vermoeden juist is en of het misschien verholpen kan worden.
Ook vraag ik me af of het een en ander invloed zal hebben bij het gebruik van de toolkit die INTEL levert ( die ik overigens nog niet geinstalleerd heb) en bij het updaten van de firmware.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Eerstens is Pavilion een merknaam van HP. Waarschijnlijk bedoel je Postville.

Er is ook een variant met 40 GB opslagcapaciteit van de Postville. Kijk eens bij Apparaatbeheer onder Schijfstations, wat voor serienummer daar staat aangegeven.

Misschien kun je aan de prijs ook zien of je wel een goede hebt gekocht. 80 GB kost zo´n 200 euro, 40 GB zo´n 100 euro.

Verwijderd

Topicstarter
TomasH schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:45:
Eerstens is Pavilion een merknaam van HP. Waarschijnlijk bedoel je Postville.

Er is ook een variant met 40 GB opslagcapaciteit van de Postville. Kijk eens bij Apparaatbeheer onder Schijfstations, wat voor serienummer daar staat aangegeven.

Misschien kun je aan de prijs ook zien of je wel een goede hebt gekocht. 80 GB kost zo´n 200 euro, 40 GB zo´n 100 euro.
Dom..dom .dom..ik bedoelde inderdaad Postville.Bedankt voor je suggestie...maar het is inderdaad een 80 GB alleen Acronis Image 2009 snoepte de helft van mijn ssd op... :'(

Verwijderd

Die imaging programma's kunnen alignment verstoren en je lagere performance en levensduur geven. Ik raad je aan even AS SSD te downloaden en kijken of je alignment in orde is ("1024K - OK"). Als hij 31.5K - BAD zegt dan heb je verkeerde alignment en kun je misschien beter een Secure Erase + reinstall doen.