Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 22:44
Beste medetweakers,

Sinds vandaag heb ik plots een probleem bij het willen printen via het netwerk. Deze printer is aangesloten
op een andere computer die aangesloten is op het netwerk. In het kort verleden had ik met het printen nog geen enkel probleem (tot nu aldus).

Vaststellingen bij het probleem:
- bij het willen benaderen van de printer (via 'printers' in het configuratiescherm), krijg ik de melding 'print-spooler service is niet actief' te zien.

Reeds geprobeerd om het probleem op te lossen:
- 'printer spooler' service opnieuw opgestart (via services.msc)
- Windows onderdelen (via software > windows onderdelen installeren/toevoegen of verwijderen) omtrent print- en netwerkfuncties ingeschakeld
- windows update eens laten scannen
- firewall eventjes uitgeschakeld (comodo)
- geprobeerd te printen met een ander programma dan het programma waarmee ik oorspronkelijk probeerde
te printen = geen oplossing.

Dit alles heeft ondertussen nog steeds geen oplossing gebracht. Iemand enig ander idee of mogelijke oplossing voor dit probleem.

Opmerking/vraag: recent heb ik via 'Comodo Registry Cleaner' een opschoning gedaan op mijn computer.
Kan dit probleem hiermee te maken hebben?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Echt niemand enig idee. K'heb het ondertussen nog steeds niet kunnen achterhalen waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Iemand die mij met bovenstaand probleem zou kunnen helpen? Sinds de laatste keer heb ik nog gezocht maar sindsdien niets nieuws gevonden alsook geen reacties met mogelijke oplossingen.

Alvast iedereen bedankt voor enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:57
als het een HP printer is kan je HP Print Diagnostic Utility downloaden.
"....The utility checks for proper configuration of the System Spooler Service on the host...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Het is een Brother-printer. Btw: ik heb ook als eerste zaken ook meteen een restore gedaan van m'n register nadat het probleem ontstond. Dat terugzetten heeft aldus ook niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de eventviewer?

Even kijken of er een foutmelding in staat over de print spooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
Na een heel heel lange tijd hier terug op tweakers.net te belanden, wil ik het bij deze niet nalaten een oplossing te geven die ik uiteindelijk zelf gevonden heb op m'n eerder gemeld probleem hier omtrent het 'niet meer kunnen printen in een werkgroep'.

De oplossing bleek uiteindelijk te liggen aan de computer waarmee de printer was verbonden, mits deze de printopdracht moest doorgeven. Lang geleden had ik op die computer iets ingesteld met dyndns. Namelijk een programmaatje die de ip-instellingen (DNS-adres) veranderde zodat het ip-adres van de computer regelmatig kon geupdate worden en aldus bijgehouden kon worden door dyndns. Echter met dit probleem tot gevolg dat ik niet meer kon printen mits de printopdracht nooit kon toekomen op die computer (dns-probleem). Na aldus dit programma te hebben verwijderd kon ik terug feilloos printen.

Hartelijk bedankt toch voor iedereen die z'n bijdrage heeft geleverd tot het willen oplossen van dit probleem!

Pagina: 1