Folder locken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik zou graag bepaalde folders willen locken. Hoe kan ik dat het beste doen? Het liefst ook gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
Spiritual89 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:47:
Ik zou graag bepaalde folders willen locken. Hoe kan ik dat het beste doen? Het liefst ook gratis :)
Zoeken met Google? Werkt anders wel mooi hoor.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Welk OS?
Beetje meer informatie is wel noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
brilsmurfffje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:49:
Welk OS?
Beetje meer informatie is wel noodzakelijk
Windows 7 Ultimate :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is wel het antwoord op vraag 1, maar vraag 2 negeer je.
Wat wil je precies? Folders locken... ja.
Hoe log je in, voor wie wil je ze locken, hoe zie je locken precies? Je kunt natuurlijk (en dat is gewoon gratis) met verschillende useraccounts gaan werken en rechten bepalen. Je kunt software downloaden en installeren...
Zoals je de vraag nu echter stelt, kunnen wij er geen ruk mee. Kortom... doe eens aardig, en geef informatie. Wat wil je, hoe wil je het en waarom kan je dat op het forum en op Google niet vinden (want ik denk dat je niet de eerste bent die folders wil blokkeren)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Jester-NL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:54:
Dat is wel het antwoord op vraag 1, maar vraag 2 negeer je.
Wat wil je precies? Folders locken... ja.
Hoe log je in, voor wie wil je ze locken, hoe zie je locken precies? Je kunt natuurlijk (en dat is gewoon gratis) met verschillende useraccounts gaan werken en rechten bepalen. Je kunt software downloaden en installeren...
Zoals je de vraag nu echter stelt, kunnen wij er geen ruk mee. Kortom... doe eens aardig, en geef informatie. Wat wil je, hoe wil je het en waarom kan je dat op het forum en op Google niet vinden (want ik denk dat je niet de eerste bent die folders wil blokkeren)
Oei, mmm, ok, het is een folder die op mijn server staat die draait op Windows Server 2003 en ik wil op mijn computer die op Windows 7 Ultimate draait ook bepaalde folders locken. Voor wie ik ze wil locken doet er voor jullie volgens mij niet toe, toch?! Anyway, uiteraard heb ik gegoogled maar kwam niet met resultaten die het voor mij deden en daarom wend ik mij tot tweakers. De D-schijf in mijn server word gedeeld, net zoals alle andere data schijven van de diverse laptops en pc's, server hier in huis. UIteraard niet de schijven waar de O.S. op staat ;) Hoe ik het locken het liefst zie: dat als je er op klikt je een wachtwoord of inlog code moet invoeren. Ik wil niet met useraccounts gaan werken. Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg.,

Spiritual89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Tja, als je met user accounts werkt kun je gewoon het delen binnen Windows zelf gebruiken...

Dat zou ik in ieder geval doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en hoef je ook maar 1x een wachtwoord in te typen. Anders wordt het een beetje ingewikkeld.
Misschien kan je kijken naar truecrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
Spiritual89 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Oei, mmm, ok, het is een folder die op mijn server staat die draait op Windows Server 2003 en ik wil op mijn computer die op Windows 7 Ultimate draait ook bepaalde folders locken. Voor wie ik ze wil locken doet er voor jullie volgens mij niet toe, toch?! Anyway, uiteraard heb ik gegoogled maar kwam niet met resultaten die het voor mij deden en daarom wend ik mij tot tweakers. De D-schijf in mijn server word gedeeld, net zoals alle andere data schijven van de diverse laptops en pc's, server hier in huis. UIteraard niet de schijven waar de O.S. op staat ;) Hoe ik het locken het liefst zie: dat als je er op klikt je een wachtwoord of inlog code moet invoeren. Ik wil niet met useraccounts gaan werken. Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg.,

Spiritual89
Je kan dan gewoon de permissies goed zetten op alle folders, zowizo als je aan de server aanmeld heb je een gebruikersnaam nodig, dit zet je dan als enige gebruiker die aan de folder mag, de andere gebruikers loggen dan in met een andere gebruikersnaam. Als ze dan de map willen openen krijgen ze een "Access Denied".

Tweede optie : Gebruik ABE : http://www.microsoft.com/...30AC442084&displaylang=en . Hiermee kan je dus "Access-based Enumeration" doen op folders.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1