Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hallo

Ik had, al jaren, een webstar modem van ziggo, met daaraan een Linksys BEFSR81 8 poorts router.
Daaraan zijn diverse computers verbonden met besturingssystemen voornamelijk Ubuntu en een windows xp en een windows 7 computer.
Omdat Ziggo de snelheid gaat verhogen heb ik ongevraagd een Ubee modem toegezonden gekregen.
Klinkt allemaal oké. Het modem geìnstalleerd en geactiveerd. Alles leek prima te gaan.
Maar na de activatie werkte mijn router niet meer.
Het modem werkt wel, maar isalleen direct met een utp kabel te benaderen en alleen met windows.
Daarop Ziggo gebeld, die ondersteunen geen Linksys en terug naar het oude modem kan niet meer.
Daarmee is voor hun de kous af, terwijl ze veroorzaker zijn van dit probleem. Ik heb nog nooit zo´n slechte service meegemaakt.
Weet iemand hoe ik een Linksys router weer operationeel kan krijgen, die aan een Ubee modem hangt.
En hebben meer tweakers met Linux hier last van.

bvd. gr. Kurdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het is helemaal niet gek dat zij jouw Linksys router niet ondersteunen, daarmee bedoelen ze overigens dat ze je daar niet mee kunnen helpen, Linksys werkt prima met Ziggo, heb het hier thuis ook.

En de oplossing:

Router aan modem.
Modem resetten.
Router resetten.

Klaar.

Als dat niet werkt gok ik dat je in je linksys je IP vast erin geklopt hebt of andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Eijkb

Zo.

Van de week ook het Ubee modem geinstalleerd. Mijn situatie: Modem -> Linksys -> Linux PC's. Ik heb de UTP tussen modem en linksys er tussen uit gehaald. Ubee modem ingeschakeld met UTP rechtstreeks op laptop (met linux). Duurde een tijd maar uiteindelijk gingen de lampjes branden en kon ik naar "activatie". Vervolgens UTP naar linksys er terug in en de router uit / aan gezet. Alles werkt weer.

Ik denk dat je dus geduld moet hebben met de activatie. Dat heeft bij elkaar wel 30 minuten geduurd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2024

ffk

Probeer eens het modem rechtstreeks op de pc aan te sluiten en dan het mac adres van die pc naar je router te clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Dit heeft niets te maken met slechte service. Geen enkele internetprovider ondersteunt het gebruik van eigen grappen als routers etc. Zeker aangezien veel providers al een modem/router combi meeleveren. Bij kabel worden er nog wel eens modems geleverd zonder router functie. Ziggo gaat er gewoon vanuit dat jij je pc aan dat modem plugt, pc krijgt IP'tje, tadaa, internet. Lijn werkt, niet zeuren. Hun service is dan prima.

Vervolgens kom jij met andere eisen dat je meerdere pc's, draadloos, telefoons, printers, spelcomputers, spannende speeltjes via wifi en weet ik het wat nog meer wilt gebruiken. Dat is allemaal leuk en aardig maar valt onder JOU netwerk. Zeker als je eigen apparatuur gebruikt heeft Ziggo daar niets mee van doen. Zij leveren een internetpijp en die werkt. Bel desnoods Linksys als je er niet uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

De modems van ziggo hebben een mac lock: ze geven alleen een ip aan het eerste apparaat wat je er aan hangt. Je hebt nu het modem opgestart met je pc er aan, en alleen je pc zal nu een ip krijgen. Geen nood, dit mac lock kan je resetten.

De oplossing: Modem van de stroom halen, utp tussen pc en modem losmaken, router aansluiten op het modem, 10 minuten wachten. modem stroom geven en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 01-05-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is geen "mac lock", dat is gewoon een MaxCPE setting van 1 in de modem bootfile. Er kan dus per boot van de modem welgeteld één apparaat over dat modem een IP krijgen. Je hoeft ook geen mumbo-jumbo uit te halen, gewoon modem van stroom en er weer op. De eerste MAC met DHCP request erover krijgt IP, evt volgende niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 11:10
Als een bedrijf een upgrade van een onderdeel in een bestaand netwerk heeft, ga ik ervan uit uit dat dit goed uit getest is.
En neem ik aan dat zo'n ongevraagde upgrade werkt, of dat je gewaarschuwd wordt dat deze upgrade een gevaar voor de rest van je hardware vormt.
Mocht blijken, om wat voor reden dan ook, dat dit niet werkt, dat dan altijd nog terug gegaan kan worden naar de nul situatie. Als je dan, bij een call, te horen krijgt dit kan niet en zoek het verder zelf maar uit, want met één windows pc werkt het, en de samenwerking, van dit nieuwe onderdeel, met de rest van je hardware is ons pakkie aan niet. Dan is de service waardeloos.

Verder iedereen hartelijk dank voor alle mogelijke oplossingen, alleen de gouden tip zit er nog niet bij.

gr. Kurdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:29
En wat als je gewoon weer direct je PC er aansluit? Werkt het dan wel weer?

En ik verwacht ook eerder dat het probleem ergens in jouw hardware zit dan die van ziggo. Ziggo kan alleen maar ondersteuning leveren op hun spullen. Wat er bestaan ongeveer 100.000 verschillende routers. Moeten ze dat allemaal uittesten en op de helpdesk beheren?
Als het gewoon werkt op je 1 windows PC maar niet met je router. Dan zit de configuratie fout ergens in je eigen netwerkje.

Ik heb er al een paar vervangen bij mijn buren. Allemaal zonder probleem. Het is dus getest....

Zoals al eerder genoemt ik verwacht dat op je router ergens nog oude gegevens heeft staan, of dat er een MAC lock is.

[ Voor 80% gewijzigd door Rolfie op 01-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

dion_b schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:55:
Dat is geen "mac lock", dat is gewoon een MaxCPE setting van 1 in de modem bootfile.
Achja, hoe het ook heet. Ik bedoel er hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Dus het is slechte service als ze jou met een nieuw modem een betere verbinding geven? Rare gedachtengang. En als er iets niet getest zou zijn zou half NL met het probleem zitten. Probleem moet haast wel op de router zitten. Duizenden mensen hebben dat modem met een Linksys router en werkt zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar beeld van slechte service heb je? Moet Ziggo dan alle routers e.d. gaan ondersteunen? Moeten ze dan ook alle switches, type pc's, game consoles e.d. ondersteunen? Hun leveren internet tot aan het modem, hier wordt het omgezet in een ethernet verbinding, hoe jij het vervolgens thuis regelt is jouw pakkie aan.

Dat je niet zomaar terug kan naar de oude modem is natuurlijk logisch, als je nieuwe technieken gaat introduceren dan kan dit niet altijd backwards compatible zijn. Wees blij dat ze niet stilzitten.

Hoe dan ook gaat er ergens iets mis met jouw router. Als het wel werkt als je rechtstreeks op je modem zit dan werkt de modem gewoon prima. Zowel je modem als je router al een een reset gegeven en een powercycle?

Oja ik zit hier trouwens ook op een ubee modem -> linksys router -> meerdere Linux machine's en dit werkt prima.

Wil je trouwens ondersteuning op je router dan kan dit prima bij Ziggo. Ze verkopen namelijk zelf ook routers waarop wel ondersteuning wordt geleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oke ik kan net zoals de rest gaan zeuren over je mening :P Maar ik zal ook maar even wat tips geven:

Zoals ik het altijd doe bij een soft reset (dus zodat je instellingen niet gereset worden, want op andere manieren krijg ik ook problemen):
- Stroom van router en modem eraf
- UTP-kabel tussen router en modem eruit halen (koppeling ertussen verbreken)
- Stroom van het modem erop, wachten tot de alle lampjes aan zijn (ik zal zo even kijken welke lampjes op mijn eigen modem, weet ik niet uit mijn hoofd) Oke, van rechts naar links: Zorg dat de volgende lampjes minimaal aan staan/knipperen: Power (helemaal rechts) - Download (pijltje naar beneden) - Upload (pijltje naar boven) - het V-symbooltje. Het link-lampje (computersymbool) hoort niet te gaan branden, want dat betekent dat ie verbinding heeft met een computer/router. De andere twee, voor telefoon, maken bij mij niks uit...
- Kabel aansluiten tussen router en modem
- Stroom op de router.

Als dit niet werkt, log dan even in op je router (wss 192.168.1.1) en kijk even naar de status van het externe IP-adres (WAN-adres). Als hier niks staat, heeft ie geen toegang naar buiten toe. Ga nu niet je externe IP-adres posten btw, dat lijkt me niet slim op een forum...

Heb je al een hardreset gedaan? Zodat alle instellingen naar fabrieksinstellingen gezet zijn? Even oude instellingen overnemen, ik doe altijd printscreen van alle instellingen maken en in een worddoc zetten, ben vrij lui. Gewoon met de hand, ik weet namelijk niet zeker of een backup de fout weer terugzet.

En heb je ooit de firmware van je router geupdate? Gewoon even nieuwsgierig... Dit zou trouwens niet het probleem kunnen zijn lijkt me, aangezien het eerst wel werkte.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruubster op 01-05-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziggo ondersteunt wat jij met je router doet terecht niet, want dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je zelf de kennis niet hebt om dat in goede banen te leiden moet je niet zeuren dat Ziggo je niet helpt. De Nuon komt jou ook niet helpen met een waterkoker die kortsluiting heeft :z

Post idd anders even wat meer info over de config van die router, want je hebt tot nu toe niet één stukje technische info gegeven over je setup.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:08
Misschien nieuwe firmware of probeer de oude firmware te instaleren.
Of probeer een handmatige ip adres in te vullen in de modem en in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Handmatig ip-adres bij Ziggo in je router? Dat werkt toch niet? Zij moeten een IP aan jou geven... En je kan sowieso geen ip-adres instellen in je modem...

[ Voor 29% gewijzigd door Ruubster op 02-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:23
Mijn Netgear router deed ook moeilijk naar installatie van het Ubee modem. De modem ging op de IP Range van de router zitten waardoor het niet samen werkte, in mijn geval werd dit door de Netgear gedetecteerd en deze veranderde zijn interne IP en de IP's van de aangesloten machines.

Wat je dus kan proberen is de router aansluiten aan je laptop bedraad of draadloos en dan de interne IP Range instellen op iets anders dan 192.168.1.xxx, ik vermoed dat het een IP conflict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Malloy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:34:
Daarmee is voor hun de kous af, terwijl ze veroorzaker zijn van dit probleem. Ik heb nog nooit zo´n slechte service meegemaakt.
bvd. gr. Kurdy
De dervice die ze sanbieden is om een monteur langs te sturen om de boel aan te sluiten. Deze dienst neem je niet af omdat je het zelf kan schijnbaar. Vervolgens lukt het je niet en is het hun schuld? Enigszins rare gedachtegang. Oh, en groeten, dat doen we hier op tweakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

MarkTkraam schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:12:
Wat je dus kan proberen is de router aansluiten aan je laptop bedraad of draadloos en dan de interne IP Range instellen op iets anders dan 192.168.1.xxx, ik vermoed dat het een IP conflict is.
Dit is inderdaad waarschijnlijk het probleem. Linksys heeft vaak (in al mijn gevallen) standaard een ip pool van 192.168.1.x. De Ubee heeft dit ook, dus een conflict, dus geen internet. Verander de pool van je Linksys en hoogstwaarschijnlijk werkt het dan weer.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

kramerty88 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Dit is inderdaad waarschijnlijk het probleem. Linksys heeft vaak (in al mijn gevallen) standaard een ip pool van 192.168.1.x. De Ubee heeft dit ook, dus een conflict, dus geen internet. Verander de pool van je Linksys en hoogstwaarschijnlijk werkt het dan weer.
Ja dit kan heel goed kloppen. Ik heb zelf een Netgear WNDR3700 en deze is automatisch door de router zelf op de 10.0.0.x range gezet (ivm conflict). Ik weet niet hoe het met linksys werkt maar zo te horen moet je dit handmatig veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Nu kan ik net als de rest beginnen over je mening en ik wil er inderdaad een paar dingen over kwijt.
Je zegt "Ik krijg ongevraagd een nieuw modem" dit is niet ongevraagd, dit is om te zorgen dat jij je nieuwe snelheid kunt halen anders ga je vast weer klagen dat je je snelheid niet kunt halen.

Maar dat je gelijk zegt dat als ze iets niet ondersteunen dan is het maar gelijk slechte service. Zoals eerder gezegd Ziggo ondersteund alles t/m je modem alles wat erachter zit is jou pakkie an om het maar kort door de bocht te zeggen.
Pagina: 1