PC Audio outputten splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Ik heb al wat gezocht maar de termen zijn zo algemeen dat het vooral white noise is.

Aangezien de stereo mix op mijn computer hoofdzakelijk hit en miss blijkt te zijn zat ik te denken om de stereo uit van mijn computer in twee-en te splitsen.

Dit is voor het streamen van games etc. In principe zou 1 set naar mijn PC speakers gaan (met het game geluid) en de tweede set ben ik dan van plan in een goedkope hardware mixer te steken of iets dergelijks, zoals de Behringer Xenyx 502, tesamen met mijn microfoon. En die zou ik dan terugsturen naar mijn line in zodat microfoon en geluid van de game in 1 signaal zitten.

Voordeel hieraan zou dan zijn dat ik niet naar mijzelf hoef te luisteren over de boxen, en deze setup kan ik ook gebruiken voor console(psx,ps2) geluid + microfoon naar PC.

Het stuk waar ik op het moment alleen over struikel is over hoe moeilijk of makkelijk het is om de 3,5mm stereo naar twee keer 2xrca te krijgen (denk dat dat correct is). Heeft iemand hier ervaring mee? Dacht dat ik wel iets wist van kabels maar ik merk dat ik niet genoeg weet.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:09

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Misschien is het een idee om naar dit te kijken:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/bekijk-alle-producten.html

jack naar RCA

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Als je op GoT gezocht zo hebben voordat je dit topic opende zou opgevallen zijn dat vragen over 3.5mm en RCA stekkers om een of andere reden vooral in Audio & HiFi zaten. Dom toeval? Denk het niet... :z

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:11:
Overige Hardware is geen dumpbak. Als je op GoT gezocht zo hebben voordat je dit topic opende zou opgevallen zijn dat vragen over 3.5mm en RCA stekkers om een of andere reden vooral in Audio & HiFi zaten. Dom toeval? Denk het niet... :z

Move OH -> AH
Dat zeurende gedrag altijd. Sorry hoor. Ik had wel al gezocht maar enkel op het Overige Hardware forum. Daar leken genoeg threads over geluidskaarten en RCA vragen in te staan maar volgens de topics van die draden was er geen die ging over wat ik wilde weten. Dus toen poste ik daar inderdaad over in de plaats waar het logisch leek. (omdat het voor mijn gevoel gewoon een PC vraag was, audio en hifi was voor mij gewoon echt niet opgekomen)

Nu ik die threads (die mijn vraag zoiezo niet lijken te beantwoorden) inkijk zie ik jou daar vaak onderaan inderdaad ongeveer hetzelfde inluiden maar ik ben niet helderziend of zo.

Ik snap best dat het niet leuk is als mensen verkeerd posten en zo maar dan gelijk maar weer met :z en zo te reageren...gezellig hoor.

Enfin, mijn excuses dat het fout was. Zal volgende keer wat ruimer zoeken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Pheace schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:49:
[...]Dat zeurende gedrag altijd. Blablabla....
Discussie over een move van een topic kan beter worden besproken in Lieve Adjes. Of nog beter zou een simpele DM zijn richting de persoon die het topic heeft verplaatst. Aangezien het nu een topic is met meer discussie over het verplaatsen en niet meer over 3,5mm jack naar RCA ga ik deze ook sluiten. Niet alleen om bovenstaande, maar ook omdat je mij niet wijs maakt dat je niets kan vinden over verloopjes van 3,5mm jack naar RCA. Daar is meer dan genoeg over te vinden en te verkrijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.