Toon posts:

Games voor Netbooks EN oudere gamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben opzoek naar leuke games voor Netbooks. Natuurlijk kan ik ook zelf wel gaan Googlen maar dan kom ik 100,000 hits tegen, terwijl er zullen hier best wel wat Tweakers rondlopen met een Netbook die daarop zo nu en dan een spelletje draaien. Ik ben ook een Tweaker. Ik ben opzoek naar ideeen voor leuke games die:

- draaien op oudere hardware (ik heb geen Atom, maar een VIA C7-M, 1.6 Ghz op een Via Chome9 HC IGP en 2GB Main Memory op Windows XP).
- en die nog goed speelbaar zijn op een 9" scherm
- die met een trackpad en klein keyboard speelbaar zijn. (dus FPS vallen af zonder losse muis!)
- draait op Windows (XP) en geen (Flash) Browser Games.
- en ook weer niet te oud (geen Theme Hospital, Settlers 2 enz).
- bij voorkeur multiplayer

Bovendien, en dat heeft niet alleen met Netbooks te maken, zoek ik naar spelletjes voor de iets oudere gamer. Spelletjes die veel tijd kosten (als Age of Empires) duren mij snel te lang. Het moet gewoon arcade/actie gericht zijn lekker kort en simpel (niet te veel nadenken).

Wie heeft er goede tips? Ik heb zelf World of Goo al gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 07:35

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:23:

Bovendien, en dat heeft niet alleen met Netbooks te maken, zoek ik naar spelletjes voor de iets oudere gamer. Spelletjes die veel tijd kosten (als Age of Empires) duren mij snel te lang. Het moet gewoon arcade/actie gericht zijn lekker kort en simpel (niet te veel nadenken).

Wie heeft er goede tips? Ik heb zelf World of Goo al gevonden.
Voor dat soort games heb ik Mame. Simpele snelle arcade games. Altijd leuk om ff snel Tekken te spelen ofzo :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hierboven: thanks voor de tip. Aan emulators had ik ook al zitten denken.
Maar: het liefst ook nog multiplayer (al dan niet als optie).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Dit is de site die ik altijd gebruik voor netbook games :+
http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=21&t=2201

Diablo 2, warcraft en sim city blijven mijn favorieten op de netbook eigenlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Rmg op 01-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dosbox met Doom/Wolfenstein :P

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 13:36
Als je wilt kan je ook Torchlight proberen. Bij de settings kan je namelijk kiezen om Netbookmode aan te vinken. Enige wat ik wel moet toevoegen is dat ik niet weet hoe Torchlight op je netbook draait. Ik heb namelijk zelf geen netbook.

[ Voor 35% gewijzigd door Tjesus op 01-05-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Tjesus schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:27:
Als je wilt kan je ook Torchlight proberen. Bij de settings kan je namelijk kiezen om Netbookmode aan te vinken. Enige wat ik wel moet toevoegen is dat ik niet weet hoe Torchlight op je netbook draait. Ik heb namelijk zelf geen netbook.
Ik wel en speelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Trackmania? Trackmania Nations draait ook goed op de minder sterke pc's.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Grand Theft Auto 2, Worms 2 (al kan die lastig gaan doen zonder cd-speler), MapleStory, Sims 1, zelfs World of Warcraft is volgens mij mogelijk, maar weer onspeelbaar zonder losse muis.

En eigenlijk alles wat op de Source-engine draait is in grafisch detail terug te schroeven dat het op een IGP kan draaien, maar zijn weer hoofdzakelijk shooters.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Torchlight zoals eerder genoemd is moet het wel doen. Er is een demo te downloaden op steam, dus kan je het even proberen. Erg leuk spel trouwens! Het doet het ook op m'n Alienware m11x op intergrated graphics, op netbook mode.
Het wordt wel vervelend spelen zonder losse muis aangezien het een spel met vogelvlucht perspectief is, waar je je muis gebruikt om te bewegen( klikken waar je naartoe wilt lopen), en ook om te bepalen waar je aanvallen heengaan.

Verder denk ik dat GTA3 en Vice City het ook wel moeten doen, Trackmania doet het ook wel denk ik, verder kan je nog Soldat proberen(gratis), dat doet het sowieso maar je hebt er een muis voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peggle! Zowiezo en Plants vs. Zombies
Pagina: 1