Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 02:36
Hallo Tweakers,

Ik ben nu al uren aan het zoeken naar de drivers voor een panasonic nv-gs180, echter kan ik deze nergens vinden.
Zelfs op de officiele website van Panasonic staat deze niet.

Heeft een van jullie toevallig ook deze camera en hier ook de drivers van?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:17
Voor de Firewire koppeling heb je geen drivers nodig? Panasonic heeft Firewire support voor de GS reeks geleverd aan Microsoft voor (in ieder geval) Windows XP en Vista. Het authoring pakket wat bij de camera meegeleverd is, hoef je niet te gebruiken. Het overzetten van video kan via Firewire en Movie Maker.
Als je over wilt zetten met USB, heb je inderdaad de USB drivers nodig (die op de CD staan die bij de camera meegeleverd werd)

Ik heb zelf de NV-GS150, door de verbouwing van de Panasonic kan ik hier niet zien of jouw 180 een Firewire aansluiting heeft; de eerste de beste handleiding die ik pak zegt dat het een optionele aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 14:06

Caveman

whahoehaha

De gs180 heeft gewoon een firewire uitgang (DV) en daar heb je geen drivers voor nodig, zoals hierboven vermeld. Wel heb je een firewire kabel en aansluiting nodig, ik weet dat panasonic voor de GS serie slecht of geen firewire kabels meelevert, wel USB kabels. Maar met de USB kabels kan je alleen de foto's en stills kopieren/verplaatsen. En daar heb je idd een driver voor nodig (meestal), en die is idd slecht te vinden....
Maar het sd kaartje eruit halen en in een cardreader stoppen levert hetzelfde resultaat op.

Hier staat de manual

[ Voor 19% gewijzigd door Caveman op 01-05-2010 12:23 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !