Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb een tijd terug via ibood een set Wireless N Accespoints van netgear (de WNHDE111) gekocht. Dit om de streamingmogelijkheden van mijn pc naar de ps3 over een wat grotere afstand goed te laten verlopen als ik in mijn nieuwe huis zit. Nu ben ik alleen op t volgende probleem gestuit; Ik wil hieraan ook een wireless router koppelen. Dit zou dan een dualband router moeten worden die zowel op 2.4 als 5.0 Ghz werkt, en naast alleen N ook b/g ondersteunt. (dit ivm wifi op de tel/psp enz) Alleen beide moeten wel tegelijk actief kunnen zijn. Nu heb ik al een paar dagen zitten zoeken naar routers die dit kunnen, maar heb helaas geen duidelijke antwoorden kunnen vinden. Daarom mijn vraag hier, en of iemand anders een soortgelijke setup heeft die wel werkt. Ik heb namelijk weinig zin om een router te kopen van 100 euro die uiteindelijk alleen of op 2.4 of op 5.0 ghz werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Deze pricewatch: Netgear WNDR3700 en je bent klaar. Overigens 5GHz en grotere afstand zijn twee begrippen die niet samen gaan.
WNDR3700 simultane wireless radio's:
2,4GHz= 802.11b/g/n
5GHz= 802.11a/n

[ Voor 15% gewijzigd door Nivk op 01-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ah, dus als ik t goed begrijp kan ik streamen van mijn pc naar ps3 via de 5.0Ghz band, downloaden op de pc via de 5Ghz band, en via de psp/tel het internet op via de 2.4Ghz band zonder problemen? (heb al wel gelezen dat je max. verbindingssnelheid dan nog wat terug kan lopen)

De "wat grotere afstand" is van de begane grond naar de 1e verdieping, en in een eind jaren 60 rijtjeshuis. Dus dat moet niet zoveel problemen gaan geven neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Je wilt die WNHDE111s gaan gebruiken als client bridge of bridgen van pc-ps3?
Inderdaad hoe langer de afstand hoe lager de verbindingssnelheid(=niet doorvoersnelheid, die is ongeveer minder dan helft verbindingssnelheid). Of het gaat werken zou ik niet durven zeggen, vooral aangezien de 5GHz zeer gevoelig is voor obstakels. Ik heb zelf de WNDR3700 op het moment en een WRT610n (ook simultaan dualband) gehad en van beiden was de 5GHz al nauwelijks zichtbaar in de kamer ernaast, laat staan bruikbaar voor streamen (al helemaal niet HD video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Is het echt zo dramatisch ja?... Dus eigenlijk is er geen andere manier dan bedraad FullHD materiaal streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Vergeleken met de 2,4GHz frequentieband wel en die zijn bereik is soms al niet toereikend, daarnaast is dit frequentie deel (2,4GHz) ook nog eens lekker druk bevolkt dus interferentie speelt daar weer een grote rol. Voor meer over streamen en nog andere wireless zaken kun je ook hier eens een rondkijken (vanaf punt 6 over wireless streamen).
Kunt het goed vergelijken met geluid (immers ook golven), hoe verder je weg bent van de geluidsbron hoe slechter je het hoort. Hoe lager de toon hoe verder hij draagt zelfs door obstakels (2,4GHz), een hoge toon (5GHz) zul je al sneller niet meer horen. Als er allemaal kekende Kelies hetzelfde geluid maken is het lastig om die ene Kelie die je wil horen te verstaan.
Pagina: 1