Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357609

Topicstarter
Hallo allemaal,

leuke koninginnedag gehad? heerlijk gegeten en teveel gedronken 8)

oke...ontopic:

ik heb een windows 2008 server met exchange 2007 daarop geinstalleerd. gebruik OWA en heb daar een (sub)domeinnaam voor. daar heb ik een ssl certificaat voor besteld en geinstalleerd. Aan de OWA kant werkt dit prima. Alleen krijgt outlook 2007 (win7) aan mijn client kant precies dezelfde certificaat toegewezen. Deze hoort gewoon mijn standaard exchange certificaatje te krijgen zoals ik die kreeg voordat ik het ssl certificaat installeerde.

ik wil dus mijn standaard certificaat van exhange toewijzen aan outlook 2007 op de client en het nieuwe ssl certificaat met mijn domeinnaam toewijzen aan OWA. Is dit mogelijk? wel toch?

alvast bedankt voor de reacties,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 19:52
Bart,

Als je even google had bezocht had je gemerkt dat dit heel wat op 't net staat omtrend dit onderwerp.

Echter laat ik het je gemakkelijk maken en naar een KB artikel van microsoft doorverwijzen link

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:23
Geen Multi Domain cert gebruikt? i.e.

iets van:

webmail.xxxxx.nl
autodiscover.xxxxx.nl
servernaam.interndomein.local

Deze zou nl voor owa en outlook e.d. moeten werken na importeren

Welke import rule heb je gebruikt in de import? ik ben nl bang dat je een single domein certificaat op teveel services geinstalleerd hebt. Dit kan je zien met Get-ExchangeCertificate in de managementshell

iirc moet je nl een single domein cert importen met de parameter -Service IIS (niet 100% zeker daar ik deze nooit gebruik op een 2007 server

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 02-05-2010 11:47 ]