[WIN7] Snelkoppelingen werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Beste mensen,

Op deze PC kan ik sinds gisteren geen programma's meer openen. Alle linkjes op b.v. het bureaublad bestaan niet meer. Althans, je ziet ze nog wel, maar ze openen niks. Het icoontje is nu ook aangepast naar het standaard icoontje als de link broken is. De files waar ze naar verwijzen zijn er echter nog wel, maar kan je ook niet direct openen. Ook dus niet vanuit de map zelf. Dit heb ik ook met internet explorer, maar via een omweg kan ik nog wel internet explorer komen, dus het programma werkt op zich wel. Iemand een oplossing?

Als ik bijvoorbeeld het programma vanuit de map waar het instaat bekijk zie ik ook hetzelfde icoon als op het bureablad, dus de broken link icoon. Verder krijg ik zo'n "dos-promptje" die iets laat zien in een fractie van een seconde, maar ik kan niet zien wat er staat omdat deze meteen weer weggaat.

[ Voor 21% gewijzigd door KillGhost op 01-05-2010 11:15 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Klinkt als iets dat malware of een virusje heeft veroorzaakt. Internet Security 2010 toevallig?

Verder zou je de 'EXE File Association Fix' van http://www.dougknox.com/ kunnen proberen, maar ik weet niet of die ook onder 7 werkt.
Maar hoe dan ook zou ik tot de bodem uitzoeken hoe dit ontstaan is. Wat was je aan het doen toen het probleem ontstond?

[ Voor 61% gewijzigd door Wokkels op 01-05-2010 11:38 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
Wokkels schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:34:
Klinkt als iets dat malware of een virusje heeft veroorzaakt. Internet Security 2010 toevallig?

Verder zou je de 'EXE File Association Fix' van http://www.dougknox.com/ kunnen proberen, maar ik weet niet of die ook onder 7 werkt.
Maar hoe dan ook zou ik tot de bodem uitzoeken hoe dit ontstaan is. Wat was je aan het doen toen het probleem ontstond?
Ik zal die website eens bekijken. Op de pc staat geen internet security 2010. Er staat AVG 9 op. Verder is het niet meer te achterhalen wat er gebeurde. De persoon van wie de pc weet niet meer precies wat die aan het doen was.

*edit*
Die website is helaas ook niet de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door KillGhost op 01-05-2010 12:04 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
KillGhost schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:59:
[...]

Ik zal die website eens bekijken. Op de pc staat geen internet security 2010. Er staat AVG 9 op. Verder is het niet meer te achterhalen wat er gebeurde. De persoon van wie de pc weet niet meer precies wat die aan het doen was.

*edit*
Die website is helaas ook niet de oplossing.
:+ De beste oplossing als de eigenaar niet meer precies weet wat er is gebeurd 8)7 is het netjes opnieuw installeren. De kans is namelijk inderdaad best groot dat het een of ander virus is die voor deze ellende zorgt....en dan is een verse installatie toch aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
TheVMaster schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:26:
[...]

:+ De beste oplossing als de eigenaar niet meer precies weet wat er is gebeurd 8)7 is het netjes opnieuw installeren. De kans is namelijk inderdaad best groot dat het een of ander virus is die voor deze ellende zorgt....en dan is een verse installatie toch aan te bevelen.
Dat gaat hij denk ik binnenkort ook proberen. Maar als het te voorkomen was omdat iemand een goede suggestie had, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenKooger
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:54
Ik denk dat er iets met je EXE File Association is, je zou dus ook eerst even systeemherstel kunnen proberen.
Pagina: 1