Toon posts:

Infrarood angle vergroten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe voorversterker, de Advance Acoustic MPP206. Hier zit een fijn in de handliggende afstandsbediening bij..

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/pre/advance-acoustic-mpp206/advance%20acoustic%20mpp%20206.jpg
infrarood oog links onderaan naast het 'middenconsole'

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/public/images/revendeur/MPP206telec.jpgfoto van oog volgt nog

Enig nadeel aan deze afstandsbediening: ik moet echt super nauwkeurig richten... Zo erg dat ik niet even vanuit de keuken mijn versterker harder kan zetten.. Tja, wat is dan het nut van een a/b ?

Is er enig manier waarop ik dit kan verbeteren? Mijn Mac die reageert zelfs nog wanneer ik vanaf de keuken op het plafond richt, dus het zou toch moeten kunnen?

Is dit een kwestie van de ontvanger in de amplifier veranderen, het filter er voor weg halen, of een andere IR LED in de a/b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

Tys

Zijn de batterijen in je afstandsbediening niet (bijna) leeg? Dat scheelt ook een hoop .. :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, tis een gloednieuwe amp, maar je weet idd nooit hoelang die batterijen al op de schap lagen.. Ik zal het zo even proberen (maar betwijfel het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Batterijen die er nieuw bij zitten bij het apparaat zijn vaak zo goed als leeg. Ik zou ook eens eerst nieuwe batterijen proberen. Er zomaar een andere led inzetten heeft niet zo heel veel zin denk ik. Het vermogen wordt eerder bepaald door de elektronica, een zwaardere led kan in het ergste geval meer problemen geven dan goed doen. Je zou ook nog voor weinig een universeel afstandsbediening kunnen kopen en daar mee proberen mocht het niet de batterijen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wel de afstandsbediening? of is de versterker een beetje bijziend? (misschien is de detectie wel wat ver verzonken ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05
Voor mijn Macbook met presentaties zet ik altijd een glas voor het oogje. Door de reflectie in het glas komt de IR-straal makkelijker in de ontvanger. Misschien voor jou ook het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Als niets helpt kan je het makkelijkst een andere universele ab kopen lijkt me.

Ik heb een poos terug zo'n mce ab van Philips gekocht en die is echt super krachtig, je zou bijna denken dat je met een rf zender te maken hebt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34
ocdaan schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:15:
Als niets helpt kan je het makkelijkst een andere universele ab kopen lijkt me.

Ik heb een poos terug zo'n mce ab van Philips gekocht en die is echt super krachtig, je zou bijna denken dat je met een rf zender te maken hebt.. ;)
Mmm dat zegt ook niet alles hoor, ik heb hier een Logitech Harmony 525 universele afstandsbediening, maar bij mijn Onkyo versterker moet ik alsnog best nauwkeurig richten.

Met andere apparaten heb je dan wel weer gelijk, bij m'n Humax IR FOX-C kan ik zelfs achterstevoren op de muur richten en het werkt nog :P
Pagina: 1