geen internet na reset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Vanochtend merkte ik dat ik vrij langzaam internet had op mijn laptop en pc hier thuis. De laptop heeft draadloos verbinding met mijn sitecom router en de pc heeft er een utp kabel tussen hangen. Ik besloot om de router te resetten omdat dat vaak resulteert in sneller internet.

Echter bleek na de reset internet helemaal niet meer te werken.. Op mijn laptop kon ik wel verbinding maken met de router maar staakte het bij de internetverbinding..

Ipconfig /renew werkt niet, modem resetten werkt niet, stroom van alle apparaten afhalen werkt ook niet.. Kheb al kabels verwisseld maar dat mocht ook niet helpen..

De netwerkcontrole van windows (7) zegt dat er mogelijk problemen zijn met de DNS server zijn? Ik kan wel in de router zelf komen en daar staat alles nog hetzelfde (login, pass etc).. Op de pc (met utp) heb ik ook geen internet meer terwijl wel alle lampjes branden op de router en modem..

Hoe kan een reset leiden tot dit? Help aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
welk ip krijg je van je provider. Deze is te vinden in de router ergens bij stats / overzicht / weet ik veel welk type router je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Heb je een modem met daarachter een router ?
Na een reset zijn meestal de instellingen verdwenen,

Ik zou als ik jou was eerst naar de instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Hmm ik had na enkele reboots en rommelen in de router ineens weer internet.. Echter na een paar uur viel hij er ineens weer uit..gewoon tijdens het surfen.. Nu krijg ik hem dus weer niet aan de praat.. De router staat idd achter de modem en kheb de instellingen weer terug gezet.. Het ipadres dat ik krijg is 192.168.100.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Zou het niet zo zijn dat je provider een storing heeft, of je modem is aan vervanging toe
Zie je ook in het modem een CPU load, of een log file waarin je kunt zien wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
De spullen zijn nu net een jaartje oud en zou niet weten of het aan mn provider ligt.. In de logs zie ik ook niks bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Kijk eens in het topic van je provider, meestal staan daar wel reactie`s als die er zijn.
en ligt het niet aan je pc, probeer het eens met een andere pc

Pagina: 1