Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hallo mede Tweakers,

Vandaag hoop ik een deel van mijn nieuwe systeem te ontvangen en een van de onderdelen die ik al heb is een toetsenbord. Aangezien ik dit typ heb ik al een ramplankje en daar komt het em.

Wat is een stil toetsenbord?

Over de jaren heb ik al een aantal toetsenborden gehad en waar ik nu op aan t typen ben is mijn Logitech G15 een geweldig bord, maar typen maakt nogal lawaai. Zelfs als je de toetsen niet indrukt maar gewoon je vingers eroverheen laat glijden bewegen de key's een beetje links rechts wat geluid maakt. Ik ben aan het zoeken gegaan naar een stil toetsenbord, maar bij online koop is t wat lastig uit te proberen hoeveel lawaai een bordje maakt. Ook hebben ze in de locale of regionale toetsenbord groothandel :P niet altijd het plankje waar je je oog op hebt laten vallen zodat je deze niet even kan testen / vergelijken.

Een stil plankje lijkt me handig omdat sommige Tweakers (of gamers met headphones) ook nogal eens tot midden in de nacht achter hun machines zitten en medebewoners ^) hebben die willen slapen. :z Ook kan het zijn dat als je op een werkruimte zit waar 40 collega's zitten te rammen op hun plankjes, dat wanneer je daar naar binnen loopt het klinkt als een lawine van domino stenen | | | | | | / / / _ _ :Y) . Nu is lawaai een relatief begrip maar goed, iedereen die op verschillende toetsenborden heeft zitten typen weet het:

Het ene toetsenbord maakt met het typen meer lawaai dan een ander.

Punten waar ik oa. aan zit te denken zijn:

* Lawaai van de toetsen bij het typen.
* Lawaai van de toesten bij niet indrukken maar beetje links-rechts bewegen (m.a.w. of ze goed vastzitten).
* Resonantie naar t oppervlak eronder (en manieren om het te dempen bijv. 2 muismatten tussen tobo en tafel).
* Merk en type van toestenborden die naar jullie mening stil zijn.

Wat niet op dit topic thuishoort zijn:

* Muizen, een muisklik is zacht, maar desktopset kan wel, sommige desktopsets hebben toetsenborden die niet los verkrijgbaar zijn.
* Discussies over welk toetsenbord het meeste lawaai maakt.
* Discussies over al dan niet draadloos, batteryduur, functietoetsen etc, :z is wat de medebewoners willen een beetje Tweaker kijkt als ie kan kiezen zelf wel naar meer functies en layout dan alleen naar stilte _/-\o_
* Merkloze toetsenborden, omdat t lastig is voor mede lezers om daar eventueel voordeel mee te doen of eigen ervaringen uit te wissellen :? .

Vandaar dat ik dit topic ben gestart waarin gebruikers kunnen aangeven wat een stil plankje is bij het typen.

Have fun! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi topicstart :)

Ondanks dat ik erg gehecht ben aan een stille PC heb ik me nooit echt op toetsenbord gefocussed. Jij wel, en je hebt er duidelijk over nagedacht.

Als ik kijk naar de toetsenborden die ik heb zijn er weinig waar je wat aan zou hebben. Ik ben groot fan van een 'echte' toetsindruk, niet halve laptopkeys oid. Enige toetsenbord die ik heb die ik "stil" zou noemen is een platte Trust geval, soort goedkope UltraX-kloon. Helaas is het verder een onding, typt beroerd, mede door non-standard layout.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zowel thuis als op mijn werk > Logitech DiNovo Cordles (for notebooks) Waarom er bij notebooks bij staat weet ik overigens niet. Super strak bordje met een losse numpad. Zeer fijne toetsen en zeer stil. Bordje is ook erg populair in de CSI reeks, je ziet hem daar regelmatig voorbij komen.....niet dat zoiets van invloed is maar okz :)

mmm ik zie net dat ze aan een naamswijziging gedaan hebben. deze bedoel ik dus:

pricewatch: Logitech diNovo Media Desktop Laser

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 01-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Bij de MM kun je wel wat toetsenborden testen, zo ben ik ook aan een relatief stil toetsenbord gekomen.

Merk : Trust
Type : 3011A
Draadloos : Ja

Hij is aardig stil en heeft vele media keys voor verschillende doeleinden, verder een top ding voor simpel gebruik.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik typ nu al een tijd op een diNovo edge en ik moet zeggen dat die wel lekker stil is. De aanslag was in het begin wel wennen maar nu wil ik eigenlijk niet anders meer.
Enig nadeel wat ik met dit bord heb is dat de letters van de toetsen af gaan. Wat echt belachelijk is voor zo'n duur toetsenbord. (uiteraard ook opgestuurd voor garantie en een nieuwe gekregen maar nu is het toch weer terug)

anyway misschien dat je eens kan kijken naar andere toetsenborden met van die laptop toetsen. Waarschijnlijk dat die in het algemeen wel stiller zijn. Kwa typen is het wel even wennen maar ik wil nu niet anders meer.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb nu een logitech G110.
Deze is in vergelijking met mijn Logitech wave een stuk stiller. Ook zijn de bovenkanten omhuld met een soort rubberlaagje hierdoor is het ook al stiller dan de wave welke gewoon plastic toetsen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht qua stijl niet helemaal wat je zoekt, maar 100% stil zijn de flexibele toetsenbordjes... heb er ff geen merk/type van, maar het zijn die rubber/siliconen bordjes... zoals hier te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 12:52 ]

Pagina: 1