Printer stopt met cyaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotoklaas
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Mijn printer, Canon IP4200, is gestopt met het doorgeven van cyaan. Leuke effecten zoals een geel bloempje tussen gele bladeren zijn het gevolg, de bladeren horen natuurlijk groen te zijn.

Maar goed, ik heb met reinigingscartridges geprobeerd om alles te herstellen maar zelfs na 5x reinigen geeft het nog steeds geen cyaan. En inmiddels lijkt fotozwart er ook al de brui aan gegeven te hebben. Al krijg ik bij de controlerasterprint trouwens wel een vaag cyaan in de volle cyaan maar niets in de lichte cyaan streep.
Cartridge is ook al vervangen, dus wat moet ik doen. Printer doet het verder nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd de printkop te reinigen?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=327697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Probleem zit wel in de printkop. Deze kan je vervangen, maar zijn bijna net zo duur, zoniet, net zo duur als een nieuw model. Niet echt een optie dus.

Wat ik ook nog wel eens deed is de printkop stomen. Boven de uitgang van een waterkoker met een beetje water erin, de stoom tegen de onderkant (uitgang) laten blazen. Daarna schoonmaken met (zacht) keukenpapier en weer herhalen voor een paar keer. Niet te lang in de stoom houden, anders stopt de rest er misschien ook mee... Daarna snel weer in de printer zetten met cartridges en kijken of het werkt. Niet te lang buiten de printer houden, want de printkop droogt snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ipv te stomen (wat bij foute toepassing nog meer ellende kan veroorzaken) zou je het ook met wat alcohol oid kunnen proberen, een beetje op een doekje/sponsje doen en dan steeds voorzichtig deppen en vegen. Je ziet dan niet altijd direct effect want de alcohol moet er op inwerken, maar als de verstopping dicht aan het 'oppervlak' zit dan krijg je de verstopping er meestal weer uit :) Lukt het met alcohol niet, dan gaat het nergens mee lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 01-05-2010 11:44 ]