• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk wil ik iets heel simpels maar ik kan het maar niet vinden of eventuele opties og niet echt veel ervaringen/reviews gezien.

Kabelaansluiting is Rekam. Rekam geeft de eerste 17-zenders of zo ook door in DVB-T. Rekam zend zowel DVB-C als DVB-T ongecodeerd door.

Ik zoek dus een PVR die in principe één DVB-T of beter nog een DVB-C tuner heeft en behalve dus hardiscrecording ook gewoon commerciele DVD's of zelfs Blue-Rays kan afspelen. En ja een netwerk connectie voor streaming zou ook wel fijn zijn...

Wachten op de yuixx is volgens mij wachten op de zondvloed. Een Humax is wat beperkt in de streaming geloof ik en heeft ook geen speler aan boord.

Een dergelijke combinatie HHD-recorder, streamen en DVD, blue-ray speler ben ik nog niet tegengekomen. Wel is mijn oog gevallen op een EMTEC V800H, maar er is nog weinig over te vinden en moet ik daar een losse blueray-dvd speler bij regelen.

Iemand nog andere goede ideen (wat is eigenlijk een redelijke losse DVD/blue-ray speler)?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn oplossing was best makkelijk, een Humax 5050 (HD recorder) en een PS3 voor de DVD/BR/streaming :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
zuma schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:57:
Ik zoek dus een PVR die in principe één DVB-T of beter nog een DVB-C tuner heeft en behalve dus hardiscrecording ook gewoon commerciele DVD's of zelfs Blue-Rays kan afspelen. En ja een netwerk connectie voor streaming zou ook wel fijn zijn...
Het "probleem" bij decoders met uitgebreide mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Dreamboxen, is dat die heel vaak firmware gebruiken op basis van Linux. En officiële commerciële Blu-Ray's vormen onder Linux vooralsnog een groot probleem, onder meer vanwege licentie-kosten die dat met zich mee zou brengen.

• zuma
Zeau ik was even op vakantie. Ik was inmiddels ook al zover dat ik het maar moet scheiden in 2 apparaten. Een HD-recorder en DVD/Blue Ray Player. Ik heb van de week maar even alvast een DVD-player aangeschaft, de oude gaf de geest. Een losse Blue Ray player vind ik nog relatief 'te duur'.

Zijn er inmiddels PVR's op de markt met een DVB-C tuner en goede streaming mogelijkheid via het LAN? De Humax 5050 lijkt interessant maar dat gedoe met FTP-en vind ik een beetje omslachtig. Dan lijkt de Humax 5100 met een externe hardeschijf voor de recorder functionaliteit geschikter voor streaming. Maar die lopen weer te klooien met DLNA en dus ook DRM.= :(

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
SinergyX schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:00:
Mijn oplossing was best makkelijk, een Humax 5050 (HD recorder) en een PS3 voor de DVD/BR/streaming :)
Dit heb ik ook.
De FTP aansluiting is handig als je de opnames op DVD of PC wilt zetten. Anders kun je het gewoon vanaf je Humax direct op je TV bekijken :)
Als de schijf vol is kun je dan via het netwerk overzetten (handig als je HDD vol zit, b.v. doordat je per ongeluk 24u aan HDTV op hebt genomen :D ;) ). Iets anders kun je er niet mee doen.
Volgens mij heeft die geen ondersteuning voor streaming (maar daar gebruik ik hem ook niet voor).

let the past be the past.

• zuma
Hmm weer eens op zoek dus naar een kip met goude eieren: PVR met DVB-C en streaming mogelijkheid. Interesse voor een gameconsole heb ik namelijk niet. Dan zou ik op 3 apparaten uitkomen (PVR met DVB-C, DVD/Blue Ray Player en dan nog een gameconsole (die geen blue ray kan afspelen).

• zuma
Het is een aantal jaren geleden dat ik zelf PC's in elkaar zette. Maar ik denk dat het toch slimmer is om zelf maar een HTPC met recording mogelijkheid (DVB-C tunerkaart) in elkaar te gaan zetten. Ik ga me daar maar eens in verdiepen. Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor een kant en klaar PVR met DVB-C en streaming mogelijkheid dan hoor ik het graag. Overigens bedenk ik me nu dat het ook een DVB-T mag zijn (aangezien ik Rekam gebied zit).
Pagina: 1