Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony KDL40EX500 doormiddel van een Sony WIFI USB stick op mijn router aangesloten. Ik kan inmiddels toegang tot internet krijgen hiermee. Ik wil nu mijn NAS drive (Synology CS407) gebruiken als media server om opgeslagen video's rechtstreeks af te kunnen spelen.
Als ik serverdiagnose doe op de TV dan ziet hij wel mijn PC maar niet de NAS drive, maar hij krijgt geen toegang met een opmerking dat er mogelijk een firewall probleem is. Ik heb van alles geprobeerd, maar heb geen idee hoe ik de verbinding kan maken. Zowel de TV als de NAS drive ondersteunen DLNA.

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:09
Ben je er inmiddels achter gekomen hoe dit opgelost kon worden?
Ik heb deze week een NAS geïnstalleerd van Synology en loop tegen hetzelfde probleem op.
Mijn Sony ziet de NAS als mediafolder, maar krijgt geen toegang tot de bestanden.
In de TV kan ik geen inlogcode voor de NAS ingeven, ik denk wel dat het probleem iets te maken heeft met toegangsrechten.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Groet, Bart

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Heb je DLNA wel enabled op je NAS?

(http://www.synology.com/enu/products/features/DLNA.php)

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Verwijderd

heb je al geprobeerd om op je NAS de rechten op je mediafolder op "guest" te zetten. Ik denk dat je tv als guest/anonymous wordt gezien door je NAS, dus dan heeft die niet zomaar de juiste rechten.

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:09
Bedankt voor jullie reacties. :)
Na het activeren van DLNA op de Synology was het mogelijk om de NAS te benaderen via de TV.
Ik blijf echter twee problemen houden.

Allereerst worden er geen films getoond in de medialijst, terwijl de foto's en muziekbestanden wel te benaderen zijn. Ik heb verschillende bestandstypes neergezet (avi, mpeg, mkv), die normaal gesproken ook via USB zijn af te spelen op de TV. Aangezien HD-films niet op een USB passen die de TV kan lezen (FAT16 formatering helaas verplicht), hoopte ik deze juist via een NAS makkelijk te kunnen streamen.

Het andere punt is dat de foto's verkleind worden weergegeven. De resolutie van de geplaatste JPS's is ruim boven de resolutie van de TV (>1080), maar toch wordt maar ongeveer een derde van het beeldscherm gevuld.

Iemand suggesties hiervoor?

Groet, Bart