Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357581

Topicstarter
Hallo,

Mijn vader wil graag een nieuwe pc die zo stil mogelijk is, ik ben nu dus bezig dat voor hem samen te stellen. zijn grootste wens is dat er Ik heb hier op tweakers.net veel geleerd over stille componenten zoals Vapor-X en TOXIC versies van videokaarten. Het liefst heb ik de computer zo rond de 1000 euro. Ik zal nu eerst even een lijstje maken van wat ik nu heb:

CPUs Koelers Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 1 x à € 34,99*
Grafische kaarten ATI Radeon HD5000 Sapphire HD5750 Vapor-X 1 x à € 139,90*
CPUs Socket 1156 Intel® Core™ i7-860 1 x à € 269,-*
Behuizingen Midi Tower Antec Performance One P-183 1 x à € 119,90*
DVD-reWriters Serial-ATA LG H22LS30 1 x à € 22,99*
Moederborden Socket 1156 Asus P7P55D 1 x à € 119,90*
Harddisks 3,5 inch SATA Samsung HD502HJ 1 x à € 46,99*
Geheugen DDR3-1600 Kingston HyperX 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit 1 x à € 239,90*

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
€993,57

Zoals je misschien is opgevallen zit er nog geen voeding bij. Het probleem is dat ik niet weet hoe groot de voeding moet zijn. Alleen bij de videokaart, processor en harde schrijf staat aangegeven hoeveel watt ze gebruiken. Als ik dat optel kom ik nog niet eens tot de 250 watt. Dit lijkt me een beetje weinig vandaar dit probleem. Ook als ik weet hoe groot de voeding moet zijn zou ik nog niet weten welke ik zou moeten nemen.

De tweede vraag, waarschijnlijke een domme, maar ik wil het even zeker weten: De optische drive die ik heb kan toch lezen en branden? Want vroeger hadden we ze nog wel is apart in de computer zitten en aangezien bij alternate staat aangegeven dat het een brander is wil ik dit toch nog even zeker weten.

De Antec Performance One P-183 heeft van zichzelf case fans. Ik heb niet duidelijk kunnen vinden of die ook stil zijn, ik heb alleen gelezen dat die kast zeer goed is. Moet ik die case fans nog aanpassen? Zo ja, welke?

Mijn vader heeft in principe geen hele zware videokaart nodig omdat hij niet zoals ik en waarschijnlijk de meeste mensen van tweakers.net gamed. Ik heb toch nog een ATI Radeon Sapphire HD5750 Vapor-X in de setup zitten, maar dat is omdat die stil is.

Met de koeling en eventueel andere case fans wordt de totale computer denk ik toch snel 1100 euro. Eigenlijk wil ik de prijs zo rond de 1000 euro houden. Heeft iemand nog een idee op welke componenten ik nog zal kunnen bezuinigen zonder dat die meer lawaai gaat produceren? Ik dacht zelf aan het ram geheugen. Maakt het heel veel uit of je er 4gb of 6gb in stopt?

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met deze vragen ;)

Groetjes,
Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Goed nieuws voor jou: kijk morgen halverwege de dag eens op de frontpage. Daar vind je mogelijk een aantal antwoorden in je zoektocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 13:23

Quindor

Switching the universe....

Euhm, ik weet niet of dit soort topics helemaal de bedoeling zijn. Maar goed, toch wat advies.

Ik kan je aanraden enkele forum topics hier eens van het begin tot het eind door te spitten. Daarin word denk ik op al je vragen wel antwoord gegeven. Ook is bijvoorbeeld http://www.silentpcreview.com een goede website om eens een kijkje te nemen.

De fans van een P183 kun je op 3 verschillende standen instellen. Zogenaamde TriCool fans van Antec. Daarover kun je meer vinden op de website. Naar gelang er airflow nodig is, kun je deze dus regelen en zullen ze voor een bepaalde airflow dus ook wat meer geluid produceren. Wederom goed zoeken op de forums.

Vapor-X kaarten en dat soort varianten zijn niet altijd beter dan andere kaarten. Zelf ben ik niet voor het her-circuleren van lucht in de kast maar juist voor het afvoeren van warme lucht. Veel aftermarket koelers kiezen ervoor om juist de lucht te her-circuleren aangezien dit wat makkelijker is. Hierdoor moet je weer zorgen voor meer airflow in je kast, etc. Verder is anders een passief gekoelde videokaart een goede keuze. ATI heeft mooie kaarten in de laagste range welke wel beschikken over DX11 en directcompute zodat flash geaccelereerd kan worden of bijvoorbeeld bepaalde video bewerkings zaken. Passief = geen herrie. Scheelt ook wat geld. Wel wederom wat airflow nodig. Keuzes, keuzes.

Voeding gebruik ik persoonlijk 2 merken voor. Corsair of Enermax. Niet de budget modellen nemen, ook niet de duurste. Setup zoals die jij schetst moet het makkelijker met een 450 Watt variant kunnen doen, zo lang de videokaart niet spannend blijft als nu en je niet gaat overclocken.

Scythe Mugen 2 is een "aardige" koeler. Niet zozeer iets mis mee, maar het kan wel veel beter. Zelf vind ik het spul van Noctua erg mooi, als het echt stil moet zijn en goed moet koelen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Hoewel de NH-U12P een heel erg goede value heeft, aangezien er meteen 2 fans bij zitten welke los makkelijk 20 euro kosten!

Ga ook bedenken hoe je je fans wilt regelen. Het moederbord dat je geselecteerd hebt kan dit alleen op de CPU fan header en dan ook alleen nog maar met PWM fans (Noctua fans zijn NIET pwm maar komen wel speciale adapters bij om dit te regelen). De case fans van de antec kast zijn ook weer niet bedoelt om automatisch geregeld te worden, etc. etc. etc. :P

Een brander kan lezen en schrijven. Goed kijken naar wat je uiteindelijk selecteert, dan komt het goed.

Verder heb je een Triple-Channel geheugen kit gekozen, welke bij jou socket en cpu niet gaat "werken". Hiervoor is dual-channel genoeg.

Om geld te kunnen sparen zou je wellicht ook de i5 860 kunnen vervangen voor de i5 570. Hiermee verlies je alleen maar hyperthreading eigenlijk en het is bepalend aan de workload of dat gemerkt gaat worden of niet..

Als je naar een dual core terug zou kunnen, eventueel een snellere in de hoeveelheid GHZ kun je naar de nieuwe Arrandale cores kijken, deze hebben een Intel videochip erin zitten, waardoor de hele videokaart overbodig word! Scheelt weer geld, etc. Maar dat ligt wederom aan het gebruik van de PC.

Goed, hier heb je iig wat input om op te gaan. Veel veel veel lezen en onderzoeken. Dan kom je er altijd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 01-05-2010 00:48 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de reactie. Dit is mijn setup nu:

CPUs Koelers Noctua NH-U 12P 1 x à € 59,-*
Grafische kaarten ATI Radeon HD4000 Sapphire HD4670 Ultimate 1 x à € 72,90*
Geheugen DDR3-1333 Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit 2 x à € 119,90*
Voedingen tot 600 watt Corsair CMPSU-450VX 1 x à € 64,90*

Ik heb de videokaart vervangen. Beschikt deze wel over directx11 en directcompute? Heb dat niet exact kunnen vinden op tweakers.net en het staat ook niet bij de specificaties.

Als ik het goed begrijp is een ander moederbord niet perse nodig omdat er adapters bij de noctua koelers zitten?

Ik heb gelezen hier op het forum dat de standaard case fans van antec redelijk stil zijn bij weinig toeren, maar luidruchtig worden als ze wat meer toeren moeten draaien. Nu zat ik te denken aan case fans van noctua aangezien ik overal lees dat die het beste zijn. Ik heb sowieso al een CPU koeler van noctua en je zei dat daar 2 fans bij zitten. Je bedoelt dus dat er bij die CPU koeler al 2 case fans zitten? In ieder geval zie ik dat niet terug bij alternate aangezien dit de toebehoren zijn: Ultra-Low-Noise-Adaptor (U.L.N.A.), clips voor 120x120x25mm en 35mm fan's, NT-H1 thermal compound, mounting-kits voor ondersteunde sockets.

Je zei dat ik de i5 860 zou kunnen vervangen voor een i5 570, maar ik had een i7 860 ingesteld. Ik heb nu de i7 860 vergeleken met de i5 750. Er zit volgens mij niet veel verschil tussen die 2 behalve het geld:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/deuxdj.jpg

Maakt dat kleine beetje snelheid veel uit?

Groet,
Teun

edit: ik heb trouwens niet op die silentpcreviews site gekeken omdat die niet online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 15:16
Anoniem: 357581 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:27:
Ten eerste bedankt voor de reactie. Dit is mijn setup nu:

Grafische kaarten ATI Radeon HD4000 Sapphire HD4670 Ultimate 1 x à € 72,90*

Ik heb de videokaart vervangen. Beschikt deze wel over directx11 en directcompute? Heb dat niet exact kunnen vinden op tweakers.net en het staat ook niet bij de specificaties.

Als ik het goed begrijp is een ander moederbord niet perse nodig omdat er adapters bij de noctua koelers zitten?

Ik heb gelezen hier op het forum dat de standaard case fans van antec redelijk stil zijn bij weinig toeren, maar luidruchtig worden als ze wat meer toeren moeten draaien. Nu zat ik te denken aan case fans van noctua aangezien ik overal lees dat die het beste zijn. Ik heb sowieso al een CPU koeler van noctua en je zei dat daar 2 fans bij zitten. Je bedoelt dus dat er bij die CPU koeler al 2 case fans zitten? In ieder geval zie ik dat niet terug bij alternate aangezien dit de toebehoren zijn: Ultra-Low-Noise-Adaptor (U.L.N.A.), clips voor 120x120x25mm en 35mm fan's, NT-H1 thermal compound, mounting-kits voor ondersteunde sockets.

Je zei dat ik de i5 860 zou kunnen vervangen voor een i5 570, maar ik had een i7 860 ingesteld. Ik heb nu de i7 860 vergeleken met de i5 750. Er zit volgens mij niet veel verschil tussen die 2 behalve het geld:

[afbeelding]

Maakt dat kleine beetje snelheid veel uit?

Groet,
Teun

edit: ik heb trouwens niet op die silentpcreviews site gekeken omdat die niet online is.
ondersteund geen DX11 je moet of de 480 serie hebben van nvidea maar deze is pleuris deur of 1 in de 5xxx reeks van ATI en daar zitten van low tot high in 100 euro tot de echte 600 gaming card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Nou, dat is ook toeval dat net nu die website plat moet liggen van silentpcreview. Nog nooit mee gemaakt, maar inderdaad, hier werkt die ook niet.

Eens eventjes zien. We moeten je toch verder zien te helpen :)

De Noctua koeler is een speciale nieuwe set waarbij 2 fans tegenwoordig bij zitten. Dit is niet persee noodzakelijk en je zou het met 1 van die fans ook prima af kunnen. Dan zou je er 1tje als case fan kunnen gebruiken. Hoeveel fans je nodig hebt moet je zelf eventjes bekijken in je kast. In principe worden alle noctua 120mm fans geleverd met de LNA en ULNA adapters volgens mij, maar dat kun je bij noctua vinden. Heel erg mooie fans, maar, niet goedkoop. Ik gebruik ze zelf ook. Ook in builds die ik voor anderen doe.

Voor de videokaart. Nee, dat is niet welke ik bedoelde. Dat is een 4000 series en dus DX10.1. Als je dan een nieuwe koopt, koop dan iets met DX11 als ATI mogelijk is. Zoals je zegt is de performance niet heel belangrijk maar wel de herrie. Dan kom ik uit op zoiets : http://tweakers.net/pricewatch/252966/sapphire-hd-5450-1gb-ddr3-pcie-hdmi.html#tab:info . Is beter en nog wat goedkoper ook! Deze kaart is verder geen snelheid monster maar weer vele malen sneller dan het gemiddelde onboard geval.

Ah, dan zijn er 2 verschillen tussen de CPU's. Enkele Mhz verschil (niet iets wat je echt gaat merken verwacht ik) en dat de i5 570 niet over hyperthreading beschikt. Dat kan in sommige situaties ongeveer 10% performance winst op leveren. Maar zoals gezegd, dat ligt er puur aan wat hij er mee gaat doen. Die i5 570 is al een aardige CPU waar je een hoop mee kunt doen, de 860 is niet al te veel sneller, maar wel een stuk duurder. Zeker als je zou gaan overclocken is de 570 ook een goede kandidaat. Maar nogmaals, ligt puur aan wat je er mee wilt doen. Voor 'algemene' toepassing, zul je geen verschil tussen deze twee merken en zou ik voor de goedkopere gaan.

Over de fans van de antec te vervangen. Dure zaak, en, kan altijd achteraf nog naar mijn mening. 3 fans bijvoorbeeld kosten toch weer tegen de 75 euro, terwijl dat wellicht helemaal niet nodig is!

Mobo is inderdaad prima. De antec fans hebben een regelingmogelijkheid en de noctua's ook. Gewoon de CPU stressen met bijvoorbeeld linx linpack en via realtemp en hwmonitor kijken wat de temperaturen zijn. Beetje rond zoeken naar wat acceptabel is (maar het is al snel goed met de noctua koeler in vergelijking met stock) en het zo eens een paar uurtjes laten pruttelen. Beetje marge berekenen en vervolgens weet je welke adapter je op de cpu koeler moet gebruiken en waarop je case fans moeten staan om ten alle tijden goed gekoeld te worden.

Disks zijn helemaal prima. Zo te zien heeft hij niet zoveel ruimte nodig aangezien een upgrade naar een grotere variant niet zo duur is. Wellicht slimmer om iets van 1TB te kopen, aangezien de hoeveelheid Euro / GB dan het gunstigst ligt. Een SSD zou wellicht ook een optie zijn om te overwegen. Ligt wederom aan wat je er mee gaat doen, maar persoonlijk vind ik dat een SSD wonderen doet voor de algehele snelheid van de PC. Wel altijd 1xSSD + 1xHDD nemen. SSD voor opstarten en wat progs. HDD voor data. 80GB Intel G2 bijvoorbeeld. Maar goed, dat zou ik als optie meenemen.

Geheugen lijkt me prima. Kan helaas de latency niet aflezen uit je descriptie regel. Zelf ben ik bij i5/i7 systemen heel erg tevreden over Corsair modules, bijvoorbeeld deze : http://azerty.nl/0-750-253100/corsair-xms3-geheugen-4-gb.html Kan ze in de pricewatch niet vinden. Azerty is mijn favo shop van het moment (toevallig deze middag nog geweest). Kun je ook alle bovenstaande onderdelen wel vinden, zodat je alles bij 1 shop kan bestellen.

Voeding. Kan, is een prima versie. Eventueel is deze ook nog te overwegen. Ben fan van beide. Wat ik raar vind ik dat de HX450 niet meer te koop is, deze heb ik zelf wel 1tje? :S Die zou perfect zijn naar mijn mening. Maar goed, meerdere fatsoenlijke opties dus. :)

Goed, hiermee moet je weer een heel eind moeten komen. Ik houd het topic de komende dagen nog wel in de gaten, dus als je vragen hebt, dan zie ik (en de rest hier) die wel verschijnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 17:03
Je zegt dat je vader niet gamed, maar het zou handig wezen als je zou vertellen wat hij er wel mee zou willen doen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt quintor voor je uitgebreide reacties telkens.

SPCR doet het weer. Heb even wat verschillende kasten bekeken. Ik heb vooral de nine hundred II vergeleken met de performance one p-183. Weet niet precies wat ik eruit moet concluderen want bij sommige metingen is de ene stiller en bij andere de ander.Hier een screenshot van de resultaten die ik even naast elkaar heb gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/33a5o95.jpg

Voor grote versie: http://i43.tinypic.com/2qbrxc8.jpg

Over de harde schijven: Ik heb gelezen dat de Samsung HD502HJ van 500gb erg stil is. De harde schijven van 1tb zijn toch wat luidruchtiger heb ik gelezen. Ook als ik een harde schijf van 1tb zou nemen zou ik niet weten of ik de f1 of f3 serie zou moeten nemen. Over die ssd harde schijf, ik heb even rondgesnuffelt, de goedkoopste die ik kan vinden is de Kingston SNV125-S2BD/30GB. Die is al €86,90 en dat voor alleen 30 gb.

Over die corsair ram geheugen: Op alternate heb je die niet, althans niet met timing CL-7. Ook weet ik niet of corsair geheugen wel compatibel is met het moederbord. Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld GEIL en een paar andere merken moeilijk deden. Ik kan in principe dit onderdeel altijd nog bij azerty bestellen.

Ik zat inderdaad te twijfelen tussen een aantal voedingen, namelijk deze:

Corsair CMPSU-450VX
Enermax PRO82+ II 425W
Enermax MODU82+ 425W

Toch maar uiteindelijk voor de corsair gekozen, maar als jij zegt dat een van die twee enermax voedingen beter is dan de corsair neem ik de enermax wel.

Ik weet nog steeds niet echt wat ik met de case fans aan moet. Overal op elk forum en elke site dat gaat over de case fans van de antec performance one p-183 staat dat de fans zeer stil zijn als ze op low staan, maar heel luidruchtig worden als ze wat zwaarder worden belast. Het probleem is dat ik simpelweg niet weet of die in principe altijd op low kan of dat die altijd wat intensiever moet draaien.

@rob: mijn vader wil gewoon een wat snellere computer weer. De zware dingen die hij ermee zal gaan doen zijn schaakzetten analyseren, wat op een bepaalde stelling de beste zet was geweest e.d. De computer die we nu hebben doet er een paar minuten over. Ook zal hij waarschijnlijk wat videobewerkingsprogramma's gebruiken.

groetjes,
Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Waarom kies je dan niet bijvoorbeeld voor een Cooler Master CM60 Advanced II behuizing en dan vervang je de casefans voor de Scythe Slip Stream 140mm 800rpm 2x (front en top) en de Scythe S-Flex SSF21D 120mm (rear).

Tevens kun je qua CPU-koeler ook voor een Scythe Ninja Mini rev. B kiezen en dan een Scythe Kama-Flex 80mm fan ervoor.

Qua voeding zou je ook kunnen kijken naar de be quiet! L7 430 Watt.

Tevens kun je ook 30 euro besparen op het geheugen om voor de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G te kiezen.

Zoals Quindor al aangaf is de 5450 goed genoeg, alleen zou ik wel voor de 512 MB versie kiezen.

Voor de rest is een Core i5 750 genoeg voor wat je vader wilt doen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 357581 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:29:
Corsair CMPSU-450VX
Enermax PRO82+ II 425W
Enermax MODU82+ 425W
pricewatch: Corsair HX450W heeft de beste prijs/prestatie, maar is helaas al EOL, dus als je er nog één wil hebben moet je er snel bij zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rob , ja zou kunnen, maar ik heb dit op een gegeven moment samengesteld omdat hierover de reacties het beste waren. Als ik quindor en de meeste mensen op tweakers.net moet geloven zijn noctua koelers het beste opgevolgd door nexus. Ik denk niet dat het nu dan slim is om in een keer over te stappen.

Het geheugen die jij aanwees rob is inderdaad goedkoper, maar ook slechter omdat de timing ervan minder is. Het geheugen die jij aanwees is: CL9 9-9-24 en die van mij: CL7 7-7-20

Waarom zou ik bij de videokaart een 512mb versie kiezen?

@ -The_Mask- , ik koop de hele computer bij alternate en ik laat hem daar ook in elkaar zetten. Ik moet nog even zien of ik dan de voeding ergens anders koop, want volgens mij is dat best lastig om te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Als je een stille voeding zoekt, kijk dan naar de SeaSonic X serie. Deze voedingen zijn een soort hybride. Ze hebben een grote fan, maar de draait alleen als de voeding te warm wordt. Dus niet bij een bepaalde load, maar de interne temp. Ik heb zelf de X-650 in een P182 met de fan naar boven die ik nooit hoor. Waarschijnlijk omdat 'ie nooit aangaat. Helaas heb ik stille HDD's...Hoezo helaas? Nou, die maken het meeste herrie in m'n systeem :+

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Anoniem: 357581 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:00:
@rob , ja zou kunnen, maar ik heb dit op een gegeven moment samengesteld omdat hierover de reacties het beste waren. Als ik quindor en de meeste mensen op tweakers.net moet geloven zijn noctua koelers het beste opgevolgd door nexus. Ik denk niet dat het nu dan slim is om in een keer over te stappen.

Het geheugen die jij aanwees rob is inderdaad goedkoper, maar ook slechter omdat de timing ervan minder is. Het geheugen die jij aanwees is: CL9 9-9-24 en die van mij: CL7 7-7-20

Waarom zou ik bij de videokaart een 512mb versie kiezen?

@ -The_Mask- , ik koop de hele computer bij alternate en ik laat hem daar ook in elkaar zetten. Ik moet nog even zien of ik dan de voeding ergens anders koop, want volgens mij is dat best lastig om te monteren.
Die latency maakt niet zoveel uit, en tevens is 1 GB voor die videokaart gewoon overkill. Tevens word de Noctua CPU-koeler meer gebruikt om mee te overclocken i.p.v. een vervanger voor de Intel boxed koeler die stiller moet zijn en niet perse veel werk moet verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Goed, eens eventjes zien weer.

De sheet welke jij linked gaat over een crossfire opstelling van 2 AMD videokaarten en welke kast dan de meeste herrie produceert/doorlaat. Niet helemaal vergelijkbaar met wat je gaat maken, maar uiteindelijk toch waardevolle informatie.

Het grootste voordeel wat jij gaat hebben van de Antec P series kasten is dat deze een 3 wandige buitekant hebben om zo herrie welke binnen in de kast word geproduceerd te dempen. Wil je kasten vergelijken, zoals de NineHunderd dan moet je die eigenschap meenemen. De NineHunderd is juist een compleet open kast, dus praktisch alles zul je buiten de kast ook horen.

Innovative three-layer, sound-deadening side panels and front door (aluminum, plastic, aluminum) dampen noise and ensure Quiet Computing™

Verder helpt de 200mm fan in de bovenkant voor een zeer efficiente koeling.

Voor een stil systeem zou ik dus nog steeds de P series kasten aan willen wijzen. Niet de goedkoopste maar wel naar wat je wilt bouwen.

@robvanderaart
De Cooler Master CM60 kast geld eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven. Niet specifiek tegen geluid geïsoleerd. Dat wil niet zeggen dat je geen stil systeem zonder kunt bouwen, maar alle beetjes helpen!

Scythe fans zijn inderdaad goede concurrenten voor de Noctua's. Maar, niet alle modellen. Diegene welke jij aanwijst hebben naar mijn weten niet de speciale bearings en zijn ook 80mm.

Kleinere fan = minder airflow of meer herrie met dezelfde airflow.

De Ninja mini is een opzichzelf een redelijke heatsink. Ik heb er zelf eentje in mijn HTPC zitten, maar puur omdat daar niet meer in kan. Hoe efficiënter de heatsink en hoe groter de fan, des te minder airflow is nodig en dus ook minder herrie. Voor het geen wat je krijgt bied de noctua kit heel erg veel voor zijn geld en koelt het geweldig op stock snelheden. Wil je wat overclocken dan kan dat inderdaad ook. Overkill betekend in dit geval, meer stilte en koelere cpu.

De andere fans zijn dan weer zo traag dat ze inderdaad heel stil zijn, maar ook praktisch geen lucht verplaatsen. Er moet uiteindelijk wel gekoeld worden! :P

Be quiet! heb ik zelf geen ervaring mee. Lees er wel veel over. Dan zou ik afgaan wat silentpcreview er van zegt. Veel stiller en beter dan de Enermax of Corsair voedingen gaat het niet snel worden. ;)

Hey, ja. 512MB voor de videokaart is meer dan genoeg, ook als je VDXA wilt gebruiken, etc. Didn't see that.

Voor het geheugen zou ik juist dat extra geld wel uitgegeven om de lagere timings te kunnen krijgen. Ook laat het nog enige ruimte voor overclocken (1333 vs 1600), en heeft het een heatsink erop zitten wat er voor zorgt dat je geheugen wat beter gekoeld word (ook bij wat minder airflow met een stil systeem). Hierop zou ik het geld dus niet besparen.

@ TheMask
Ah, EOL. Figures, wel jammer, geweldige voeding naar mijn mening. Nou ja, zo gaat dat. Hopelijk komt er een nieuw model met fatsoenlijke wattage en efficiëntie!

@ Crahsystor
Dude... De Seasonic X series begint bij 650 watt en 110 euro! :S Hoe is dat geschikt voor dit systeem? Ik ben het helemaal met je eens dat het mooie voedingen zijn (praktisch alle Corsair modellen zijn OEM seasonic's), maar totaal niet geschikt voor dit systeem.....

Allemaal my opinion, uiteraard. Ik bedoel niemand voor zijn kop te stoten... Open discussie zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

-The_Mask- schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:12:
[...]

De helft ongeveer, andere helft is CWT.
Ah, ok. Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar de HX modellen. Deze zijn volgens mij allemaal Seasonic. :) Maar goed, weer wat geleerd. Nog nooit van een slechte Corsair voeding gehoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quindor schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:55:
[...]

Ah, ok. Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar de HX modellen. Deze zijn volgens mij allemaal Seasonic. :)
Nee, de HX750W en HX850W zijn bijvoorbeeld gemaakt door CWT.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

-The_Mask- schreef op maandag 03 mei 2010 @ 01:21:
[...]

Nee, de HX750W en HX850W zijn bijvoorbeeld gemaakt door CWT.
Ah, ok! Nou, weet wat geleerd. :)

Wel balen aangezien ik 3x corsair voedingen heb welke allemaal uit de seasonic stal komen. Ik heb dus ook heel veel extra kabels welke nog wel eens van pas komen over en weer tussen de systemen. Nou ja, goed opletten in de toekomst. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Quindor op 03-05-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quindor schreef op maandag 03 mei 2010 @ 08:53:
Nou ja, goed opletten in de toekomst. :)
De HX750W en HX850W zijn wel met afstand Corsairs beste voedingen, dus waar wil je opletten? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, hardstikke bedankt dat jullie zo met me meedenken ! :)

Deze setup heb ik nu:

Grafische kaarten ATI Radeon HD5000 Sapphire HD5450 1 x à € 41,99*
CPUs Socket 1156 Intel® Core™ i5-750 1 x à € 189,90*

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
€905,28

Quindor, het geheugen dat ik heb uitgekozen bij alternate hebben toch ook heatsinks erop zitten?

Ik denk dat alles nu vaststaat behalve de voeding en harde schijf. Als iemand nog denkt van die kan die beter nemen hoor ik dat graag. Wel moet die bij alternate te verkrijgen zijn want ik ga er niet aan beginnen om zelf een voeding of harde schijf in te pluggen.

De laatste vraag: Ik heb zelf een paar jaar terug ook een hele computer bij alternate bestelt. Zowel de case fans (die ik aangepast had) en de CPU fan loeien nu nog steeds op het hardst. Ik heb dus geen flauw benul hoe ik ze op auto kan zetten waardoor die altijd een bepaalde temperatuur houdt. Moet dat in bios ofzo? Nouja, mijn computer maakt veel lawaai, maar dat maakt me niet veel uit omdat ik toch altijd een headset op heb. Nu is de vraag hoe dat bij die nieuwe computer zal gaan, want die wil ik wel stil hebben.

Ik ga over 50 min op vakantie, dus ik kan dit topic niet bekijken tot en met zondag, tenzij ik wat internet kan aftappen met de laptop van mijn ma op de vakantiebestemming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Quindor schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:27:
@robvanderaart
De Cooler Master CM60 kast geld eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven. Niet specifiek tegen geluid geïsoleerd. Dat wil niet zeggen dat je geen stil systeem zonder kunt bouwen, maar alle beetjes helpen!

Scythe fans zijn inderdaad goede concurrenten voor de Noctua's. Maar, niet alle modellen. Diegene welke jij aanwijst hebben naar mijn weten niet de speciale bearings en zijn ook 80mm.

Kleinere fan = minder airflow of meer herrie met dezelfde airflow.

De Ninja mini is een opzichzelf een redelijke heatsink. Ik heb er zelf eentje in mijn HTPC zitten, maar puur omdat daar niet meer in kan. Hoe efficiënter de heatsink en hoe groter de fan, des te minder airflow is nodig en dus ook minder herrie. Voor het geen wat je krijgt bied de noctua kit heel erg veel voor zijn geld en koelt het geweldig op stock snelheden. Wil je wat overclocken dan kan dat inderdaad ook. Overkill betekend in dit geval, meer stilte en koelere cpu.

De andere fans zijn dan weer zo traag dat ze inderdaad heel stil zijn, maar ook praktisch geen lucht verplaatsen. Er moet uiteindelijk wel gekoeld worden! :P

Be quiet! heb ik zelf geen ervaring mee. Lees er wel veel over. Dan zou ik afgaan wat silentpcreview er van zegt. Veel stiller en beter dan de Enermax of Corsair voedingen gaat het niet snel worden. ;)

Hey, ja. 512MB voor de videokaart is meer dan genoeg, ook als je VDXA wilt gebruiken, etc. Didn't see that.

Voor het geheugen zou ik juist dat extra geld wel uitgegeven om de lagere timings te kunnen krijgen. Ook laat het nog enige ruimte voor overclocken (1333 vs 1600), en heeft het een heatsink erop zitten wat er voor zorgt dat je geheugen wat beter gekoeld word (ook bij wat minder airflow met een stil systeem). Hierop zou ik het geld dus niet besparen.
De Scythe fans die ik gepost had die hebben wel de speciale bearings.

De be-quiet! is anders wel stil en goed genoeg Hardware.info test (niet zo goed als Corsair maar wel meer dan voldoende), tevens is Enermax zwaar overpriced.

Hij heeft trouwens al de DDR3-1333 versie gekozen van Kingston.

En in mijn ogen lijkt de Scythe Ninja Mini gewoon goed genoeg te zijn omdat hij er toch niet mee gaat overclocken.

@ hierboven

Je zou anders ook kunnen kijken bij Salland Automatisering.

[ Voor 92% gewijzigd door robvanderaart op 03-05-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robvanderaart schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:57:
De be-quiet! is anders wel stil en goed genoeg Hardware.info test (niet zo goed als Corsair maar wel meer dan voldoende), tevens is Enermax zwaar overpriced.
Hardware.info kan PSU's niet goed testen, de reviews van hun kun je dus beter ook niet lezen, nog beter eigenlijk zouden ze ze niet eens mogen maken.
Zie ook: http://www.hardwaresecrets.com/article/410

Neem bijvoorbeeld de Coolermaster GX 750 W, bij HWI krijgt deze slechte voeding zelf een award, bij Hardwaresecrets doen ze een wat betere conclusie:
Cooler Master GX 750 W looks like a good option for users looking for a mainstream 750 W power supply, however it has a major flaw that prevents us from recommending it: noise level at +3.3 V and +5VSB outputs were above the maximum allowed when we pulled 600 W and above from this unit. High noise levels overload and can even damage components on your computer.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1