Schijf wil niet op primary master.

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik wilde mijn IBM 30GB van mijn promisecontroller op de gewone ATA/100 controller zetten. Krijg ik het volgende, bij het booten staat dat het geen systeem disk is. In de bios wordt de schijf wel gewoon goed herkend? Ra Ra hoe kan dit?

Verwijderd

Heb je de IDE controller wel enabled staan?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De goeie bootsequence aangeven in de bios?
Bij sommige mobo's is er verschil in booten vanaf een controller of vanaf standaard IDE kanaal (bijv: A,Ext,C; hierin is Ext bijv. je promise controller, en C het gewone IDE kanaal, zorg er dus voor dat C naar voren komt).
Heb je trouwens je boot-partitie geactiveerd staan?

Je zou misschien ook wat meer info kunnen geven omtrent mobo en OS

Verwijderd

Heb je wel een format c: /s gedaan ?

• paragon
Info over het moederbord en dergelijke vindt je hieronder. En de boot partitie is ingeschakkeld anders kaan ik dezelfde schijf toch niet van af die promise controller booten!!!

Verwijderd

Ik heb wel het precies tegenovergestelde gedaan een tijd terug. Van de IDE 1 naar de HighPoint ATA-100/RAID. En dat ging goed nadat ik de BIOS FF had bijgesteld.

• paragon
Of je stopt de stekker 'r in. Bijna net zon groot probleem. Stond dus niet aan in het bios.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 22:52 schreef paragon het volgende:
Of je stopt de stekker 'r in. Bijna net zon groot probleem. Stond dus niet aan in het bios.
Ok .. komt ie : DOOS! |:(|:(

ROTLF :D:D

Dat moest ik FF kwijt :)

Verwijderd

probeer eens de jumper(s) uit je hd te trekken...deze detecteerd hij toch zlef....misschien dat het gewoon daar aan lag.!?? :)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zaterdag 10 maart 2001 15:59 schreef alan het volgende:
probeer eens de jumper(s) uit je hd te trekken...deze detecteerd hij toch zlef....misschien dat het gewoon daar aan lag.!?? :)
Ook een goedemiddag. :)

Alleen eerste post gelezen zeker en daarop gereageerd :?

* PokkeNoise doet ff met HlpDsk mee. :D :D

? weet jij wat.

Pagina: 1