SPDIF passthrough krijg ik niet werkend met Realtek HD

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 08:51

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik krijg m'n SPDIF passthrough niet werkend. In ffdshow (laatste ffdshow-tryouts geinstalleerd, evenals drivers voor de Realtek HD chip) DTS en AC3 passthrough aan staan bij Outputs, 16, 24 en 32 bits aan staan. Bij de geluidskaart SPDIF passthrough op 48khz aan staan. Bron is een HD film in MKV container. Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Reboot
- Laatste audio drivers van Realtek zelf
- Laatste FFDshow try-outs
- Zowel coaxiaal als optisch geprobeerd
- AC3Filter geinstalleerd.
- GraphEdit: volgens Graphedit gaat het signaal via ffdshow naar de geluidskaart. Na de installatie van AC3Filter via AC3Filter. Mag ik hier ondubbelzinnig uit afleiden dat het probleem bij de geluidskaart ligt of kan het nog wat anders zijn?

Analoog werkt het geluid wel voor mp3 maar niet voor films. Digitaal krijg ik helemaal 0,0 door. Op Google heb ik al het een en ander gezocht (GraphEdit is dus een veel gebruikt programma'tje om te zien wat er gebeurd) maar qua settings wijk ik niet af van wat je op Google kan vinden. Zie ik iets over het hoofd ofzo? Mobo is een Gigabyte P35-DS3R met dus onboard Realtek HD.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verder wezen klooien. Het volgende eraf geknikkerd:

- ffdshow
- AC3Filter
- Geluidskaart gedeinstalleerd

Daarna heb ik het volgende erop gezet:
- Nieuwste ffdshow-tryouts
- AC3Filter
- Nieuwste geluidskaart drivers
- Nieuwste Mediaplayer Classic Home Cinema

Resultaat: niks. drivers zijn nu zelfs niet meer goed te vinden want zowel Graphedit als de standaard Windows Media Player geven nu aan dat het bestand van een onbekende indeling is. Zodra ik AC3Filter installeer speelt Media Player Classic helemaal niet meer af. Zucht...Iemand nog een idee?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijder al die bende.
Installeer CCCP. Dan kom je vanzelf de settings tegen voor AC3 en DTS passthrough. Dan moet het werken.

Verwijderd

Mobo is een Gigabyte P35-DS3R met dus onboard Realtek HD.
Ik heb exact dezelfde Mobo en ik heb het voor elkaar gekregen met behulp van dit artikel van de buren;

Codecs in Windows 7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 20:56 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Werkt niet. Ook CCCP met en zonder AC3Filter werkt niet. Ben er helemaal klaar mee. Hoop dat iemand anders misschien nog een suggestie heeft?

Volgens AC3 filter wordt het signaal nu wel gedecodeerd als de SPDIF passthrough niet gebruikt en ook Graphedit werkt weer. Heb steeds sterker het idee dat het gewoon bij de geluidskaart ligt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Duidelijker en overzichtelijker dan in het artikel van HW.info kan ik het hier niet beschrijven. Ik zou zeggen gooi alle codecs er af, reboot en dan stap voor stap het artikel volgen.
Zo heb ik het iig voor elkaar gekregen met hetzelfde moederbord onder W7 64 bit.
Succes!

Verwijderd

gebruik je windows 7? trek dan voor de lol eens even je jack kabel der uit... voila geluid over je SPDIF.
Is een hele nare functie in windows 7 dat je niet over 2 uitgangen tegelijk audio kan sturen :(
Pagina: 1