Toon posts:

PC start niet meer op ==> Blue Screen of Death verschijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Bij het opstarten van mijn PC krijg ik telkens de BSOD met de volgende melding:

'Er ís een probleem gevonden, windows is afgesloten om dit te voorkomen

[Een heel verhaal over wat er fout is]

*** STOP: 0X0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)'

Ik heb al opgestart met een boot-cd en de commando's 'fixmbr' en 'fixboot' geprobeerd, maar dat hielp niet. Mijn geheugen vervangen hielp ook niet. Ik kom dus niet in mijn windows. Weet iemand welke oplossingen mogelijk zijn? Alvast bedankt jullie input!

[Edit - Ik heb een nieuwe Windows XP installatie op een andere partitie geinstalleerd, die start gewoon wel op]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 23:54 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:33
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:48:
Beste allemaal,

Bij het opstarten van mijn PC krijg ik telkens de BSOD met de volgende melding:

'Er ís een probleem gevonden, windows is afgesloten om dit te voorkomen

[Een heel verhaal over wat er fout is]

*** STOP: 0X0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)'

Ik heb al opgestart met een boot-cd en de commando's 'fixmbr' en 'fixboot' geprobeerd, maar dat hielp niet. Mijn geheugen vervangen hielp ook niet. Ik kom dus niet in mijn windows. Weet iemand welke oplossingen mogelijk zijn? Alvast bedankt jullie input!
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben:

* Op uw computer doen zich hardware- of softwareproblemen voor (een hardwarefout is de meest voorkomende oorzaak).

-of-
* U probeert de processor van de computer op een te hoge kloksnelheid in te stellen (u stelt bijvoorbeeld een processor met een snelheid van 150 MHz in op een snelheid van 187 MHz).

De hierboven vermelde STOP-fout houdt in dat er een trap in de kernelmodus is opgetreden. Het kan hierbij gaan om een trap waarover de kernel niet mag beschikken of een trap die altijd fataal is. De meest voorkomende oorzaken van een STOP 0x7F zijn:

* Hardwarebeschadiging op een laag niveau, zoals beschadigd geheugen (RAM)
* Afwijkende geheugenmodules
* Een defect moederbord

ik ben ook bang dat je je hdd op spyware moet scannen op een andere pc. als ie daarna nog niet boot... moet je toch opnieuw installen ben ik bang.

trouwens...

KLIK!

[ Voor 34% gewijzigd door CRpt3r55 op 30-04-2010 23:52 ]

Etuuuuuh!

Verwijderd

Topicstarter
Crypter schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:50:
[...]

[...]

voorkomende oorzaken van een STOP 0x7F zijn:

* Hardwarebeschadiging op een laag niveau, zoals beschadigd geheugen (RAM)
* Afwijkende geheugenmodules
* Een defect moederbord

ik ben ook bang dat je je hdd op spyware moet scannen op een andere pc. als ie daarna nog niet boot... moet je toch opnieuw installen ben ik bang.

trouwens...

KLIK!
Aan het geheugen of moederbord lijkt het niet te liggen, want een andere windows-installatie start hij wel op. En googlen had ik inderdaad geprobeerd, maar daar liep ik na een tijdje ook vast ;)