Mac Mini wil geen ad-hoc netwerk aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn Mac Mini wil geen ad-hoc netwerk aanmaken. Als ik dit doe krijg ik een melding:
"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het aanmaken van het comp..."

Iemand een idee welke instelling ik verkeerd heb staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Welke Mac Mini heb je?
Zit er wel een airport in? (die goed functioneerd)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Mac Mini 1.83Ghz Intel Core 2 duo. Heeft airport, draait op 10.6.1 (ja, moet nog updaten) en airport doet het wel. Als ik op mijn MacBook een ad hoc netwerk aanmaak ziet de mac mini deze wel.

Uitgebreide omschrijving: De Mac Mini staat op mijn boot en de airport is niet sterk genoeg om het signaal van de KPN hotspot in de haven op te vangen. Dus heb ik er een externe USB wifi aan hangen. (Rokland met Ralink usb driver) Dit werkt uitstekend. Maar nu wil ik graag op mijn iPad en iPhone internetten via de hotspot maar ook voor deze is het wifi signaal te zwak. Toen bedacht ik om via de airport van de Mac Mini het internet signaal te delen. Doe ik onderweg tijdens m'n werk ook wel vaak met een dongel op de Macbook en ee laptop van een collega en dat werkt perfect. Alleen op de Mac Mini werkt het niet. Als ik alles instel zie ik dus geen extra netwerk verschijnen. Raar. Vervolgens ontdekte ik dat via de mac mini ook geen ad-hoc netwerk aan te maken is. Dus er zit iets fout in de instellingen op de mini......

[ Voor 3% gewijzigd door maXXzz op 01-05-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Ok, opgelost. Updaten naar 10.6.3 heeft het gefixt....