Toon posts:

Meerdere GFX kaarten in vista ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ASUS V3-P5945G barebone met 4 GB geheugen en een geforce 8500GT pci-e gfx kaart waar ik 2 monitoren op heb aangesloten.
Ik heb nog een monitor over en deze zou ik graag op de vga uitgang van de op het moederbord geintregeerde gfx kaart aansluiten.

Als ik in de bios de kaart wil aanzetten is dit eigenlijk niet mogelijk om hem samen te laten werken met mijn pci-e kaart.
Ik kan hem wel selecteren maar dan schakel ik de pci-e kaart uit en kan ik slechts 8 MB aan de kaart toekennen.

Aangezien dit dus al problemen geeft in de bios ga ik ervan uit dat dit ook een bios probleem is en geen operating system probleem.
Ik gebruik overigens een legitieme vista home premium (oem), en de bios is naar de laatste firmware geflashed.

Mijn vraag is eigenlijk of ik met mijn huidige configuratie 3 monitoren kan aansturen, zo niet kan ik dit dan oplossen door er een gewone PCI kaart naast te prikken (ik heb eeb resoluitie van 1280 X 1024 nodig)

Bij voorbaat dank,

Mike

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als je de onboard aanzet en naar Windows start, krijg je dan de optie voor 3 schermen?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Heb geen idee wat voor bord het precies betreft kwa lay-out.
"makkelijkste" is een Nvidea erbij te prikken (geen ati, ivm driver issues) als je nog een PCIe slot open hebt.. PCI zal (pin me er niet op vast) mogelijk hetzelfde gaan doen als bios

W7 kan dat makkelijk, vista weet ik zo net nog niet.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

In principe zou je de onboard wel moeten kunnen combineren met een addon kaart. In het BIOS geef je slechts de boot order aan (en of de onboard enabled is).

Voor Vista heb je wel de Platform Update nodig (via Windows Update) want van oorsprong kan Vista slechts 1 video driver tegelijk laden.

Yeah well. The Dude abides.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Biff schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:21:
In principe zou je de onboard wel moeten kunnen combineren met een addon kaart. In het BIOS geef je slechts de boot order aan (en of de onboard enabled is).

Voor Vista heb je wel de Platform Update nodig (via Windows Update) want van oorsprong kan Vista slechts 1 video driver tegelijk laden.
vaak is het bij een IGP of de IGP of de kaart, dus een combinatie is niet mogelijk.

beste optie is een pci-e of pci kaart van nvidia er naast steken..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nedernakker schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:27:
vaak is het bij een IGP of de IGP of de kaart, dus een combinatie is niet mogelijk.
Dat was met AGP iig zo (gezien je maar 1 kaart aan de AGPbus kon knopen). Bij PCIe is dat niet meer zo, en ligt het vaak maar net aan de chipset en de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:17:
En als je de onboard aanzet en naar Windows start, krijg je dan de optie voor 3 schermen?
Nee als ik hem selecteer dan wordt de pci-e uitgeschakeld, ook als ik naar beeldscherm eigenschappen kijk zie ik dat alleen de pci-e kaart (gemount) is, de interne is dus niet zichtbaar hoewel de bootvolgorde in de bios op pci-e - internal staat.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

KaWaReZ schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:17:
"makkelijkste" is een Nvidea erbij te prikken (geen ati, ivm driver issues) als je nog een PCIe slot open hebt.. PCI zal (pin me er niet op vast) mogelijk hetzelfde gaan doen als bios
PCI zal ook prima gaan.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1