Handbagage vliegtuig

Pagina: 1
Acties:
  • 2.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
Ik vroeg me af wat ik allemaal mee mag nemen in mijn handbagage. De tas van mijn oma heb ik in ieder geval al geleegd(twee vlijmscherpe haarschaartjes, drie pincetten, een nagelvijl, een kam met een scherp metalen handvat,een veiligheidsspeld en een scheermesje).

Wat ik eigenlijk echt wil weten is of ik drank(0,5L Fanta met de dop nog dicht) mag meenemen in mijn handbagage. Weet iemand wat wel en niet mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nee, 100ml max.

http://www.landenportal.nl/informatie/handbagage.htm

Maar die pagina had je natuurlijk zelf ook gegoogled ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Megamind op 30-04-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:02

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Japperrrr schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:50:
Ik vroeg me af wat ik allemaal mee mag nemen in mijn handbagage. De tas van mijn oma heb ik in ieder geval al geleegd(twee vlijmscherpe haarschaartjes, drie pincetten, een nagelvijl, een kam met een scherp metalen handvat,een veiligheidsspeld en een scheermesje).

Wat ik eigenlijk echt wil weten is of ik drank(0,5L Fanta met de dop nog dicht) mag meenemen in mijn handbagage. Weet iemand wat wel en niet mag?
als ik het goed onthouden heb mag je max. 500 ml mee. of het was 50 ml (wel een verschil) zal het nog even opzoeken. met welke maatschappij vliegen jullie? ik zie nu ook: 100 ml.

offtopic:
Haha, op die site van Ryanair: LOL Het vervoeren van as, ik denk dat het verouderde informatie is die voor IJsland is verschenen ^^

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 30-04-2010 22:01 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Japperrrr schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:50:

Mag je niet bij de security in je handbagage hebben. Maximaal 100 mL per verpakking in een gesloten zakje van maximaal 1 Liter groot. Na de douane mag je in de winkels wel gewoon weer kopen waar je zin in hebt en mag je dus ook een klein flesje kopen voor in het vliegtuig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 20:54
Je mag van alles meenemen in je handbagage, allleen moet je bij de douane alles weer inleveren wat meer is dan 100ml.

Na de douane kan je je geliefde Fanta kopen, en die mag gewoon mee in het vliegtuig (in je handbagage dus)

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
treslem schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:59:
Je mag van alles meenemen in je handbagage, allleen moet je bij de douane alles weer inleveren wat meer is dan 100ml.

Na de douane kan je je geliefde Fanta kopen, en die mag gewoon mee in het vliegtuig (in je handbagage dus)
Okee, laat ik dat maar doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

treslem schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:59:

Ben benieuwd waar je dan heen ben beweest, laatste post voor het vliegtuig werd er richting tunesie ook gewoon gecontrolleerd, 100ml regel blijft van kracht en er is daarna niet meer dan wat bankjes en de slurf naar het vliegtuig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
SinergyX schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:16:
[...]

Ben benieuwd waar je dan heen ben beweest, laatste post voor het vliegtuig werd er richting tunesie ook gewoon gecontrolleerd, 100ml regel blijft van kracht en er is daarna niet meer dan wat bankjes en de slurf naar het vliegtuig.
Op schiphol is dat inderdaad, daar heb je vaak nóg een check na de security aan de gate.

Zowiezo mogen gesealde producten wel mee (gesealed door de shops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

SinergyX schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:16:
[...]

Binnen Europa in ieder geval. (Risico)-vluchten buiten Europa vanaf Schiphol kunnen inderdaad nog een extra controle hebben.
Ik meen dat het dan wel prima is als het in een afgesloten "tax free" tas + sticker zit?

edit:
^^ dat dus. Ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

F.West98 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:55:
[...]

offtopic:
Haha, op die site van Ryanair: LOL Het vervoeren van as, ik denk dat het verouderde informatie is die voor IJsland is verschenen ^^
Wel 's van crematies gehoord?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Megamind schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:19:
[...]

Op schiphol is dat inderdaad, daar heb je vaak nóg een check na de security aan de gate.

Zowiezo mogen gesealde producten wel mee (gesealed door de shops).
Ik weet dat op het vliegvelden zoals Stansted, Frankfurt, Karsruhe, Dusseldorf en Rome ik het afgelopen jaar na de duane gewoon drinken kon kopen en meenemen aan boord. Ik vraag me dan af of Schiphol strengen is of dat het komt door bepaalde risico vluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

swtimmer schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:23:
[...]

Ik weet dat op het vliegvelden zoals Stansted, Frankfurt, Karsruhe, Dusseldorf en Rome ik het afgelopen jaar na de duane gewoon drinken kon kopen en meenemen aan boord. Ik vraag me dan af of Schiphol strengen is of dat het komt door bepaalde risico vluchten?
Nee dat komt doordat voor internationale (niet-schengen) vluchten de security bij schiphol aan de gate is. En laat de security nou die controle uitvoeren.. Bij vluchten binnen het schengengebied is er een centrale security en kun je dus, daar eenmaal voorbij, een drankje kopen en 't meenemen. Niet strenger dus, maar gewoon anders opgezet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27

Fisico

by Fabian

Erg makkelijke zoekvraag en het antwoord is dan ook snel gegeven en gevonden.

Dit topic gaat dicht,

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.