• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Sinds enige tijd heeft een vriend van mij een computer overgekocht van een andere vriend. Helaas tracht hij nu steeds met problemen en valt zijn computer steeds uit op onverklaarbare reden, ook kampt hij met BSOD's. Waar ik al naar gekeken heb is het volgende:

- Moederbord vervangen door een ander wat geheel nieuw is.
- Hardeschijven, allen getest op Fouten, doormiddel op SMART.
- 1 enkele hardeschijf ingestoken en opgestart maar probleem blijft zich herhalen.
- 1 enkele geheugen reep en 1 hardeschijf tijdens het opstarten dit alles werkt niet.
- Meerdere malen Windows 7 opnieuw geinstalleerd.

Ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunne helpen!

Dit is zijn systeem:

AMD Athlon 64 x2 5600+
2x G.E.I.L. 1Gig 800Mhz
Asus M2A-MX
Club3D ATI Radeon HD2600xt

Met Vriendelijke Groeten,

Wouter

@Edit:

Ik weet toevallig dat die vriend waar hij hem van gekocht had, dat die een pinnetje van de processor had verbogen en weer terug verbogen had. Of hij vanaf toen ook problemen er mee kreeg weet ik niet dat zal ik nog even navragen! Je weet maar nooit namelijk. Persoonlijk denk ik dat t daar meer aan gaat liggen?

Graag jullie mening en advies over dit stukje!

[ Voor 18% gewijzigd door wou5er op 30-04-2010 21:28 ]

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Geheugen getest met memtest? Als je geheugen ook goed is dan zou het best wel eens aan de voeding kunnen liggen.

• wou5er
  • Niet online
xingchen schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:25:
Geheugen getest met memtest? Als je geheugen ook goed is dan zou het best wel eens aan de voeding kunnen liggen.
Voeding werkt 100% is niks mis mee geheugen werkt ook zoals het hoort!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-02 08:49
Ik durf te wedden dat dit heeft te maken met het overhitten van de spoelen links van de processor ( dus aan de kant waar de voeding erboven hangt in een default ATX / mATX opstelling. Ik heb zelf eenzelfde moederbord gehad en een simpele fan erop laten blazen is genoeg.

Gewoon even proberen en de resultaten hier posten ;)

EDIT: Ik zie dat je wat hebt aangepast,
Het zou kunnen dat het pinnetje los zit en soms contact verliest met het moederbord en of processor, zou goed kunnen, even de cpu eruit halen en kijken of hij een pinnetje mist / beschadigde plek heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Tijmen007 op 30-04-2010 21:31 . Reden: verandering OP ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wou5er schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:26:
Voeding werkt 100% is niks mis mee geheugen werkt ook zoals het hoort!
Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Hoe weet je dat het geheugen en voeding OK zijn? Denk je dat, of heb je het getest, en indien het laatste, hoe getest? Wees informatief.

Geef ook merk en type voeding, etc. Hoe meer specifieke informatie je geeft, des te beter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wou5er
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:31:
[...]

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Hoe weet je dat het geheugen en voeding OK zijn? Denk je dat, of heb je het getest, en indien het laatste, hoe getest? Wees informatief.

Geef ook merk en type voeding, etc. Hoe meer specifieke informatie je geeft, des te beter.
Voeding heb ik in een andere computer getest en gewoon stabiel draaien. Hier heeft het niet mee te maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wou5er schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:33:
Voeding heb ik in een andere computer getest en gewoon stabiel draaien. Hier heeft het niet mee te maken.
Dat zegt niet zoveel, omdat daar andere hardware in zit. Meten is weten, dus echt testen en niet aannames doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wou5er
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:35:
[...]

Dat zegt niet zoveel, omdat daar andere hardware in zit. Meten is weten, dus echt testen en niet aannames doen.
Hoe kan ik testen of de Voeding het niet is? Ik heb namelijk niet veel ervaring met het testen van voedingen :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wou5er schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:35:
Hoe kan ik testen of de Voeding het niet is? Ik heb namelijk niet veel ervaring met het testen van voedingen :+
Andere voeding met jouw hardware testen. Verder merk en type noemen.

• wou5er
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:42:
[...]

Andere voeding met jouw hardware testen. Verder merk en type noemen.
Dit is de Voeding

Helaas heb is mijn eigen pc te zwaar om het te testen, pakt teveel wattage voor die voeding van hem! Dus dit gaat niet werken

[ Voor 15% gewijzigd door wou5er op 30-04-2010 21:46 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Test nou gewoon even je geheugen goed, met memtest86+.
Die brand je op een CD, en daar start je van op. Minimaal 8 uur laten draaien voordat je conclusies gaat trekken.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ghost Dog schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:50:
Die brand je op een CD, en daar start je van op. Minimaal 8 uur laten draaien voordat je conclusies gaat trekken.
Maar goed, dat staat ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die de TS gewoon moet gaan lezen en gaan gebruiken :) .

• wou5er
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:51:
[...]

Maar goed, dat staat ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die de TS gewoon moet gaan lezen en gaan gebruiken :) .
Ghost Dog schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:50:

Het probleem is niet meer tijdens het opstarten. Het is nu tijdens de windows omgeving. Ik heb vanavond jullie adviesen gevolgt en geen van allen werken. :( Wat ik deze keer voor me neus kreeg was dat het beeld allemaal blokje liet zien met de kleuren van de desktop. Mijn vermoeden is hier weer richting de videokaart.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem , maar mijn computer is nog maar 2 maanden oud.
Valt uit als je niets aan het doen bent, of als je van de tv kaart aan het opnemen bent, of je internet hebt open staan en je komt een uur daarna terug, is mijn pc uitgevallen.
Soms een week niet, en ook ooit 2- 3 maal per dag

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Bolle elco's?

Verwijderd

Ik ken nie veel van een computer aan de binnenkant.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Idd ik zou gaan kijken of er geen bolle elco`s zij, en draai eens een speedfan en kijk hoeveel graden je CPU wordt, staat in de bios auto protect aan, dus bij een te warme cpu dat hij uitschakeld

Verwijderd

Leg eens snel uit waar ik moet gaan kijken in de bios waardat auto protect aan of uit staat

Verwijderd

Met speedfan meet ik de volgende temp.

Temp 1 / 43 °
Temp 2 / 25 °
Temp 3 / 74 °
Core 0 / 63 °
Core 1 / 63 °
Core 2 / 63 °
Core 3 / 63 °

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:43:
Leg eens snel uit waar ik moet gaan kijken in de bios waardat auto protect aan of uit staat
Leg een snel.......
Uhm nee snel ben ik vandaag niet.

Ik ken niet elk MOBO uit me hoofd, als ik jou was zou ik eens de manual erbij pakken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:32:
Heb hetzelfde probleem , maar mijn computer is nog maar 2 maanden oud.
Valt uit als je niets aan het doen bent, of als je van de tv kaart aan het opnemen bent, of je internet hebt open staan en je komt een uur daarna terug, is mijn pc uitgevallen.
Soms een week niet, en ook ooit 2- 3 maal per dag
Ook jij moet dan de Troubleshooter erbij pakken. Verder is het niet de bedoeling om andermans topic te kapen, en is het al helemaal niet zinvol als je geen gegevens over je computer geeft. Je zult dus echt veel meer eigen inzet moeten tonen :)

Pagina: 1