Windows 7 en bureaubladachtergrond.....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:33
Heb voor mijn dochter een netbook gekocht. Ze is jarig 5 mei, maar dat terzijde.
Ze is nu de eerste hier met windows 7. Maar nu komt het. Ze wil een foto als achtergrond hebben, maar nu mist ze bij de rechtermuistoets de optie om de afbeelding als bureaubladachtergrond op te slaan. Hoe krijgt ze dit erbij?

Wat hebben we gedaan tot dusver?

Alle updates geinstalleerd.
Op google en GoT gezocht naar een soortgelijk probleem.
Zelfs in het boekje gekeken.

Niets van dit alles heeft iets opgelevert.

Wie weet raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
sleep de foto naar je desktop. En dan dit:
Start->Control Panel-> Change Desktop Background

offtopic:
slotje?

[ Voor 20% gewijzigd door andromedaan op 30-04-2010 20:59 ]

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Zover ik weet, kun je bij Windows 7 Starter geen bureaublad instellen/wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tweede item in het contextmenu bij iedere gangbare soort afbeelding (gif, jpeg, png) is bij mij onder Windows 7 gewoon "Als bureaubladachtergrond gebruiken" hoor :?

Wat voor soort afbeelding heb je, staat deze afbeelding wel op de harde schijf van de laptop en werkt het anders via rechtsklikken op het bureaublad, kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en daar bij "Bureaubladachtergrond" naar de afbeelding te bladeren?

@andromedaan: doe eens niet slotje roepen.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 30-04-2010 21:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
da_PSI schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:59:
Zover ik weet, kun je bij Windows 7 Starter geen bureaublad instellen/wijzigen.
Dit kan niet serieus zijn right :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Het vreemde is dus dat ook in het configuratiescherm niet de optie aanwezig is om dit te wijzigen.
Haar vriendin heeft ook zo'n ding, en daar staat dit dus wel in. En bij de rechtermuistoets, en in het configuratiescherm. Het is net of deze versie van windows7 niet compleet is.

Het zijn gewone fotos die van mijn laptop komen en dus met vista gewoon op zijn te slaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Snelle Henkie op 30-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:00:
[...]

Windows 7 Starter
Dan eerst nog even kort over Windows 7 Starter. Zoals gezegd is er een speciale Starters versie met diverse beperkingen. Aanvankelijk kende Starter de beperking dat er maximaal drie programma's gelijk geopend konden worden. Microsoft heeft echter later besloten deze beperking te verwijderen waardoor er nu wel een onbeperkt aantal programma's geopend kunnen worden.

Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om de bureaubladachtergrond te wijzigen of de geluiden aan te passen. Aanvankelijk was er ook het limiet dat er maximaal drie programma's geopend konden worden. Deze beperking werd later door Microsoft weer verwijderd. De starters versie mist verder diverse functionaliteiten. Zo is het bijvoorbeeld wel mogelijk om de vormgeving aan te passen, kan de resolutie en de screensaver gewijzigd worden maar is het niet mogelijk de achtergrond van het bureaublad te wijzigen of de standaard geluiden van Windows aan te passen. Spellen zijn ook aanwezig in Windows 7 Starter echter Mahjong Titans, Chess Titans en de internetspellen missen.

[ Voor 5% gewijzigd door da_PSI op 30-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:00:
[...]

Klopt wel. Zijn wel workarounds voor te vinden overigens.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat is dat voor pauperversie dan :X Komt op mij een beetje over als een auto zonder spiegels ofzo :+

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 30-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:03:
Wat is dat voor pauperversie dan :X Komt op mij een beetje over als een auto zonder spiegels ofzo :+
Dat is de versie Starter }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Dus terug naar de winkel begrijp ik? Mag men dit zomaar verkopen zonder te vermelden dan?

En id deze versie ergens aan te herkennen?

[ Voor 20% gewijzigd door Snelle Henkie op 30-04-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Hierzo de workaround; als het niet mag, verwijder dan maar.

http://www.instructables....-way-to-change-wallpaper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Oeps, dat wist ik niet over Windows 7 Starter. Mijn slotje-geroep neem ik terug ;).

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Snelle Henkie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:04:
Dus terug naar de winkel begrijp ik? Mag men dit zomaar verkopen zonder te vermelden dan?

En id deze versie ergens aan te herkennen?
Rechtermuisklik op computer --> Eigenschappen. Als het goed is komt er een scherm naar voren waar je bovenin kunt zien welke versie je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Klopt dus.

Ze heeft windows starter. Updaten naar home edition gaat weer 75 euro kosten.....

Jammer hoor.

Dank voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

In principe moet wel bekend zijn dat je Windows 7 Starter gekocht hebt. Zolang de verkoper verteld heeft, of jij de indruk had (let op: met een goede reden!), dat je Windows 7 "standaard" hebt gekocht, mag je er van uit gaan dat het de Windows 7 Home Premium-versie betreft, aangezien Windows 7 Starter bijna niet geleverd wordt voor zover ik weet. In dat geval heb je dus iets om mee terug te gaan naar de winkel, dan hebben ze je niet goed voorgelicht.

Mocht op de doos, op de laptop of waar dan ook wel duidelijk zijn vermeld dat het om de Starter-editie ging, dan kan je denk ik niet zo veel. Als hij nog binnen de omruilperiode valt van de winkel, kan je ermee teruggaan (als dat is wat je wilt). Anders moet je met een workaround zoals hierboven de achtergrond proberen te wijzigen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
tobiasvs schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:14:
aangezien Windows 7 Starter bijna niet geleverd wordt voor zover ik weet.
Netbooks worden (vrijwel) altijd met Seven Starter geleverd. Dat daarmee de beperkingen niet direct duidelijk zijn is een ander verhaal. Wie verwacht er nou dat iets triviaals als het instellen van een bureaubladachtergrond niet mogelijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle Henkie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:12:
Klopt dus.

Ze heeft windows starter. Updaten naar home edition gaat weer 75 euro kosten.....

Jammer hoor.

Dank voor de snelle reacties.
Wat kost een upgrade kit (xp -> win7 HP) momenteel eigenlijk voor bijvoorbeeld 3 pc's, het family-pack NL-talig als dat er al is, en dan via bijvoorbeeld SLIM.nl oid kopen mbv haar studentenkaart? Ben je denk ik ver onder de 75 euro klaar in totaal. Laat staan per PC... en dan zijn ze allemaal gezegend.... ;)

Ik weet het niet hoor... iets om naar te kijken wellicht.

En dan gewoon een clean install uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Ik ben gewoon een sukkel.

Net even op de doos gekeken. Daar staat het gewoon op. Wel in een klein lettertype weliswaar, maar het staat er op.

Ik met mijn boerenverstand was er gewoon van uitgegaan dat windows7 toch zeker zo compleet was als Vista.......We laten het eerst maar zo. Updaten kan altijd nog. Eerst maar eens zien of dat ding heel blijft voordat ik er van alles mee uit ga spoken.

Weer wat geleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Snelle Henkie op 30-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Snelle Henkie schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:23:
Ik ben gewoon een sukkel.

Net even op de doos gekeken. Daar staat het gewoon op. Wel in een klein lettertype weliswaar, maar het staat er op.

Ik met mijn boerenverstand was er gewoon van uitgegaan dat windows7 toch zeker zo compleet was als Vista.......We laten het eerst maar zo. Updaten kan altijd nog. Eerst maar eens zien of dat ding heel blijft voordat ik er van alles mee uit ga spoken.

Weer wat geleerd.
Hij is wel compleet, de versie die jij hebt is echter minder uitgebreid dan de standaard versie
Pagina: 1