Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Tot op heden navigeer ik met mijn HTC Touch Pro II telefoon, maar die combinatie is niet erg prettig, omdat de ontvangst (ik leg 'm altijd in de bekerhouder) niet optimaal is, en daarnaast vind ik het gewoon erg onprettig werken. Software en kaarten kon ik eenvoudig via de bekende wegen binnenhalen via internet. Ik vind 1 keer betalen wel voldoende...

De TomTom apparaatjes zijn tegenwoordig redelijk in prijs omlaag gegaan en vandaag ben ik eens wezen kijken in de winkel naar zo'n ding.

Echter zijn er tegenwoordig enorm veel soorten en types.

Wat ik eigenlijk wil:

* Compact apparaatje (Dus geen XL, tenzij de voordelen zwaarder wegen)
* Als het kan, en als het nut heeft, een mogelijkheid voor TMC ontvangen
* Daarnaast wil ik mijn kaarten kunnen blijven updaten. Tegenwoordig kun je die dingen overal van het internet plukken (het hoe en wel, van of dat mag of niet laat ik in het midden, ik vraag niet om software, enkel om ervaringen)...

Nu zat ik naar de TomTom start 2 te kijken, maar ik heb geen idee of de support daarvan een beetje redelijk is.Het liefst heb ik een zo'n klein mogelijk apparaatje zodat ik hem niet in de auto hoef te laten liggen.

Misschien hebben jullie goede adviezen, misschien moet ik een duurder model kopen om bepaalde redenen, dan hoor ik het graag. Ik heb in het TomTom topic gekeken, maar echt veel verder kwam ik er niet mee helaas.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wil je een BeNeLux of Europa versie? Maakt verschil met intern geheugen.
Kijk anders eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Waarom geen dergelijk apparaat van Navigon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04

Eraser127

Nijkerk

Nickalicious schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:06:
Waarom geen dergelijk apparaat van Navigon?
Daar ben ik dus ook over aan het nadenken, maar ik kan geen fatsoenlijke site vinden die alle voor- en nadelen op en rijtje heeft van Tomtom en Navigon. Navigon heeft iig een tmc ontvanger itt tomtom (xl versie) en de interface van Navigon lijkt me iets strakker, maar kan er nog niet echt een keuze in maken.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik weet het niet zeker hoor, ik hoop dat iemand dit kan bevestigen. Maar voor je (wel of niet legale) map updates kun je volgens mij beter voor een Navigon gaan, aangezien die gewoon een MicroSD slot hebben. (en intern geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Nickalicious schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:21:
Ik weet het niet zeker hoor, ik hoop dat iemand dit kan bevestigen. Maar voor je (wel of niet legale) map updates kun je volgens mij beter voor een Navigon gaan, aangezien die gewoon een MicroSD slot hebben. (en intern geheugen)
Bedankt voor de tip. Ik heb er naar zitten kijken, en ook heb ik een TomTom verkoper getroffen die anti-TomTom was.

Het is de Navigon 4350 Max geworden, echt een superding! En nu kan ik tenminste fatsoenlijk zonder oortje handsfree bellen via de navigatie!

En dat voor de prijs van iets meer dan een instap TomTom. Top!

De ontvangst is ook echt INSTANT vanuit de doos binnen 2 seconden bereik, terwijl ik me tussen 2 gebouwen bevond.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 02-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Hoe is de bediening van de 4350 en de interface? las ergens dat de 4350 moeilijk te bedienen zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Eraser127 op 04-05-2010 12:24 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Eraser127 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:23:
Hoe is de bediening van de 4350 en de interface? las ergens dat de 4350 moeilijk te bedienen zou zijn.
Supermakkelijk :)

Volgens mij hetzelfde als de 4310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

ok, dan wordt het iig een Navigon. Van wat ik heb gelezen krijg je daar toch het meeste waar voor je geld (ook qua aantal kaarten). Ga vanmiddag voor de 4310 kijken.

Edit: Heb de 4310 gekocht (had nog iris-cheques), mooi apparaatje zeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Eraser127 op 04-05-2010 14:02 ]

My Discogs

Pagina: 1