Op zoek naar een nieuw set, een aantal vragen.

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21
Hallo,

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor een beter stereoset. Een half jaar geleden heb ik al nieuwe speakers gekocht (Dali Concept , alleen mijn stereoset is vind ik niet helemaal toereikend.

Ik heb al gekeken naar NAD setjes, deze spreken me op zich wel aan. Ik ben niet allergisch voor tweedehandjes. Helaas zie ik door het merkenbos de merken niet meer. Ik lees ook weer allerlei dingen over dat bijvoorbeeld Marantz weer slechter is voor stereo etc.

Wat is dus een goed merk (naast NAD) om te kijken voor een mooi stereoset?

Wat ik allemaal aan wil sluiten:
- CD-speler
- Platenspeler
- Tuner
- Computer

Ik heb een aantal vragen:
- Ik heb gelezen dat NAD qua betrouwbaarheid af en toe te wensen overlaat, is dat zo?
- Ik lees heel vaak dat de CD 880 een goede speler is, maar is dit vergeleken met oude spelers of ook bijvoorbeeld met de NAD? Ik heb ook de Sony ES serie gezien, maar dit design spreekt me niet zo aan en bij Sony heb ik een beetje een 'cheap' gevoel. Zijn er nog meer tweedehands modellen/merken die de moeite waard zijn?
- Wat zijn nou echt merken waar ik naar moet kijken voor leuke tweedehandjes? Ik heb ook veel gelezen over bijvoorbeeld Akai vroeger, toen was het goed maar nu bagger. Het betekent denk ik niet dat wanneer een merk nu goede apparaten maakt dat dit vroeger ook zo was neem ik aan.

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21
persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Philips hifi. Maar een NAD set is altijd erg mooi.
maar ga nooit af op internet maar ga gewoon naar een winkel en neem je eigen cd's mee
en ga luisteren. laat je gehoor beslissen. En als ze jou speakers niet hebben neem ze dan
zelf mee want dan weet je hoe ze op jouw speakers klinken.
Toch worden er veel lovende dingen gezegd over de CD-spelers tot 1989, daar moet toch een kern van waarheid in zitten?

Ik wil best naar een winkel, maar ik wil me eerst wat oriënteren (zo kan ik een kleine selectie merken proberen) en ik ben op zoek naar tweedehandjes. Op Marktplaats zijn helaas niet erg goede zoekfuncties en tags, dus daar kan ik niet makkelijk leuke dingen vinden. (sowieso niet omdat ik niet weet waar ik op moet zoeken, dat probeer ik met dit topic uit te vinden)
Philips spelers zijn voor hun geld heel goed. De meeste loop werken in peperdure spelers zijn gewoon van Philips.

Kijk ook eens naar van medevoort, Heel goedkoop tweedehans te vinden !
Bedankt, ik zal zeker even kijken! Die loopwerken zijn toch vooral van Marantz (was toch één bedrijf)?

[ Voor 10% gewijzigd door Japsuh op 30-04-2010 17:37 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

3 maal is scheepsrecht...

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.