Zoals sommigen van jullie wel weten is er op de pc een Guitar Hero kloon aanwezig, genaamd Frets on Fire. Prima spelletje. Nu is een flink tijdje geleden daarvan een fork ontstaan die het allemaal nog even wat awesome-er doet genaamd FoFiX. Nu speel ik dat af en toe even wat op linux. Soms wat actiever, soms 2 maand niet. Nu is het alleen zo dat de laatste binary build alweer uit februari 2009 komt, en er ondertussen lekker geknutseld is aan het project. Dus ik dacht, ik ga de uitdaging aan, ik ga eens iets compilen van source dat het ook daadwerkelijk gaat doen.
Nu is er een speciale pagina voor linux waar dependencies op staan, hier. Het meeste uit het lijstje is via ubuntu's prachtige software center binnen te hengelen, behalve het antieke (laatste versie uit 2004 ... ) PyXML .... Nouja, dan maar op internet op zoek gaan, vinden we de 0.8.4 release hier. Prima, in home directory neerzetten, untarren, in terminal naar de map navigeren. Komen we daar:
Prima, dat gaat nog prima denk je dan. We hebben ondertussen ook in home folder nog even de source van de laatste release van fofix gezet (3.121). Gaan we daarheen navigeren, en komt het feest:
Krijgen we output:
Zie ik nou iets over het hoofd met installen van de PyXML module of niet? Uit wanhoop heb ik al het hele proces van het installeren van de module uitgevoerd in /usr/lib/pymodules/python2.6 , maar dat hielp ook niet echt. Tragisch dat ik er gewoon niet zelf achter kan komen
Nu is er een speciale pagina voor linux waar dependencies op staan, hier. Het meeste uit het lijstje is via ubuntu's prachtige software center binnen te hengelen, behalve het antieke (laatste versie uit 2004 ... ) PyXML .... Nouja, dan maar op internet op zoek gaan, vinden we de 0.8.4 release hier. Prima, in home directory neerzetten, untarren, in terminal naar de map navigeren. Komen we daar:
code:
1
2
3
4
| ...@...-laptop:~/PyXML-0.8.4$ python setup.py build //output zonder errors ...@...-laptop:~/PyXML-0.8.4$ sudo python setup.py install //output zonder errors |
Prima, dat gaat nog prima denk je dan. We hebben ondertussen ook in home folder nog even de source van de laatste release van fofix gezet (3.121). Gaan we daarheen navigeren, en komt het feest:
code:
1
| ...@...-laptop:~/fofix-3.121$ sudo make |
Krijgen we output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Traceback (most recent call last): File "/usr/bin/cxfreeze", line 5, in <module> main() File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/main.py", line 170, in main freezer.Freeze() File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 405, in Freeze self._FreezeExecutable(executable) File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 145, in _FreezeExecutable finder = self._GetModuleFinder(exe) File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 251, in _GetModuleFinder finder.IncludeModule(name) File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/finder.py", line 397, in IncludeModule module = self._ImportModule(name, deferredImports) File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/finder.py", line 201, in _ImportModule raise ImportError, "No module named %s" % name ImportError: No module named xml.sax.drivers2.drv_pyexpat make: *** [dist] Error 1 |
Zie ik nou iets over het hoofd met installen van de PyXML module of niet? Uit wanhoop heb ik al het hele proces van het installeren van de module uitgevoerd in /usr/lib/pymodules/python2.6 , maar dat hielp ook niet echt. Tragisch dat ik er gewoon niet zelf achter kan komen

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB