fofix zelf compilen, pyxml staat in de weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie wel weten is er op de pc een Guitar Hero kloon aanwezig, genaamd Frets on Fire. Prima spelletje. Nu is een flink tijdje geleden daarvan een fork ontstaan die het allemaal nog even wat awesome-er doet genaamd FoFiX. Nu speel ik dat af en toe even wat op linux. Soms wat actiever, soms 2 maand niet. Nu is het alleen zo dat de laatste binary build alweer uit februari 2009 komt, en er ondertussen lekker geknutseld is aan het project. Dus ik dacht, ik ga de uitdaging aan, ik ga eens iets compilen van source dat het ook daadwerkelijk gaat doen.

Nu is er een speciale pagina voor linux waar dependencies op staan, hier. Het meeste uit het lijstje is via ubuntu's prachtige software center binnen te hengelen, behalve het antieke (laatste versie uit 2004 ... ) PyXML .... Nouja, dan maar op internet op zoek gaan, vinden we de 0.8.4 release hier. Prima, in home directory neerzetten, untarren, in terminal naar de map navigeren. Komen we daar:

code:
1
2
3
4
...@...-laptop:~/PyXML-0.8.4$ python setup.py build
//output zonder errors
...@...-laptop:~/PyXML-0.8.4$ sudo python setup.py install
//output zonder errors

Prima, dat gaat nog prima denk je dan. We hebben ondertussen ook in home folder nog even de source van de laatste release van fofix gezet (3.121). Gaan we daarheen navigeren, en komt het feest:

code:
1
...@...-laptop:~/fofix-3.121$ sudo make

Krijgen we output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/cxfreeze", line 5, in <module>
    main()
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/main.py", line 170, in main
    freezer.Freeze()
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 405, in Freeze
    self._FreezeExecutable(executable)
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 145, in _FreezeExecutable
    finder = self._GetModuleFinder(exe)
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/freezer.py", line 251, in _GetModuleFinder
    finder.IncludeModule(name)
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/finder.py", line 397, in IncludeModule
    module = self._ImportModule(name, deferredImports)
  File "/usr/lib/pymodules/python2.6/cx_Freeze/finder.py", line 201, in _ImportModule
    raise ImportError, "No module named %s" % name
ImportError: No module named xml.sax.drivers2.drv_pyexpat
make: *** [dist] Error 1

Zie ik nou iets over het hoofd met installen van de PyXML module of niet? Uit wanhoop heb ik al het hele proces van het installeren van de module uitgevoerd in /usr/lib/pymodules/python2.6 , maar dat hielp ook niet echt. Tragisch dat ik er gewoon niet zelf achter kan komen |:(

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

expat is is een cl liibray die op eerste gezicht gebruikt wordt om pyxml te versnellen. die is blijkbaar niet goed gecompileerd of ontbreekt? Zie ook afhankelijkheden naar python2.4 in de makefile....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Expat was inderdaad een losse library die ik nu via software center heb geinstalleerd. Daarmee was het feest echter nog niet voorbij. Compilen van fofix gaf nog dezelfde melding, dus ik dacht: "Moet waarschijnlijk PyXML opnieuw compilen". Echter, lijkt het erop dat ik nu nieuwe errors krijg:
(Compilen van pyxml dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
running install
running build
running build_py
running build_ext
running build_scripts
running install_lib
byte-compiling /usr/local/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/ParsedAbbreviatedAbsoluteLocationPath.py to ParsedAbbreviatedAbsoluteLocationPath.pyc
SyntaxError: ('invalid syntax', ('/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/ParsedAbbreviatedAbsoluteLocationPath.py', 27, 10, "        as = ParsedAxisSpecifier.ParsedAxisSpecifier('descendant-or-self')\n"))

byte-compiling /usr/local/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/ParsedAbbreviatedRelativeLocationPath.py to ParsedAbbreviatedRelativeLocationPath.pyc
SyntaxError: ('invalid syntax', ('/usr/local/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/ParsedAbbreviatedRelativeLocationPath.py', 31, 10, "        as = ParsedAxisSpecifier.ParsedAxisSpecifier('descendant-or-self')\n"))

running install_scripts
changing mode of /usr/local/bin/xmlproc_parse to 755
changing mode of /usr/local/bin/xmlproc_val to 755
running install_data
running install_egg_info
Removing /usr/local/lib/python2.6/dist-packages/PyXML-0.8.4.egg-info
Writing /usr/local/lib/python2.6/dist-packages/PyXML-0.8.4.egg-info

Ik begrijp je opmerking over afhankelijkheden van python2.4 niet helemaal. Je doelt op makefile van fofix? Lijkt me, gezien ze python 2.6 sterk aanbevelen, sterk dat ze daar nog zelf foutjes in hebben gemaakt....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In de makefile van pyxml staan specifiek verwijsingnen naar 2.3 & 2.4 maar (NOG?) niet naar 2.6. (Is geen oplossing, enkel iets wat me opviel )

Heeft FoFix geen support forum/mail lijst ofzo?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ik vond het wel weer een schopje waard :P Heb ondertussen een topic op FoFiX subforum van fretsonfire.net aangemaakt, maar 11 12 views en 0 replies..... Waarom hebben ze geen overzichtelijk dedicated FoFiX forum...

Iemand nog leuke ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Geen idee hoe vaak mods me nog laten kicken, maar ik doe nog 1 wanhopige poging. Het zal toch zeker niet zo bijzonder moeilijk zijn?

Iemand nog leuke ideeën?

Pagina: 1