O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
PSN/XBL: DarkTaufu
Ervaring hier mee?CyBeR schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:56:
Vervang je geheugen.
Ik ga het in ieder geval even proberen met 1 kaartje er in
Kan ik dit trouwens makkelijk testen met een programma?
[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 30-04-2010 15:00 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Beetje kort, maar Apple bellen kan nooit kwaad. Vraag me altijd af waarom mensen daar niet eerder aan denken
Be the change you want to see in the world
PS. rember gedraaid en deze geeft aan dat het geheugen oke is.
[ Voor 26% gewijzigd door carpebios op 30-04-2010 15:28 ]
Aha, that explains. Heb je die blokken alleen bij icons ?carpebios schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:21:
Omdat deze macbook al zo'n 2 jaar oud is. Geen garantie dus? En ik dacht dat je maar 90 dagen gratis mocht bellen.
Maar geen oplossing hiervoor te vinden.
[ Voor 79% gewijzigd door carpebios op 30-04-2010 15:59 ]
Het is ook geen blur, maar echt rare witte blokken met blauw en dergelijke.
Apple geeft idd maar 1 jaar garantie,carpebios schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:21:
Omdat deze macbook al zo'n 1 jaar en 7 maanden oud is. Geen garantie dus? En ik dacht dat je maar 90 dagen gratis mocht bellen.
Maar het consumenten recht zegt dat je van een laptop een minimale levensduur van 3 jaar mag verwachten. De eerste 2 jaar zijn alle kosten die uitvloeien voor reparatie onder de fabrieksgarantie voor de verkopende partij. Het derde jaar worden de kosten 33%/66% gedeeld door de twee partijen.
Al zegt een fabrikant/winkel "je hebt pech",... je garantie is altijd minimaal 2 jaar. Mits aantoonbaar is dat het een fabrieksfout is.
Dit alles valt onder de Non-conformiteit.
Je kan als je rechtsbijstand hebt, hun een brief laten schrijven naar apple.
PSN/XBL: DarkTaufu
Doe dat idd. Allebei proberen uiteraard.carpebios schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:58:
[...]
Ervaring hier mee?
Ik ga het in ieder geval even proberen met 1 kaartje er in
Niet terwijl je in osx zit iig. Als het programma dat problemen geeft namelijk in het geheugen geladen is dan kan een memtestprogramma daar niet meer bij. Je kunt memtest86 proberen.Kan ik dit trouwens makkelijk testen met een programma?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En je zegt dat je net geformatteerd hebt, volgens mij is er dus gewoon ergens iets misgegaan bij het kopiëren van enkele bestanden. Misschien moet je eens proberen een custom icoontje toe te voegen (klikken, +I, icoontje selecteren en er een andere afbeelding op plakken), zou me niet verbazen als het standaard icoontjesbestand beschadigd is.
Wat gaat dat uithalen, verwacht je?Zero Grav schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:12:
Een beetje vergezocht, maar heb je bij Disk Utility je disk permissions al eens nagekeken?
Ik verwacht namelijk 'geen donder'.
Ik heb geen back up terug gezet, alleen wat documenten. Het zijn dus niet alleen de icoonen maar ook de vensters van finder. Hier nog een screenshot: http://yfrog.com/f1schermafbeelding2010043p
Het gaat dus om het pdf bestand: Lamme en de strepen naast het iTunes scherm.
deze dan?carpebios schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:44:
Helaas, ik heb geen custom icoontjes. Alles is echt net vers van gisteren.
Het is ook geen blur, maar echt rare witte blokken met blauw en dergelijke.
Misschien niet exact jouw probleem dat hierin beschreven staat maar wellicht helpt de oplossingen ook voor jou.
Ik verwacht er ook niet veel van, maar foute permissions zorgen wel vaker voor rare problemen met het systeem en kunnen heel gemakkelijk voorkomen. Vaak kijken mensen er echter gewoon over en proberen ze het zelfs niet uit. De threadstarter kan er alleszins niets mee verliezen.CyBeR schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:14:
[...]
Wat gaat dat uithalen, verwacht je?
Ik verwacht namelijk 'geen donder'.
Want het kan ook best aan het geheugen liggen, maar het probleem is pas begonnen na een format/reïnstall. Daarmee dat ik het nogal toevallig zou vinden als dit hardware gerelateerd zou zijn. Zeker omdat het zich beperkt tot die ene applicatie.
[ Voor 19% gewijzigd door Zero Grav op 30-04-2010 16:23 ]
Gisteren wilde ik mijn macbook opnieuw installeren maar hij starte de installatie van SL niet op.
Na enkele keren proberen startte dan toch de installatie."
Ik had er voor ook al last van, daarom de nieuwe installatie (om te zien of het aan de software lag)
Dan heeft mijn kingston geheugen plaatje van 2GB het toch begeven schijnbaar (KVR)
[ Voor 60% gewijzigd door CyBeR op 30-04-2010 23:13 ]
Je probleem ziet eruit alsof ergens corruptie in het geheugen is ontstaan, 95% van de tijd houdt dat in dat een (of beide) van je geheugenmodules kapot is.carpebios schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:22:
Zou je dat voor een leek zoals mij uit kunnen leggen?
Op het moment dat dat zo is en dat het invloed heeft op je graphics, dan is 't meestal zo dat de artifacts random zijn. Ze veranderen dus steeds. Als de artifacts altijd hetzelfde zijn, kan er best bij het kopieren naar disk corruptie ontstaan zijn. Om dat te doen wordt namelijk data in het geheugen gepropt vanaf de dvd, daar gaat de data wellicht kapot, en dat wordt dan weggeschreven naar disk. Je geheugen vervangen gaat dat natuurlijk nooit oplossen: de foute data staat al op disk. Om dat uit te sluiten zou je kunnen herinstallen met alleen de originele geheugenmodule geinstalleerd, en dan kijken of het probleem zich weer voor doet. En zo ja, hetzelfde voor de andere module. Als 't dan nog is, is er iets serieuzers aan de hand.
1
| defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES; killall Dock |
Ik hou het nog een tijdje in de gaten
Eigenlijk altijd nadat ik windows XP onder vmware fusion gedraait heb, een herstartje lostte het altijd op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weer gezien heb na de laatste vmware update (3.0.2).
Ik dacht ook dat het aan mijn geheugen lag, die heb ik zelf vervangen door 4GB corsair, maar na het terugplaatsen van de originele modules bleef het probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door Magic op 01-05-2010 19:57 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
En waar het wel aan ligt....
Ik kijk het even aan!
Heb al gereageerd in een van de topics (er zijn er een paar over mijn probleem)