Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Van de week toen ik mijn comp aanzette, kreeg ik een foutmelding tijdens POS, comp ging zelf restarten en ik belandde in de bios met de melding your current settings aren't compatible with your system's h/w (zoiets). Toen load optimized default settings en systeem startte wel door. Daarvoor niks vreemds gedaan, systeem was gewoon goed. Verder weinig aan de bios verandert wat betreft de overclocking gedeelte. Enkel de X.M.P. op enabled gezet.

Na een paar dagen zonder problemen te hebben gewerkt, vanochtend toen de de comp aanzette, zag ik het lichtje van de powerknop even snel oplichten en weer uit (normaal blijft deze aan). Systeem wilde helemaal niet meer opstarten.
Ging toen de zijpaneel los halen en zag dat er 2 ledjes brandden. Voglens manual betreft dit de overvoltage level van de ddr:
L1: Level 1 (Slight, green)
L2: Level 2 (Moderate, yellow)

De beide leds branden bij mij, green&yellow. Of dit voor vanochtend ook brandde, weet ik niet.
Ik de 3 ddr uitgehaald, op een andere volgorde weer teruggestopt in de juiste bankjes. Toen 2 staven erin, probleem bleef. Toen alles losgehaald behalve cpu+fan en ddr, nope geen resultaat.
Toen de clear cmos ingedrukt op de achterkant, maar eveneens geen resultaat.
Ik heb nu de geheugen uitgheaald en mijn collega gaat het morgenavond bij zijn mb proberen. Maar wat kan het probleem hiervan zijn? Echt heel vreemd, net als vorige week toen ik die vage foutmelding kreeg.

Mijn systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 111,-€ 111,-
1Corsair TR3X6G1333C7€ 175,10€ 175,10
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 189,90€ 189,90
1Intel Core i7 930€ 243,70€ 243,70
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 180,-€ 180,-
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 5,07€ 5,07
1Nexus BeamAir 120mm€ 5,10€ 5,10
1Nexus Damptek Noise Absortion Material€ 31,40€ 31,40
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,55€ 4,55
1Nexus RX-7000€ 86,81€ 86,81
1Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts€ 1,13€ 1,13
1Nexus Silicon Absorber voor 120 mm casefan€ 1,56€ 1,56
1Noctua NH-D14€ 72,99€ 72,99
1Samsung SH-B083L€ 75,40€ 75,40
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI€ 73,35€ 73,35
1Scythe Kaze Server Fan Controller€ 29,45€ 29,45
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS€ 83,-€ 83,-
1Western Digital Caviar Green WD15EARS€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 14:58

epic_gram

undercover moderator

ik zie dat je voltage van je geheugen 1.65 volt is. Hoger dan dit werkt niet met een i5 of i7 processor. Kijk dus even voor de zekerheid of je voltage goed is.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Corsair heeft zelf gereplied (staat ook op hun site) dat deze compatible is met mijn mobo. En waarom zal het toch wel 3weken gewerkt hebben, zelrfs na de laatste vreemde foutmelding nog paar dagen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

met je mobo ja, maar de geheugencontroller van jou cpu zit niet op je mobo. En aangezien je XMP aan hebt staan zou het zomaar kunnen dat je voltage te hoog is.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
dat is lekker dan. ik kom niet eens meer in mijn bios om maar iets te kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Kan je niet proberen om je CMOS batterij eruit te halen voor een minuutje?

edit: bij nader inzien zal de voltage niet zomaar toenemen als je dit niet zelf instelt. Maar probeer het toch maar even met een CMOS reset en evt zonder geheugen, als het goed is gaat je mobo dan piepen, anders is je mobo denk ik kaduuk

[ Voor 63% gewijzigd door epic_gram op 30-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Inderdaad, dat dacht ik ook al, ik heb niets gewijzigd in de bios behalve die xmp aanzetten welke volgens corsair mijn staafjes het ondersteunen.
Heb geprobeerd de batterij uit te halen en zonder geheugen (liggen nu bij een vriend om te testen), echter dezelfde lichtjes branden weer. De manual van gigabyte is ook lekker vaag. Zal van ddr en de northbridge zijn die leds. Zijn er 6 onderelkaar. Nu is de 4e geel en de 5e groen. Als ik het goed heb begrepen dan zal de eerste 3 voor de ddr zijn en de onderste 3 voor de northbridge (ledkleuren zal geel, groen en rood kunnen zijn)
Dan snap ik het helemaal niet meer.
Vanavond weet ik meer over de geheugen of die in iedergeval goed is of niet. Maar ik vrees ook dat er iets met de mobo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Als je pc helemaal geen teken van leven vertoond is het wss je moederbord of voeding. Aangezien je nog ledjes hebt branden zal het je voeding niet zijn. Probeer je cpu even in een ander systeem. Je RAMgeheugen zal ook niets mee aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geheugen doet het in ander system. Ga wel een mailtje sturen naar gigabyte of dit probleem (4e+5e led aan) bekend is bij hun.

Edit:
toch boekje nogmaals bijgepakt:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33w441z.jpg

DDR PHASE LED
The number of lighted LEDs indicates the memory loading. The higher the memory loading, the more the number of lighted LEDs.

NB PHASE LED
The number of lighted LEDs indicates the North Bridge loading. The higher the North Bridge loading, the more the number of lighted LEDs.

DDR Voltage
Off: Normal condition
L3: Level 3 (High, red)

NB Voltage
Off: Normal condition
L3: Level 3 (High, red)

volgens mij ddr phase en nb phase zie ik nu pas. bovenste 3 branden niet, en volgsn plaatje is het de ddr-voltage, echt vaag.

[ Voor 75% gewijzigd door 330d op 02-05-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Even een update, ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar gbyte en eigenlijk had ik niks aan hun antwoord:
Hello,

According to the spec of the modules, this is for use with Triple Channel Intel Core i7 memory solutions.
However please be advised that the memory controller for this mMB is integrated on the CPU.
Please check if possible to test your CPU on your friends system, so you can see if the issue related to the CPU or other devices.

Also please contac twith your dealer for checking your devices.

Best Regards,
Nu heb ik de cpu eraf gehaald en weer ingezet, zelfde resultaat. Cpu eruit en dan aanzetten gebeurt er ook niks, diezelfde lichtjes blijven branden.

Enige wat ik nog kan doen is de voeding testen, de cpu testen kan wel, maar vraagt wel wat moeite aangezien ik geen andere 1566 bord heeft, dus moet een vriend zijn systeem uitelkaar halen.

Of zal ik maar gewoon rma aanvragen/terugsturen en afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358156

Ja.

De lampjes geven niet veel informatie. Er komt meer informatie door de onderdelen zelf te testen. Dat kan door te luisteren naar de piepjes, door de onderdelen 1 voor 1 te testen met testprogrammaatjes, door de onderdelen 1 voor 1 te vervangen door werkende exemplaren en door de onderdelen 1 voor 1 in een werkende computer te monteren.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 358156 op 05-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Waarom zoveel moeite, is omdat ik geen zin heb dat als ik de mb heb opgestuurd en dan zeggen ze ding werkt gewoon, dan moet ik alsnog de cpu of voeding opsturen. Geheugen is in iedergeval goed, is getest in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Update:
RMA is aangevraagd na telefonisch advies, mb is vandaag bij leverancier binnen, deze wordt direct naar gbyte doorgestuurd. Afwachten dus.

Btw, als ik straks de cpu en fan weer terugplaats, moet ik nog nieuwe pasta opsmeren? Want nu zit er nog een 'vers' laagje op, systeem heb ik slechts <maandje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFrer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik zou zeker het oude laagje pasta eraf halen en er een nieuwe laag op doen. Het laagje droogt uit en dan zal het minder goed hechten tussen je koeler en CPU en dus minder goed koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Bijvoorbaat sorry voor het reanimeren van deze oude topic, maaarrrr...

ik heb vanmiddag mijn bestelde X58A-UD3R met i7 930 binnen gehad van 4launch met exact hetzelfde probleem als 330d.

@330d: nog wat gehoord van het bord dat je geRMAed hebt en gebruik je nu ook een X58A-UD3R of heb je heb omgeruild voor een ander mobo?

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ja hoor, dan is het zeker MB probleem. Ik heb ruim 2weken gewacht en nog niks gehoord van Zercom. Zodra ik wat meer weet post ik het hier gelijk. Ik zal gelijk DOA aanvragen en terugsturen, als je moet wachten op controle/repartie van Gigabyte zelf dan kan het lang duren zoals in mijn geval. Zercom vertelde mij dat Gbyte borden rechtstreeks terug naar de importeur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Ik had al zo'n vermoeden... blegh.. denk je lekker te kunnen genieten van een nieuw systeem. Anyhoo, hij valt nog ruim binnen de 7 dagen, dus DOA zou geen probleem moeten zijn.

Ik hoop niet dat ik 2 weken hoef te wachten, da's wel heel lang niet muziek maken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Overal problemen dus...
http://forums.tweaktown.c...-first-boot-issues-39755/
http://www.overclock.net/...a-ud3r-power-cycling.html

WTF....
it is not the psu, memory or anything else, it is the mobo. boot loops, post failures and high pitched squealing from the cpu socket are common problem with gigabyte x58 chipset motherboards. they have a high rate of failure on par with that of the launch xbox360, maybe higher. however microsoft stands behind their product with a replacement warranty while gigabyte does not. they will usually blame incompatibility issues. it seems that all hardware must be incompatible with this class of board.

i recently rmaed a ga-x58a-ud3r to gigabyte that i bought from newegg because after 5 weeks it failed to post. too bad it wasnt 4 weeks or i could have gotten a refund. up until the point when it failed, short boot loops where not uncommon. it was sent back to me and i was told that it was tested and found to be fully operational. it is obviously designed to malfunction and boot loops and post failures are normal for this board. otherwise, i was lying about the malfunction just to get attention from gigabyte customer service and waste my own time and money. $224 for this paperweight. ($209+$15 for shipping)

i replaced it with an evga mobo and used all the same hardware and have had no boot issues at all. the evga mobo will post almost instantaneously when i press the power button everytime.

at any rate if you can return it to the supplier do it, get rid of this mobo quickly. gigabyte knows there is a problem with these boards and is not honoring the warranty.

[ Voor 80% gewijzigd door 330d op 29-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Mooi is dat hoor. Enfin, na contact gehad te hebben met 4launch besloten de hele bende (processor, RAM en mobo) terug te sturen. Ze hebben daar een antwoordnummer voor, dus het kost me alleen wat moeite en tijd. Heb ik iig tijd om nog ns extra netjes mijn PSU bekabeling weg te werking in de kast.

Wel jammer, want de meeste reviews over dit bordje zijn erg positief. Waarschijnlijk is dit er ééntje in de categorie "Super ding... als hij werkt" :|

Zag trouwens op de site van Gigabyte dat er een rev. 2.0 bord uit was, maar ik heb gewoon nog een rev.1.0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Dan heb jij mazzel, antwnr. Ik moet gewoon zelf dokken het terugsturen. Ik ga volgende week gelijk bellen hoe de status is, als ze zeggen is getest en werkt bij ons dan wordt ik echt gek.
Ik betaal liever een paar tientjes meer voor de nieuwe Asus die ook usb3.0 en sata3 heeft. Tuurlijk niet met 1kam gelijk over alles scheren, maar heb jaren alleen Asus borden gehad, nu even overstappen naar Gbyte dan heb ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 22:34

HaTe

haat niet

Dat wat in die quote staat had ik ook. Zie ook mijn review van dit bord. Later heb ik het aangepast, omdat ik een oplossing had gevonden: CPU voltage vast zetten op wat hij hoort te zijn. Jammer voor het stroomverbruik, maar zo start hij tenminste altijd goed op :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Punt is dat bij mij het bord helemaal niks meer doet, boot niet eens en kom dus niet meer in bios. Heb vanmiddag pas met Zercom gemaild. Ze verwachten mijn bord deze week terug, meer hadden ze niet verteld. Ik gaf wel aan indien van toepassing ben ik bereid om desnoods geld bij te betalen voor een ander bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

330d schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:28:
Punt is dat bij mij het bord helemaal niks meer doet, boot niet eens en kom dus niet meer in bios. Heb vanmiddag pas met Zercom gemaild. Ze verwachten mijn bord deze week terug, meer hadden ze niet verteld. Ik gaf wel aan indien van toepassing ben ik bereid om desnoods geld bij te betalen voor een ander bord.
Ik kon volgens mij wel altijd in de bios komen.. Maar ik heb de laatste tijd al 2 moederborden versleten, dus weet het niet precies :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Zelfde als 330d: kwam ik maar in de bios, dan kon ik tenminste nog wat zien.. POST meldingen enzo. Maar da's het hele probleem he? We zien niets! 8)7

Vandaag het pakketje teruggestuurd naar de shoppe. Vol verwachting klopt mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heb je al met het RAM zitten spelen? Verschillende sloten, andere hoeveelheden (1GB?). Maar ik denk dat er bij jullie dan wel iets meer aan de hand was dan bij mij. Ik weet niet meer of ik problemen had met RAM bij dit moederbord of mijn vorige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Yup.. ik had 6 reepjes en alle zes stuk voor stuk geprobeerd. No joy. Het geheugen en processor zijn trouwens ook teruggestuurd (zelfde shop), dus mocht het daar aan liggen, merken we dat vanzelf ook wel. Maar dan had ik eigenlijk wel beeld verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Zoals ik al bang voor was, reply van Zercom. De mobo was door 3! engineers van Gbyte getest. ALLEMAAL OK!
Dus ik heb Zercom net gebeld, wat nu? Morgen komt het bord bij hun terug en dan gaan ze zelf nog even paar testen uitvoeren. Hij denkt dat het aan de voeding ligt, misschien ligt het aan de versie. Versie?? Ja je hebt 2.0, 2.2 en 3.0
Ik heb een Nexus RX7000, 700w en 2.2 (snel uit de site gehaald).
-De X58 moet misschien met de nieuwste werken.
Eh.. waarom deed die de eerste paar weken dan wel?
-Tja, weet ik niet, we hebben het wel eens meegemaakt dat een systeem eerst wel goed doet en later niet meer. Maar ik zie dat je een i7 930 heb, mischien moest je de laatste bios hebben.
Ik kom niet eens in de POS, bord boot helemaal niet.
-Hm... nee we zulllen het hier dan even testen en zodra we wat meer weten dan hoort u het wel.
Lekker, en als de testen bij u goed zijn?
-Ja dan ligt het waarschijnlijk toch aan de voeding.

Lekker, ik ga vanavond in iedergeval de PSU even op andere bord testen om uit te sluiten dat deze niet stuk is.

Wordt vervolgd...

*Edit
Nu zie ik in de cpu support list dat je 4e Bios release moet hebben voor de i7 930. Ik kan me niet herinneren welke ik had. Maar ik had in iedergeval niet geflashed. Maar krispy, ik las net pas dat je ook de 930 heb.
Hm... is het mogelijk dat je toch systeem werkend kan krijgen met een oude bios (Win7 installatie verliep goed, en bij mijn systeem werd er ook netjes 930 aangegeven).
Ik heb nu het vermoeden dat het mogelijk aan de bios ligt...

[ Voor 17% gewijzigd door 330d op 02-06-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Is leuk als het aan de bios ligt, maar kan iemand me dan uitleggen hoe ik een bios moet flashen als ik überhaubt geen beeld heb? 8)7

Dat PSU verhaal heb ik ook wel ns ergens gelezen (vage US site geloof ik), maar lijkt me echt onzin. ATX 2.X of i.d. is een standaard en volgens de specs zou het bord het gewoon daar mee moeten doen; is dat niet zo dan lijkt het me dat gigabyte de standaarden een beetje te ruim neemt. Lijkt mij een slechte zaak, want een PSU compatibility list bestaat niet (zou slecht zijn als dat wel zo is). Geeft je zowiezo te denken of je dat bord dan wel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Is PSU, hier exact zelfde probleem (gozert halverwege die ook dezelfde leds had branden)
http://forums.tweaktown.com/f69/ga-x58a-ud3r-no-power-38514/

L.E.K.K.E.R.

Edit:
hier ook hele topic over:
http://forums.tweaktown.c...-flaw-ga-x58a-ud3r-39697/

[ Voor 23% gewijzigd door 330d op 02-06-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Ik krijg niet echt een warm and fuzzy feeling van dat topic. Te meer ook omdat er klaarblijkelijk een probleem is met "squealing" van het mobo. Is iemand dat ooit opgevallen?

*zucht*

Misschien had ik toch beter het bij Asus kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

krispy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:05:
Ik krijg niet echt een warm and fuzzy feeling van dat topic. Te meer ook omdat er klaarblijkelijk een probleem is met "squealing" van het mobo. Is iemand dat ooit opgevallen?

*zucht*

Misschien had ik toch beter het bij Asus kunnen houden.
Ja dat "squealing" geluid had ik dus. Oplossing was meer juice voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Nou, mijn ervaring met het gigabyte moederbord zijn tot een abrupt einde gekomen: klaarblijkelijk heb ik bij het weghalen van de cpu wat pins verbogen, dus men zal niet verder kijken naar het mobo. Gevalletje "user abuse" dus.

Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht: een Asus P6T; de betrouwbaarheid zelve. Ik wacht op de cpu en ddr3 reepjes en dan kan ik het hele zwikkie inbouwen.

Helaas zullen we er nooit achter komen waar het nu precies aan lag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Dus? Geen garantie?

Ik heb ook geen vertrouwen meer en verwacht weinig van de testen van Zercom. Kijk tot hoevere zij met een oplossing willen komen (of via V&A aanbieden voor de waaghals). Ik wil van dat bord af, even afgezien van mijn probleem met het bord of het nou door mjn voeding komt of niet. Er zijn dus nog 2 veel voorkomende 'bugs' van spontaan resetten en dat gepiep.
Nee, dan betaal ik liever bij voor inderdaad 'mijn vertrouwde' merk Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Opzich is met Gigabyte niks mis. Asus is ook niet altijd perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Nee, zoals jij als gelukkige gebruiker van dat bord die toevallig een goede combinatie aan onderdelen heb. Maar je begrijpt mijn standpunt wel, dat je echt geen vertrouwen meer hebt in dezelfde bord met zoveel problemen en dan nog zeggen 3 Gbyte ENGINEERS dat het bord hartstikke goed doet...
Ik kijk wel wel er uitkomt bij Zercom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb die van mij ook van Zercom. Ik zit er nu eigenlijk ook aan te denken om hem terug te sturen. Het is toch jammer dat ik EIST niet kan gebruiken.. Ik wacht even op jouw resultaat..
Of is het sowieso gek dat ik een moederbord terugstuur die al 3 maanden in mijn PC heeft zitten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Tjah... zoals HaTe al zegt: Asus is ook niet alles.. heb nu het P6T bordje geinstalleerd en guess what: weer niets. Ik mag dus gezellig naar de Mycom maandag om ns te kijken of dit nu toevallig ook een DOA is of (en eerlijk gezegd denk ik dat eerder) dat mijn voeding kaput is.

Ik heb zelf nog ns gemeten op de pins van de EATX connector (misschien een idee om te doen 330d) en wat mij op viel was dat de voltages wel kloppen maar dat de grijze draad, waar het start power_ok signaal overloopt, geen kick geeft. Normaal schijnt dat signaal na het starten te moeten op lopen van 0 naar 5 volt, maar bij mij geeft hij 100 mV. En da's te weinig... maandag maar ns uitzoeken. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Je had toch je cpu en voeding ook teruggestuurd? Dus die hebben ze niet getest?
Tja, het zal aan mijn voeding kunnen liggen, maar waarom zal ik 3weken lang goed heb kunnen draaien en spontaan hele systeem niet meer opstart? Snap het uberhaubt niet dat er wat mis is met de connectoren van de voeding zonder daar aangezeten te hebben in die 3weken. En tja mag ik weer slopen en testen, dan stuur ik die liever ook terug (weer 8-9euro armer).

Nee tuurlijk is Asus niet alles, maar daar lees je tenminste niet zoveel bugs van op het net welke wel bij ons gbyte bordje het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Ik ga vanmiddag maar ns langs bij de toko waar ik mn Asus P6T gekocht heb om voeding/mobo te testen. Het enige wat mij opviel bij het doormeten was dat mn PW_OK signaal niet ok leek. Maar goed, niet POST-en en geen beepcodes betekend dan dus twee dingen: PSU of MB. PSU was niet terug gestuurd en alweer een paar jaar oud, dus dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Voor de volledigheid: PSU deed inderdaad geen PW_OK signaal meer afgeven waardoor het systeem niet doorstartte. Maar wel dus gewoon 12V, 5V en 3.3V afgeven he? |:(

Anyhoo... nieuwe voeding gekocht en nu werkt alles. Just FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Lekker, dus het zal zo kunnen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn splinter nieuwe voeding. Moet vanavond toch maar ding uitslopen en op een ander bord testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

330d schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:47:
Lekker, dus het zal zo kunnen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn splinter nieuwe voeding. Moet vanavond toch maar ding uitslopen en op een ander bord testen.
Tjah, zo oud was mijn voeding ook niet. En be Quiet is nou ook niet echt een slecht merk of zo.. 't blijft electronica he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb mijn voeding getest op een ander bord en....
hij doet het gewoon :(

Net een mailtje gestuurd naar Zercom:
Beste,

Zoals telefonisch afgesproken heb ik de voeding uitgehaald en getest op een ander bord. De resultaten waren goed, er is dus ook niks mis met de voeding. Tevens had ik al vermeld dat de geheugen ook getest is op een ander X58 bord. Dit gaf eveneens geen problemen.

Er werd mij verteld dat jullie nog enkele testen zelf zullen uitvoeren. Is er al iets bekend? U begrijpt dat ik hier echt gek van wordt een systeem van over de 1000euro die maar 3weken heb gewerkt en inmiddels al ruim een maand geleden dat ik het bord heb geretourneerd met als enige opmerking van Gigabyte dat er niks aan de hand is, terwijl als je het type en problems gaat googelen komen allemaal problemen wereldwijd binnen met dit bord welke exact zelfde probleem heeft als de mijne, of spontaan resetten etc.
Zoals vermeld was er iemand op tweakers met exact dezelfde problemen, maar de RMA was afgekeurd vanwege user abuse. Dus daaruit kon ik ook niks concluderen wat nou precies het probleem was bij die gebruiker.

Graag wil ik weten of jullie de testen hebben uitgevoerd (graag met zoveel mogelijke combinatie's wat jullie aan onderdelen hebben) en hoe dit opgelost kan worden. Want indien jullie het bord terugsturen zie ik geen heil meer in dat het nu opeens wel gaat werken bij mij. Laatste poging is dat ik alles terug ga sturen (cpu, ddr en voeding), maar dan ben ik ondertussen wel 3x de verzendkosten kwijt (2x heen en 1x terug straks).

Graag hoor ik van u wat jullie advies is.
Ik ga ook een mail naar de Taiwanezen sturen, kijk wat zij zeggen.

Wordt hier echt niet goed van...

Update:
Geachte,

We hebben uw moederbord getest, daaruit bleek dat deze wel defect is.
Wij hadden onze test onderdelen aangesloten en wouden een grafische test doen maar zodra deze begon sloeg hij direct vast.
Dit hebben wij toen ook met meerdere videokaarten getest en bij allemaal kregen wij hetzelfde probleem.

Het moederbord gaat vandaag weer naar Gigabyte met een uitgebreide klachten omschrijving.

Met Vriendelijke Groet,
Zerfix RMA
Toevallig als ik mail dan krijg ik pas antwoord...
Maar eh... videokaart error??? WT... dat is een heel ander probleem dan wat ik in eerste instantie had..
AUB, laat gbyte m DOOD VERKLAREN. Kan ik tegen bijbetaling een Asus nemen 8)
Maar zucht, dus gaat er WEER minstens 1 week duren.... |:(

[ Voor 18% gewijzigd door 330d op 09-06-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Balen hoor. Ik hoop dat je snel bericht krijgt; weken zonder fijne pc is echt niet cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Vandaag WEER nadat ik zercom had gemaild kreeg ik pas bericht terug dat er een nieuwe bord klaar lag. Ik vroeg of het een echte nieuwe of een gereviseerde is, want ik had telefonisch doorgegeven dat ik evt tegen bijbetaling een Asus wilde. Nee helaas, het betrof een gereviseerde.
Als ik dit keer weer dezelfde problemen heb, dan ga ik echt uit mijn dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat XMP betreft kan absoluut geen kwaad en heeft ook niks met het probleem van TS te maken, namelijk ik zelf gebruik al meer als een half jaar gewoon de XMP instelling met mijn Corsair geheugen. Ik heb wel dan een Asus P6T board in combinatie met een i7 920 ( D0 ) en 3 x 2 Gb Corsair Dominator 1600 Mhz triplechannel geheugen.

Verder nooit problemen mee gehad en bij het voltage staat onder XMP 1.65 volt dus mij lijkt dat dit bij een Gigabyteboard hetzelfde moet zijn, althans beide boarden hebben een X58 Intel chipset, waarbij XMP ook een instelling van Intel zelf is. Kan mijzelf moeilijk voorstellen dat Intel zo dom zou zijn hun eigen cpu's door eigen instellingen naar de vernieling te laten helpen, en ze daardoor een boel cpu's retour zouden gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

HaTe schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:47:
[...]

Ja dat "squealing" geluid had ik dus. Oplossing was meer juice voor de CPU.
Ok, op hoeveel volt heb jij de proc staan dan?

ik heb ook last van dit geluid en dacht dat het van mijn hdd af kwam. Maar het komt indd van de proc.

Ik heb een 930 met x58a-ud5r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-06 20:44

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Anoniem: 245367 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 08:59:
[...]

ik heb ook last van dit geluid en dacht dat het van mijn hdd af kwam. Maar het komt indd van de proc.

Mijn Ud4P heeft ook last van dat vrij irritante "squeel" geluid. Ik heb overigens wel een i920. Ik heb EIST en al die andere meuk uitgezet om er vanaf te komen, maar dat is natuurlijk niet echt de meest ideale oplossing...

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 245367 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 08:59:
[...]

Gewoon op het standaard voltage. Als hij maar van Auto af is :)
Dit komt overigens overeen met EIST uitzetten, dus dat kan je ook doen. Alleen wordt de CPU dan niet meer teruggeclocked. Als je het voltage van auto af haalt, gebeurt dat nog wel. Het voltage blijft het zelfde en daar gaat het om.

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 19-06-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Zal ik nou load optimal settings of safe settings doen? Bord zal vandaag binnenkomen. Eerst de cpu en geheugen aansluiten en kijken of die gaat booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-06 20:44

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

HaTe schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:02:
[...]

Gewoon op het standaard voltage. Als hij maar van Auto af is :)
Dit komt overigens overeen met EIST uitzetten, dus dat kan je ook doen. Alleen wordt de CPU dan niet meer teruggeclocked. Als je het voltage van auto af haalt, gebeurt dat nog wel. Het voltage blijft het zelfde en daar gaat het om.
Tkx voor de tip!

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

Ok thx, en het standaard voltage is het maximale die de processor aan kan? i7 930 is dat bv 1375 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Anoniem: 245367 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:35:
[...]

Ok thx, en het standaard voltage is het maximale die de processor aan kan? i7 930 is dat bv 1375 of niet?
Interessant, ga ik ook proberen, ik zie ook dat het inderdaad max 1375 is:
http://www.maximumpc.com/...1d2b559aa4c03af28539f7585

tpg moest gister zeker voetbal kijken. ik heb nog nooit meegemaakt dat een pakketje de volgende dag niet aankomt... hopelijk komt het morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 245367 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:35:
[...]

1375 wat?
De 920 staat standaard op 1.2Volt. Zet er zeker niet meer op als je niet hebt overgeclocked! Eerder minder ;)

Maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Ik wil mijn bordje omruilen voor een wel werkend exemplaar, waar EIST of wat dan ook wel goed werkt!!

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 21-06-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
1.375volt toch. Waarom niet meer dan 1.2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Waarom wel? Dat is niet goed voor je processor.
Ik raad jullie aan om even een handleiding overclocken door te nemen. Kijk dan even wat het voltage doet.
Voltage moet zo laag mogelijk, maar hoog genoeg zodat hij nog wel stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 11:12
beetje raar allemaal de mijne draai op dit ogenblik op 3ghz@0.96vcore ,gigabyte rocks ,
want zelf de rampage extreme 3 heeft niet zo'n goede (24 fase vrm power design) voor een uiterst stabiele vcore. en waar alle ander fabrikanten aan het millieu denken door de mobo's zuiniger te maken.
denkt gigabyte aan de qualiteit van de moederborden. door ultra Durable 3 gecombineerd met solid capacitors de levensduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

jbkappirossi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:51:
beetje raar allemaal de mijne draai op dit ogenblik op 3ghz@0.96vcore ,gigabyte rocks ,
want zelf de rampage extreme 3 heeft niet zo'n goede (24 fase vrm power design) voor een uiterst stabiele vcore. en waar alle ander fabrikanten aan het millieu denken door de mobo's zuiniger te maken.
denkt gigabyte aan de qualiteit van de moederborden. door ultra Durable 3 gecombineerd met solid capacitors de levensduur te verlengen.
Jij hebt een UD7. Ik heb niet gehoord dat deze bordjes er ook wel eens last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midyatmaster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:55
Wat is wijsheid.

Ik ben bezig om een systeem samen te stellen. Ik had lange tijd de GA-X58A-UD3R hoog op mijn lijstje staan. Tot ik op o.a. dit forum las dat het bord problemen heeft (het produceren van hoge tonen). Heb her en der rond gekeken op enkle andere fora wordt dit probleem ook aanghaald. Heb verder geïnformeerd bij verschillende webshops, maar daar vertelden ze me dat ze geen berichten hadden dat er problemen zijn met dit bord, (er is geen hoog RMA aanvraag voor dit bord) en dat er bij elk bord wel eens enkelingen terug worden gestuurd. Sommigen wisten mij te vertellen dat er meer asus borden terug kwamen dan gigabyte.

Een alternatief zou de Asus P6X58D-E kunnen zijn. Wil graag wel een bord met USB3 en SATA6. Maar goed de spec`s van de UDR3 zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 11:12
midyatmaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:39:
Wat is wijsheid.

Ik ben bezig om een systeem samen te stellen. Ik had lange tijd de GA-X58A-UD3R hoog op mijn lijstje staan. Tot ik op o.a. dit forum las dat het bord problemen heeft (het produceren van hoge tonen). Heb her en der rond gekeken op enkle andere fora wordt dit probleem ook aanghaald. Heb verder geïnformeerd bij verschillende webshops, maar daar vertelden ze me dat ze geen berichten hadden dat er problemen zijn met dit bord, (er is geen hoog RMA aanvraag voor dit bord) en dat er bij elk bord wel eens enkelingen terug worden gestuurd. Sommigen wisten mij te vertellen dat er meer asus borden terug kwamen dan gigabyte.

Een alternatief zou de Asus P6X58D-E kunnen zijn. Wil graag wel een bord met USB3 en SATA6. Maar goed de spec`s van de UDR3 zijn beter.
gigabyte en asus gaan toch wel nek aan nek met elkaar en we kunnen wel een eindeloze discusie houden welke beter is. maar dat zal niks uitmaken, doe gewoon het bord wat jij het liefst wil hebben.
want om dit probleem wat hier staat over de ud3. Zo kun je ook wel problemen over het asus bord vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door jbkappirossi op 21-06-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Eindelijk heb ik een werkend systeem...

Samenvattend:
Begin mei bord teruggestuurd naar Zercom, deze ging direct richting GByte service stomtoevallig ook in Eindhoven.
Na paar wken stuurde zij bord terug naar Zercom met de mededeling dat er door 3 engineers bord ok werd bevonden en er geen klachten waren. Op mijn aandringen ging Zercom zelf ook nog testen en later kreeg ik bericht dat het bij hun testen wel problemen waren (anders dan mijn klacht).
Bord ging weer terug en later constateerde Gbyte dit ook en zij zullen een gereviseerde sturen naar Zercom.
Na lang wachten eindelijk kreeg ik het bord terug van Zercom, na openen van de verpakking bleek dat Gbyte een verkeerde hebben opgestuurd. IPV GA-X58A-UD3R zat er een GA-EX58-UD3R in.
Weer contact met Zercom en moest weer wachten, maar ditmaals ging nam Gbyte rechtstreeks contact met mij op en kwam iemand van UPS het verkeerde bord weer meenemen.

Eindelijk heb ik de juiste binnen. Maar van Zercom mocht ik indien ik een nieuwe zal krijgen dan dat ik tegen bijbetaling een Asus mocht nemen. Wat blijkt? Ik kreeg een splinternieuwe bord van Gbyte compleet met doos en al (voor de RMA hoefde ik alleen het kalebord in te leveren). Ik stond nog even in twijfel wel op niet uitpakken. Uiteindelijk toch maar gedaan, het is weer een rev1.0 En alles werkte meteen. Nieuwste bios op gezet, Load optimal settings en verder niets aan ddr/cpu gedeelte gezeten.
Alles draait tot nu toe, wel wat vastlopers gehad onder win7 (software problemen), verder gelukkig goed.
Ik zie wel hoe lang dit goed blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Vanochtend de comp proberen aan te zetten, startte de comp niet meer door en bleef tijdens POS hangen. Zag alleen de eerste 2regels met bios versie etc. Clear mos geprobeerd, batterijtje eruit, alles los gekoppeld met alleen cpu, gpu en geheugen wil niet lukken.
Iemand nog tips wat ik kan proberen, voordat ik Zercom ga bellen en rma gaat aanvragen (weet uberhaubt niet of de euvel weer bij mij mobo ligt of niet....)

Zucht, heb ik het weer....
Pagina: 1