• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Hallo iedereen,

ik weet of dit mogelijk is maar ik vraag het toch maar.

Ik zit met een probleem mijn HTPC is niet krachtig genoeg om 1080p af te spelen. de CPU word dan belast met 100%.

Mijn vraag is al volgende:
Kan ik via extern bureaublad mijn krachtigere pc gebruiken voor HD films.

Op de krachtige pc word de film afgespeeld en het beeld word via extern bureaublad weergegeven op mijn HTPC.

Bekabeling moet geen probleem zijn dit is een gigabit verbinding.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Nee, dit gaat je (hoogstwaarschijnlijk) nooit lukken, omdat de renderengine van het RDP-protocol niet krachtig genoeg is om de full-hd standaard van 24p te halen. Daarnaast kun je het geluid ook niet overzenden in de standaard waarin je wilt.

Als je dit wel wilt, zul je eens naar SDI-3gbit (Wikipedia: Serial digital interface) moeten kijken ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij is de kans groot dat je beeld en geluid ook nog eens totaal niet synchroon lopen.
Beter is om je HTPC te upgraden (kaartje dat videoacceleratie ondersteunt kost je 3 tientjes, dus dat is vrij makkelijk en betaalbaar te doen).

• Gangster93
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:10:
Daarbij is de kans groot dat je beeld en geluid ook nog eens totaal niet synchroon lopen.
Beter is om je HTPC te upgraden (kaartje dat videoacceleratie ondersteunt kost je 3 tientjes, dus dat is vrij makkelijk en betaalbaar te doen).
Dat is het grote probleem, het kastje waar de hardware inzit kan geen videokaart meer bij. Anders moet ik een hele nieuwe htpc kopen. Dit is veel te duur..

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57

mendel129

Radioactivator

Vlc kan dit bij mijn weten wel... http://www.google.be/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Die rendert op je "zware" pc, en laat dan je htpc dit dit ontvangen?

Bringer of heat, food and silence!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:21
Gangster93 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:50:
Dat is het grote probleem, het kastje waar de hardware inzit kan geen videokaart meer bij. Anders moet ik een hele nieuwe htpc kopen. Dit is veel te duur..
Tegenwoordig is een network mediaplayer die fullhd kan vaak niet duurder dan een degelijke videokaart.

• Gangster93
Ik ga dat binnenkort met VLC proberen, alleen ik heb niet zo'n goede ervaringen met het programma.

Ik heb nog een 7600GT over, 256 mb. Zou deze videokaart full HD kunnen uitzenden?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Nee, hardwarematige decompressie (en daarbij ook CUDA) kunnen pas vanaf de 8000-serie van NVidia en de 3000-serie van Ati. Dat gaat dus (afaik) niet werken op je 7600GT.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gangster93
Matis schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:00:
Nee, hardwarematige decompressie (en daarbij ook CUDA) kunnen pas vanaf de 8000-serie van NVidia en de 3000-serie van Ati. Dat gaat dus (afaik) niet werken op je 7600GT.
Dus met een geforce FX5200 zou ik ook niet werken, net nog in een oude doos gevonden.

Mijn HTPC case is een ML02. Hier kunnen alleen maar hele kleine kaarten in volgens mij.
DukeBox schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:57:
[...]

Tegenwoordig is een network mediaplayer die fullhd kan vaak niet duurder dan een degelijke videokaart.
ik had je bericht even over het hoofd gezien, ik heb liever een HTPC omdat deze toch meer functies en tweak gehalte heeft.

Zou iemand mij een video kaartje kunnen aanraden toevallig? (Welke dus 1080p vloeiend afspeeld)

[ Voor 29% gewijzigd door Gangster93 op 30-04-2010 15:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je daar geen low profile kaart instoppen dan? Veel van die Ati 43xx en 45xx kaartjes zijn low profile.

• Gangster93
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:29:
Kun je daar geen low profile kaart instoppen dan? Veel van die Ati 43xx en 45xx kaartjes zijn low profile.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/30/1272626616-280.jpg

Er past geen videokaart meer bij.

(Sorry voor slechte kwaliteit even snel gemaakt met telefoon.)

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 30-04-2010 15:47 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:21
Gangster93 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:05:
...toch meer functies en tweak gehalte heeft...
Dat hang toch van je eisen pakket af.. ik bedoelde overigens ernaast, niet i.p.v.

Ikzelf was ook altijd erg fan van mijn htpc's totdat ik tegen hd beperkingen opliep. Qua kosten overgestapt op een popcornhour (ok die zijn ook niet echt goedkoop maar als je iets neemt meen dan een goede dacht ik zo) en sindsdien nooit meer mijn htpc's aangehad.

Ze zijn stiller, zuiniger en leveren bij mij veel minder problemen op met codecs, ondertiteling, dts enz..
Daarnaast neem je ze ook makkelijk mee als je ergens anders eens een HD film wilt kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2010 15:51 ]

Pagina: 1