Laptop geeft geen beeld op extern scherm

Pagina: 1
Acties:

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb hier een laptop die ik probeer te reanimeren, maar het gaat niet zoals ik het wil. De laptop is op zich helemaal ok, op het scherm na. Iemand wilde hem daarbij oppakken (:F) en toen is het kapot gegaan. Het enige wat je nog ziet is willekeurige kleuren in rechthoekige vormen. Soms veranderd er iets. Je wordt er alleen geen snars wijzer van.

Omdat deze laptop toch nooit meegesjouwd zal worden, leek een externe monitor mij wel een goede oplossing. Kapotte scherm eraf schroeven en via VGA een externe monitor aansluiten. Ik krijg alleen geen beeld op de externe monitor. Ik heb meerdere keren Fn + F7 geprobeerd (bij de F7 staat in het blauw een plaatje [LCD] en een plaatje van een externe monitor) maar dat helpt niet.

Op het internet kon ik vrij weinig vinden. Een origineel scherm kost op zich al ~€150,- en moet dan ook nog geplaatst worden. Dit is te duur. De laptop is een Sony VAIO VGN-CR220e. Is er iemand die weet hoe ik een externe monitor op deze laptop aan de praat kan krijgen?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Misschien dater een andere FN functietoets is voor het schakelen tussen LCD en extern? Vaak lijken ze nogal op elkaar, alleen de ene is bijvoorbeeld voor het scherm uitschakelen, de andere voor switchen etc. Meestal probeer ik wat net zo lang tot ik de juiste FN toets gevonden heb. Als het scherm niet gedetecteerd wordt aan de VGA poort, dan gebeurt er ook niets. Kan zijn dat er misschien iets mis is met het scherm (beetje ver gezocht wellicht) probeer eens een ander scherm. Of de connector is defect (of moederbord) dan heb je een veel groter probleem.

Via Vraag en Aanbod / eBay / MP kom je nog wel eens vrij goedkoop aan laptop LCD schermpjes. Het vervangen daarvan is niet eens zo ingewikkeld. Alleen zitten de behuizingen van het scherm vaak dicht geklikt dus een portie precies juist gedoseerd geweld is wel eens noodzakelijk...

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Welk besturingssysteem en welke laptop precies? Niet alle laptops reageren op die functietoetsen, die toetsenborden zijn vaak standaard. Dus, wat zie je bij je bureaublad instellingen, resolutie?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Je kan ook proberen om het scherm gelijk na het aanzetten van de laptop dicht te klappen. Sommige laptops hebben namelijk een "docking modus" waarbij automatisch het externe scherm wordt gebruikt bij starten.

• Krentenbol
@ Fn-toetsen: Ik ben alle F-toetsen afgegaan met Fn ingedrukt.
@ VGA scherm misschien defect: lijkt me sterk, laatste keer dat ik de VGA gebruikte van het scherm werkte het perfect :)
Het besturingssysteem is Windows Vista.
De docking modus lijkt niet op deze laptop te zitten, maar ik wacht nog even af :)
dragon2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:34:
Dus, wat zie je bij je bureaublad instellingen, resolutie?
Niets, het scherm is kapot ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Krentenbol op 01-05-2010 11:54 ]

• Krentenbol
Niemand die een idee heeft?

Pagina: 1