VMWARE File <unspecified filename> is larger than the max.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zit hier met een probleem waar ik even over twijfel om het beste aan te kunnen pakken.

Ik zal hier even de configuratie opschrijven om een zo duidelijk mogelijk verhaal neer te zetten, de meeste gegevens zijn mogelijk overbodig

De omgeving bestaat uit het volgende :

ESX 1 : met daaronder

Exchange 2007 op W2008
SQL 2008 op W2008
Applicatie server W2008
Test server W2008

ESX 2 : met daaronder

D.C. W2008
CRM 4.0 op W2008
TS op W2008
Backup TS op W2008

Server 2003 met tape unit vranger 4.2.3 en vasco token software en BE 12.5

De foutmelding zoals de titel noemt komt voor zodra de DC een snapshot wil maken of gebackupped moet worden.

ondertussen weet ik wat het probleem is . het probleem wordt veroorzaakt doordat de 2de virtuele hd van de dc 256 GB groot is, als ik deze ontkoppel kan ik wel snappen en backuppen.

de werkelijke data van de ze schijf zit nu rond de 150 GB, dus als ik deze kan slinken is mijn probleem opgelost.

nu weet ik even niet goed hoe ik dat moet aanpakken, op deze schijf staat nl alle data profielen en homedirs, en hij is te groot om het even te parkeren op een andere locatie

1 : schijf backuppen met Backup exec (file niveau) vm-schijf verwijderen en nieuwe maken, ik twijfel dan of alle rechten etc behouden blijven ivm het nieuw genereren van een schijf

2 : ondertussen iets gelezen over vm converter, alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee.

bedankt

Peter